محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

بررسی جامع آیفون 13 پرو

منتشر شده در ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۱
بررسی آیفون 13 پرو

آیفون 13 جدیدترین سری از گوشی‌های هوشمند شرکت اپل است که در سپتامبر سال پیش رونمایی شد. این سری از تلفن‌های همراه خانواده اپل، چهار عضو دارد، که یکی از بهترین‌های آن‌ها آیفون 13 پرو است. این تلفن همراه باید بتواند در میان اعضای دیگر خانواده سیزدهم اپل برجسته ظاهر شود و رقیبان اندرویدی خود را از پیش رو بردارد. آیفون 13 پرو می‌تواند تقریبا در بیشتر موارد یا بهتر است بگوییم در ویژگی‌های ضروری، می‌تواند رقیب‌های خود را از میان بردارد. همچنین داشتن ویژگی‌های خاصی مانند نرخ نوسازی بالای صفحه و شارژدهی عالی باطری، این مدل از خانواده سیزدهم آیفون را برجسته می‌کند. برای آشنایی بیشتر با مشخصات ویژگی‌های جذاب این پرچمدار آیفون، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

بررسی آیفون 13 پرو؛ تغییرات کوچک اما یک گزینه خرید بی‌نظیر

آیفون 13 پرو یکی از بهترین تلفن‌های همراه هوشمند بازار است، با وجود این که تغییرات زیادی به نسبت نسل پیش خود نداشته است. شارژدهی باطری چیزی است که دقیقا تمامی کاربران انتظار داشتند تا با بهبود روبرو شود. اپل همواره سعی داشته است تا با تولید وسایل دیجیتالی، بهترین کیفیت را به همراه ویژگی‌های مختلف در اختیار کاربران قرار بدهد که در این مورد بسیار موفق بوده است.
به طور کلی خرید محصولات شرکت اپل مانند آیفون 13 پرومکس، اپل واچ سری 7، آیپد پرو 2021، اپل واچ Se در کنار دیگر محصولات اپل مانند ایرپاد، ایرپاد 3، macbook pro و اپل واچ می‌تواند زندگی بهتری برای شما فراهم سازد.
آیفون 13 پرو شاید به عنوان بهترین مدل از خانواده آیفون 13 شناخته نشود، اما همچنان برای پرداخت قیمت آیفون 13، یک گزینه عالی به شمار می‎ آید. عملکرد شارژدهی و باطری این عضو از خانواده آیفون به جرات جزو بهترین عملکردهای بازار موبایل تا به اکنون بوده است. خرید آیفون 13 پرومکس یک گزینه عالی برای افرادی است که سرمایه مناسب را دارند و می‌توانند از تمام ویژگی‌های استفاده کنند.

ظاهر آیفون 13 پرو؛ زیباترین حالت ممکن را تصور کنید

طراحی ظاهری آیفون 13 پرو با توجه به این که نام نسخه ماکس این سری را ندارد، در بهترین حالت خود قرار دارد. جالب است بدانید که آیفون 13 پرو از نظر ظاهری نسخه جذاب‌تر و معقول‌تری برای استفاده روزانه نسبت به آیفون 13 پرو مکس به نظر می‌رسد. اگر به دنبال خرید یک تلفن همراه با اندازه مناسب هستید، آیفون 13 پرو یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما است.
اپل در ظاهر آیفون 13 پرو به نسبت آیفون 12 پرو تغییراتی را حاصل کرده است اما این تغییرات کمی کوچک هستند. به عنوان مثال آیفون 13 پرو به همراه لبه‌هایی از فولاد ضد زنگ می‌آید که بر روی پشت و جلو این تلفن همراه از یک ماده سخت به نام Ceramic Shield استفاده شده است. اپل ادعا کرده است که این ماده مقاومت این سری از تلفن‌های همراه خود را نسبت به سری پیش خیلی بیشتر کرده است.
آیفون 13 پرو از نظر ظاهری تفاوت چندانی با آیفون 13 پرو استاندارد ندارد. در حقیقت هر دو مدل دارای یک اندازه صفحه نمایشگر هستند. در نظر داشته باشید که با توجه به یک لنز بیشتری که در آیفون 13 پرو به کار رفته است، شما نمی‌توایند از قاب آیفون 13 استفاده کنید. آیفون 13 پرو را می‌توانید در چهار رنگ خریداری نمایید که جدیدترین رنگ را می‌توان آبی آن معرفی کرد. زیرا این رنگ در میان طرفداران بسیار محبوب شد و فروش خوبی نیز داشته است.

