توجه : ارسال کلیه سفارشات ثبت شده از مورخ 1403/01/05 پردازش و ارسال خواهد شد و سفارشات شهر تبریز همان روز در تبریز تحویل داده خواهد شد.

محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

تشخیص رفرش بودن آیفون | آگاهی لازم برای یک خرید مطمئن

منتشر شده در ۸ مرداد , ۱۴۰۱
تشخیص رفرش بودن آیفون

آشنایی کلی با روش‌های تشخیص رفرش بودن آیفون. آیا می‌خواهید یک آیفون جدید بخرید اما نمی‌دانید که گوشی رفرش شده است یا خیر؟ در ابتدا باید اشاره کنیم که به آیفون‌هایی رفرش (Refurbished) شده می‌گویند که برای تعمیرات جزئی یا کلی به نمایندگی اپل فرستاده شده‌اند و سپس در بازار عرضه شده‌اند. باید بدانید که دستگاه‌های رفرش شده آیفون نیز به همان اندازه قابل اعتماد هستند که آیفون‌های دیگر هستند، اما هنگام خرید به دلایل مختلفی لازم است آگاه باشید که آیفون مورد نظر رفرش شده است یا خیر. برای تشخیص رفرش بودن آیفون باید یک سری نکات را بدانید. به همین دلیل ادامه این مطلب را برای یک خرید هوشمندانه از دست ندهید.

بررسی شماره مدل آیفون برای تشخیص رفرش بودن آیفون

اپل با وجود این که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان وسایل دیجیتال در دنیا است، اما گاهی اوقات ممکن است وسایل دیجیتال خود مانند آیفون را به اشتباه‌های جزئی روانه بازار کند. این شرکت احتمال خرابی در محصولات خود را در نظر گرفته است و هنگامی که کاربر با مشکل فنی در آیفون روبرو می‌شود، می‌تواند تلفن همراه خود را به یک نمایندگی معتبر اپل تحویل دهد.

برای این که بتوانید از خرید ایفون خود مطمئن باشید، می‌توانید محصولات مورد نظر را از اپل‌فا خریداری کنید. آیفون 15 پرو ، آیفون 15 پرو مکس ، اپل واچ سری 9 و مک بوک ایر 2023 تنها بخشی از محصولات شرکت اپل هستند که می‌توانید همین حالا از اپل‌فا خریداری کنید.

در نظر داشته باشید هنگامی که کاربر، آیفون خراب خود را به نمایندگی تحویل می‌دهد، یک آیفون دیگر دریافت می‌کند. آیفون مورد نظر تعمیر می‌شود و به عنوان آیفون رفرش شده به بازار عرضه می‌شود. به همین دلیل این محصولات قیمت پایین‌تری نسبت به آیفون‌های پلمپ دارند. برای تشخیص رفرش بودن آیفون باید مراحل زیر را طی کنید.

نخستین گام برای تشخیص رفرش بودن آیفون، مهر Apple Certified را بررسی کنید

اپل، گوشی‌‍‌های هوشمند خود را که بدون مشکل به بازار عرضه می‌شود را همراه با یک مهر Apple Certified عرضه می‌کند. این مهر در اصل نشان‌دهنده کیفیت و اصالت دستگاه خریداری شده است. به همین دلیل اگر مهر Apple Certified را در قاب گوشی مشاهده کردید، بدانید که گوشی مورد نظر رفرش شده نیست.

البته در نظر داشته باشید که گاهی اوقات آیفون‌هایی که Apple Certified داشتند نیز با مشکلاتی گزارش شده‌اند. به همین دلیل این گام به طور قطعی منجر به تشخیص رفرش بودن آیفون نمی‎شود. با این حال توصیه می‌شود که این وجود این مهر در بسته‌بندی آیفون را بررسی کنید.

مرحله دوم برای تشخیص رفرش بودن آیفون: دقت به جعبه و رنگ آن

یکی دیگر از مهم‌ترین نکاتی که می‌توانید با استفاده از آن به تشخیص رفرش بودن آیفون برسید، این است که جعبه آیفون مورد نظر را با دقت بررسی کنید. در نظر داشته باشید که اپل، آیفون‌های رفرش شده را با جعبه تماما سفید به بازار عرضه می‌کند. جعبه‌های آیفون‌های رفرش شده معمولا نشانه‌هایی از پارگی و باز شدن نیز دارند. به همین دلیل هنگام خرید آیفون، توجه ویژه‌ای به جعبه آن داشته باشید.

اگر قصد دارید از یک شخص ناآشنا و نامعتبر، آیفون مورد نظر را خریداری کنید، بهتر است شناسه IMEI آیفون را با شناسه‌ روی جعبه مطابقت دهید. این دو کد باید دقیقا شبیه به یکدیگر باشند. لازم به ذکر است که برخی از افراد سودجو سعی دارند آیفون دزدی را به همراه قاب یک آیفون دیگر به فروش برسانند.

سومین مرحله برای تشخیص رفرش بودن آیفون: بررسی شماره سریال گوشی مورد نظر

بهترین راه تشخیص رفرش بودن آیفون این است که شماره سریال گوشی مورد نظر را در سایت رسمی اپل بررسی کنید. در صورتی که به دنبال یک راه حل مطمئن هستید، حتما این مراحل را برای تشخیص رفرش بودن آیفون انجام دهید.

پس از روشن کردن آیفون مورد نظر وارد بخش تنظیمات شوید و گزینه General را انتخاب کنید. در این بخش به دنبال گزینه About باشید و بر روی آن کلیک کنید. در این قسمت می‌توانید Serial Number آیفون مورد نظر را مشاهده کنید.

بسیاری از کاربران سوال می‌پرسند اما اگر هنگام خرید آیفون ، گوشی خاموش بود چه باید کرد؟ اول از همه باید گوشی را روشن کنید، زیرا چه کسی است که یک گوشی خاموش را بدون اطلاع از این که روشن می‌شود، خریداری کند. اما در صورتی که آیفون مورد نظر خاموش بود، یک روش است که بتوانید شماره سریال گوشی را شناسایی کنید. برای این کار می‌توانید به شیار سیم کارت مراجعه کنید. اپل معمولا شماره سریال محصولات خود را بر روی شیار سیم کارت حک می‌کند.

زمانی که توانستید Serial Number آیفون را شناسایی کنید، زمان آن رسیده است که تشخیص دهید گوشی نو است یا یک بار رفرش شده. در اولین گام باید به اولین رقم از شماره Serial Number دقت کنید. در صورتی که این شماره با رقم 5 شروع شده باشد، گوشی مورد نظر رفرش شده است. زیرا شرکت اپل همواره شماره سریال‌های گوشی‌های رفرش شده را با این عدد آغاز می‌کند.

پس از بررسی شماره اول، باید سومین رقم در Serial Number را بررسی کنید. این عدد نشان‌دهنده این است که آیفون مورد نظر در چه سالی تولید شده است. با توجه به همین موضوع می‌توانید در کنار تشخیص رفرش بودن آیفون با سال ساخت این دستگاه نیز آشنا شوید. همچنین در زمان خرید سایر محصولات مانند ایر پاد و مک بوک اپل، حتما اقدام به بررسی اصالت دستگاه کرده و از فروشندگان مطمعن و قابل اطمینان خرید فرمایید.

آیفون رفرش را با آگاهی خریداری کنید

همواره خرید از یک فروشگاه یا فروشنده معتبر، یکی از نکات اصلی خرید مطمئن بوده است. اما در برخی موارد به دلیل قیمت پایین یا موارد دیگر، کاربران از فروشندگان غیر خریداری می‌کنند. یکی از نگرانی‌های کاربران در این شرایط این است که آیفونی که قصد خریداری آن را دارند رفرش شده نباشد. برای این که بتوانید این کار را انجام دهید، باید شماره سریال گوشی را بررسی کنید. در صورتی که شماره سریال آیفون با عدد 5 شروع شده باشد، گوشی مورد نظر رفرش شده است.

فروشگاه اینترنتی اپل فا با درج قیمت روز موبایل اپل و سایر محصولات این کمپانی در سایت خود، امکان خرید را برای تمامی ایرانیان عزیزان فراهم نموده است و تمامی محصولات را با استفاده از پست پیشتاز به مشتریان در سراسر ایران ارسال خواهد کرد.

مقالات پیشنهادی اپل فا: