توجه : ارسال کلیه سفارشات ثبت شده تا مورخ 1402/12/27 و شهر تبریز و حومه تا مورخ 1402/12/29 انجام خواهد شد و مابقی سفارشات در مورخ 1403/01/05  و شهر تبریز از 1403/01/02 پردازش و ارسال خواهد شد.

محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

NFC در گوشی های ایفون | تبادلات نزدیک با استفاده از قابلیت نام آشنا Near-field communication

منتشر شده در ۹ مهر , ۱۴۰۱
دسته‌بندی : آموزش , آموزش آیفون
کاربرد NFC در گوشی آیفون

NFC در گوشی های ایفون؛ که بود و چه کرد؟

گوشی‌های هوشمند امروزی قابلیت‌های زیادی دارند که شاید خیلی از کاربران از 50 درصد آن‌ها حتی خبر هم نداشته باشند. به عنوان نمونه NFC در گوشی های ایفون از آن دسته قابلیت‌هایی است که خیلی از کاربران ایرانی به ماهیت آن آشنا نیستند. البته که این عدم آشنایی با ان‌ اف‎ سی بیشتر به این دلیل است که در ایران نمی‌توان از سیستم‎ های پرداخت گوشی مانند Apple Pay استفاده کرد. با این حال بهتر است با این قابلیت‌ گوشی‌های هوشمند اپل آشنا باشید تا بتوانید در کشور خارجی یا حتی داخل ایران، از NFC استفاده کنید. جهت آشنایی بیشتر با قابلیت‌ها و مزایای NFC در گوشی های ایفون، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

NFC چیست؟

ان‌اف‌سی؛ Near-field communication چیست؟

NFC (Near-field communication) یکی از قابلیت‌های تلفن‌های همراه اپل است که از سری آیفون 6 به این گوشی‌ها اضافه شد و امروزه تمامی مدل‌های جدید آیفون از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند. اما این قابلیت چیست که نزدیک به 8 سال است که در گوشی‌های آیفون وجود دارد و ما از آن خبر نداریم؟

Near-field communication در گوشی‌های هوشمند اپل، قابلیت‌های مختلفی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که یکی از آن‌ها امکان استفاده از سیستم اپل‌پی است. بنابراین این قابلیت را می‌توان یک نوع پروتکل در نظر گرفت که به صورت بی‌سیم میان دستگاه‌های هوشمند برقرار می‌شود.

پیش از مطالعه ادامه مطلب، بهتر است بدانید که می‌توانید از طریق فروشگاه آنلاین اپل‌فا، محصولات جدید و قدیمی اپل را خریداری کنید. آیفون 13 پرو ، آیفون ۱۳ پرومکس ، اپل واچ سری 7، آیپد پرو 2021 تنها بخشی از محصولاتی هستند که همین حالا می‌توانید با چندین کلیک خریداری کنید. همچنین پیشنهاد می‌شود، بررسی کردن قیمت ایرپاد، قیمت MacBook pro و قیمت اپل واچ را در اولویت خود قرار دهید. زیرا این محصولات می‌توانند فعالیت‌های روزانه شما را تا حد امکان ساده‌تر کنند.

مزایای قابلیت NFC در گوشی های ایفون

NFC در گوشی های ایفون مزایای مختلفی را در اختیار کاربران، به ویژه کاربرانی که در خارج از ایران زندگی می‌کنند، قرار می‌دهد. به عنوان مثال شما می‌توانید از طریق این قابلیت، بدون نیاز به کارت اعتباری و یا پول نقد خرید کنید. به این ترتیب دیگر نیازی به کیف پول ندارید، زیرا تنها با چند کلیک بر روی گوشی هوشمند خود می‌توانید هزینه محصولی که می‌خواهید را پرداخت کنید.

استفاده از NFC در آیفون

یکی از بهترین مزایای استفاده از NFC در گوشی های ایفون ، امنیت این سرویس است. شما می‌توانید بدون نصب کردن هیچگونه برنامه خارجی و تنها با استفاده از یک گوشی آیفون، در رستوان‌ها و کتاب‌خانه‌ها خرید کنید. در ادامه این مطلب، نحوه کار کردن با NFC در گوشی های ایفون را یاد می‌گیرید.

معرفی نحوه استفاده از NFC در گوشی‌های اپل

NFC در گوشی های ایفون مانند قابلیت بلوتوث به کاربران این امکان را می‌دهد که بتوانند در فاصله کم، با گوشی‎‌های هوشمند دیگر تبادل اطلاعات کنند. در ادامه سه روش رایج را برای استفاده از NFC در گوشی های ایفون به شما معرفی می‌کنیم.

گوشی خود را در کنار یک تگ NFC نگه دارید

بیشتر گوشی‌های جدید شرکت اپل، زمانی که در نزدیکی یک تگ NFC قرار می‌گیرند، می‌توانند به صورت خودکار آن را تگ را بخوانند. برای این کار زمانی که گوشی خود را در نزدیکی یک NFC نگه می‌دارید، یک پیغام به شما نمایش داده می‌شود که می‌توانید با انتخاب گزینه تایید، ارتباط NFC را برقرار کنید.

به عنوان مثال با کلیک بر روی گزینه تایید ممکن است وارد یک سایت شوید، یا حتی بتوانید با ارتباط بی‌سیم از سیستم اپل‌پی استفاده کنید. در نظر داشته باشید که به دلایل امنیتی، زمانی گوشی شما NFCهای نزدیک را شناسایی می‌‌کند که صفحه آن روشن باشد. همچنین زمانی که اپ‌های دیگری در حال اجرا هستند، به عنوان مثال در حال استفاده از دوربین آیفون خود هستید، نمی‌توانید از قابلیت NFC استفاده کنید.

NFC را در مدل‌های قدیمی آیفون به صورت دستی روشن کنید

یکی دیگر از روش‌های استفاده از NFC در گوشی های ایفون ، این است که به صورت دستی این قابلیت را روشن کنید. البته این روش برای مدل‌های قدیمی آیفون کار می‌کند. به عبارت دیگر آیفون‌هایی که پس از سری X عرضه شدند، از این روش پشتیبانی نمی‌کنند. برای فعال کردن NFC در گوشی های ایفون به صورت دستی، باید مراحل زیر را طی کنید:

  • صفحه را پایین بکشید تا Control Center گوشی خود را باز کنید
  • در این قسمت به دنبال آیفون NFC باشید (آیکون این قابلیت شبیه به سه خط منحنی است که در کنار هم قرار گرفته‌اند.)
  • زمانی که این قابلیت را روشن کردید، گوشی خود را در نزدیکی یک تگ NFC قرار دهید

خیلی از کاربران نمی‌توانند گزینه NFC را در Control Center پیدا کنند. برای فعال کردن این گزینه باید به سراغ تنظیمات گوشی خود بروید. در تنظیمات آیفون بر روی گزینه Control Center کلیک کنید. پس از این باید گزینه NFC Tag Reader را در منو انتخاب کنید تا گزینه NFC به شما نشان داده شود.

مزایا NFC در گوشی آیفون

به راحتی از NFC برای خرید استفاده کنید

برای این که بتوانید از NFC در گوشی های آیفون برای خرید استفاده کنید، باید در ابتدا اپل‌پی خود را فعال کنید. زمانی که این سیستم را در گوشی خود فعال کردید و یک کارت اعتباری نیز به آن اضافه کردید، می‌توانید به راحتی با NFC در آیفون، خرید کنید. البته در نظر داشته باشید که برای این کار، باید در فروشگاه‌های کشورهای خارجی که تگ NFC دارند استفاده کنید.

همین طور برای کسب اطلاع از قیمت آیفون 14 ، آیفون 14 پلاس ، آیفون 14 پرو ، آیفون 14 پرو مکس و برای خرید اپل واچ اولترا و اپل واچ سری 8 می توانید از اپل فا اقدام نماید.

با NFC زندگی راحت‌تری را تجربه کنید

یکی از کارهایی که معمولا کاربران گوشی‌های هوشمند انجام می‌دهند، گشتن در میان تنظیمات گوشی است. در این گشت و گذارها حتما یک بار نام NFC یا همان Near field communication را مشاهده کرده‌اید. این قابلیت چیزی شبیه به بلوتوث است که به کاربران اجازه می‌دهد بدون اتصال با سیم، اطلاعات را در میان گوشی‌های خود انتقال دهند. با استفاده از این قابلیت‌ می‌توانید در امنیت کامل، از سیستم اپل‌پی استفاده کنید و همچنین بدون نیاز به لمس کردن صفحه گوشی وارد یک سایت یا اپ شوید.