صفحه نمایشگر آیفون 13 پرو؛ شفاف و دیدنی!

همانطور که پیش از این نیز گفته شد، آیفون 13 پرو درست مانند آیفون 13 دارای یک صفحه نمایشگر 6.1 اینچی است که از قابلیت Super Retina XDR OLED استفاده می‎کند. یکی از مهم‌ترین تغییراتی که در جدیدترین سری تلفن‌های همراه اپل ایجاد شده است، اضافه شدن قابلیت نرخ نوسازی تا 120 هرتز است. قابلیتی که صبر کاربران را لبریز کرد اما بالاخره آمد.
نرخ نوسازی با فرکانس 120 هرتز آیفون 13 پرو یک تفاوت خاص با دیگر گوشی‌های هوشمند دارد. این نرخ نوسازی به صورت متغیر میان 10 تا 120 هرتز می‎باشد. به همین دلیل شارژدهی باطری آیفون 13 پرو بهبود عالی داشته است.
به عنوان مثال شما هنگامی که در حال خواندن یک کتاب الکترونیک بر روی آیفون 13 پرو خود هستید، نرخ نوسازی صفحه تا 10 هرتز پایین می‎ آید. از طرفی دیگر زمانی که با بازی کردن گیم‌های سنگین مانند کال دیوتی موبایل بپردازید، می‌توانید از نرخ نوسازی 120 هرتز صفحه لذت ببرید.

دوربین آیفون 13 پرو؛ لنزهایی قدرتمند!

لنزهای دوربین آیفون 13 پرو شامل سه لنز 12 مگاپیکسلی هستند. این دوربین‌ها را می‌توان یکی دیگر از تغییرات مهم اپل نسبت به نسل یپش خود اعلام کرد. سه لنز دوربین آیفون 13 پرو شامل: دوربین اصلی، دوربین التراواید و دوربین تله فوتو می‌شوند. شما می‌توانید به صورت دستی در تنظیمات یکی از لنز‌های گفته شده برای عکسبرداری انتخاب کنید، یا می‌توانید انتخاب لنز مناسب را به هوش مصنوعی آیفون بسپارید.
اپل در آیفون 13 پرو از یک قابلیت دیگر به نام 3D LiDAR scanner استفاده کرده است که برای تعیین میزان عمق عکس‌ها می‎باشد. این ویژگی‌ به آیفون 13 پرو کمک می‎‌کند تا بتوانید فوکوس بهتری داشته باشید و همچنین در عکسبرداری پرتره، دقت بیشتری داشته باشید. در کنار کارایی در عکسبرداری قابلیت گفته شده در نرم‌افزارهای دیگر نیز کاربردهای زیادی دارد.
با وجود این که دوربین اصلی آیفون 13 پرو به نسبت نسل پیش خود تغییرات اساسی نداشته است، اما بهبودهای ضروری را به همراه داشته که توانسته بر تجربه عکسبرداری تاثیر زیادی بگذارد. به طور کلی عملکرد عکسبرداری این لنز به همراه دیگر لنزهای آیفون 13 پرو بهتر شده است. این عملکرد بهتر مدیون عوامل مختلفی از جمله بزرگ‌تر شدن سنسور دوربین است. بنابراین با خرید آیفون 13 پرو، شما می‌توانید از تجربه فوق‌العاده عکسبرداری لذت ببرید.

دوربین تله فوتو و عملکرد بهبود

یکی دیگر از بهبودهای جذابی دوربین آیفون 13 پرو به نسبت نسل پیش خود، بهره گرفتن از قابلیتی به نام Shift optical image stabilization یا همان ثابت‌سازی تصاویر است. شما با توجه به این قابلیت دوربین‌های آیفون 13 پرو، می‌توانید سریعا از یک سوژه عکسبرداری کنید بدون این که یک عکس تار تهیه کنید.

عملکرد پردازشی آیفون 13 پرو؛ معرفی می‌کنیم، A15 غول آمریکایی

باز هم پردازنده مرکزی و باز هم یک شاهکار دیگر از شرکت اپل. درست مانند مدل‌های دیگر خانواده سیزدهم آیفون، آیفون 13 پرو نیز دارای یک پردازنده مرکزی به نام Apple’s A15 bionic است. جالب است بدانید که این چیپ‌ست شرکت اپل درست مانند ورژن‌های قدیمی آن ساخته شده توسط این شرکت است و در تلفن‌های همراه دیگر به کار نرفته است.
با ادعای اپل، پردازنده A15 بهترین پردازنده مرکزی حال حاضر برای موبایل‌های هوشمند است. با توجه به استفاده از این پردازنده مرکزی در جدیدترین سری تلفن‌های همراه اپل، شما به راحتی می‌توانید نرم‌افزارهای دلخواه خود را باز کنید. همچنین می‌توانید از بهترین بازی‌های موبایل با گرافیک بالا لذت ببرید.
پردازنده جدید اپل با 6 گیگابایت رم همراه شده است که عملکرد پردازشی آیفون 13 پرو را تا حد زیادی بالا برده است. لازم به ذکر است که اگر از آیفون 12 پرو قصد دارید جدیدترین سری گوشی‌های هوشمند اپل را خریداری کنید، به سختی می‌توانید متوجه پیشرفت سرعت پردازش می‌شوید. با این حال این بهتر شدن عملکرد پردازشی توانسته است در روند عکسبرداری نیز تاثیر مثبتی داشته باشد.

آیفون 13 پرو و آی او اس 15

آیفون 13 پرو دارای جدیدترین نسخه از سیستم عامل اختصاصی اپل برای گوشی‌های هوشمند است، آی او اس 15. جدیدترین نسخه از این سیستم عامل تغییرات زیادی به نسبت آی او اس 14 نداشته است، اما توانسته ویژگی‌های جذب کننده‌ای را به همراه بهبود عملکرد ارائه کند. به عنوان مثال ارائه قابلیت تمرکز جدید، به کاربران این اجازه را می‌دهد که اعلانات خود را در زمان‌های مشخصی از روز دریافت کنند. با استفاده از این قابلیت می‌توانید اعلانات رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام را محدود کنید تا بتوانید در زمان‌های مشخص تمرکز کامل داشته باشید.
نرم‌افزار آیفون 13 پرو عملکرد بی‌نقصی داشته است، به طور که بیشتر سایت‌های نقد معتبر دنیا نتوانسته‌اند هیچگونه مشکلی در این زمینه پیدا کنند. با توجه به این که دارندگان آیفون 6S نیز می‌توانند از جدیدترین نسخه از سیستم عامل آی او اس استفاده کنند، در صورت خرید آیفون 13 پرو نیز می‌توانید تا پنج سال آینده آی او اس خود را آپدیت کنید.

شارژدهی آیفون 13 پرو؛ بالاخره اپل توانست!

شارژدهی باطری‌های تلفن‌های همراه اپل، همواره یکی از نقاط ضعف این شرکت بوده است. به طوری که شرکت‌های دیگر باطری خود را خیلی بهتر از آیفون ارائه می‌کردند، تا این که اپل از جدیدترین سری گوشی‌های خود رونمایی کرد. بالاخره نقطه ضعف از بین رفت، اما این پایان ماجرا نیست، شارژدهی باطری آیفون 13 پرو به نسبت غول‌های اندروید نیز بیشتر یا در برخی موارد مساوی است.
شارژدهی باطری آیفون 13 پرو به اندازه بهترین عضو خانواده آیفون 13 یعنی آیفون 13 پرو مکس، خوب نیست، اما تفاوت چندانی نیز ندارد. این بهتر بودن عملکرد آیفون 13 پرو مکس، به لطف اندازه و عوامل دیگر است. به طور کلی می‌توان گفت که شارژدهی باطری آیفون 13 پرو اندازه یک روز کامل است. یعنی با یک بار شارژ کردن و استفاده معمولی از این تلفن همراه تا پایان روز به شارژ نیاز نخواهید داشت. اما اگر کمی استفاده سنگینی از آیفون 13 پرو داشته باشید، امکان دارد تا پیش از پایان روز به شارژ کردن تلفن همراه خود نیاز پیدا کنید.
عملکرد شارژدهی آیفون 13 پرو به نسبت آیفون 12 پرو تغییر چشمگیری داشته است. این سری از تلفن‌های همراه شرکت اپل از سرعت شارژ 20 وات نیز پشتیبانی می‌کنند. میزان شارژ شدن آیفون 13 پرو کاملا به شارژی که از آن استفاده می‌کند، بستگی دارد. با توجه به این ویژگی جدیدترین سری آیفون‌ها، شما می‌توانید در یک ساعت شارژ خود را از حدود صفر به 100 برسانید.

چه کسانی باید آیفون 13 پرو را خریداری کنند؟

تقریبا تمامی کاربرانی که علاقه دارند از یک تلفن همراه با کیفیت به همراه قابلیت‌های متعدد بهره‌مند شوند. اگر با وجود ویژگی‌های گفته شده همچنان قانع نشده‌اید که آیفون 13 پرو یکی از بهترین گزینه‌های خرید حال حاضر بازار موبایل است، این بخش را حتما مطالعه کنید. افرادی باید همین حالا نسبت به خرید این تلفن همراه اقدام کنند که حداقل یکی از ویژگی‌های زیر را دارند.

عاشق عکسبرداری و ویژگی‌های خاص دوربین آیفون هستند

بدون شک دوربین‌های آیفون 13 پرو جزو بهترین دوربین‌های تلفن همراه هستند. قابلیت ماکرو مود این تلفن همراه می‌تواند یک تجربه عالی از عکسبرداری را تقدیم شما کند. دوربین‌ها و ویژگی‌هایی که اپل به آیفون 13 پرو اضافه کرده است، عکسبرداری با این تلفن همراه را خیلی حرفه‌ای کرده است. ویژگی‌های دیگری که می‌توانند توجه عاشقان عکسبرداری را جلب کنند شامل موارد زیر می‌شوند:
• قابلیت فیلمبرداری سینماتیک
• قابلیت پرورزولوشن

عمر باطری برای شما اهمیت زیادی دارد

یک دسته دیگر از افرادی که همین حالا باید نسبت به خریداری آیفون 13 پرو اقدام کنند، افرادی هستند که به عمر باطری خود اهمیت زیادی می‌دهند. همانطور که گفته شد، اپل توانسته است شارژدهی این تلفن همراه را تا یک روز کامل برساند، البته با استفاده نرمال و نه سنگین.

به یک تلفن همراه قدرتمند نیاز دارید

اگر شما نیز جزو افرادی هستید که به خرید یک تلفن همراه قدرتمند نیاز دارید، در خرید آیفون 13 پرو شک نکنید. تمامی مدل‌های خانواده سیزدهم اپل، قدرتمند هستند، اما آیفون 13 پرو یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند در زمینه پردازش است. قدرت پردازشی که چیپ‌ست این تلفن همراه در اختیار شما قرار می‌دهد، می‌توانند تجربه تمامی فعالیت‌ها مانند عکسبرداری را راحت‌تر کند.

پکیجی از عملکرد، زیبایی و شارژدهی را همین حالا خریداری کنید

عوامل زیادی هستند که در خرید تلفن همراه تاثیر دارند. به عنوان مثال برخی کاربران هستند که به دوربین اهمیت ویژه‌ای می‌دهند. برخی دیگر نیز هستند که عملکرد پردازشی برای‌شان اهمیت زیادی دارد. حال تصور کنید تمامی این معیارها را در یک قالب به شما ارائه کنند، آنگاه نام آن گوشی هوشمند، آیفون 13 پرو است. این تلفن همراه دارای یکی از بهترین پردازنده‌های مرکزی است، این تلفن همراه دوربین‌های تمام عیاری دارد، این تلفن همراه همه چی دارد. بنابراین اگر به دنبال خرید یک گوشی هوشمند با اندازه معقول ولی عملکردی غیر طبیعی هستید، آیفون 13 پرو بهترین گزینه برای شما است.

مقالات پیشنهادی اپل فا: