محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

کاربردی ترین و بهترین برنامه ها که باید روی اپل واچ نصب کنید

منتشر شده در ۹ دی , ۱۳۹۹

اپل واچ‌ها بی‌تردید یکی از گجت‌های محبوب و جنجالی هستند که توسط کمپانی اپل به بازار معرفی شدند. امکاناتی که در این ساعت‌های هوشمند قرار گرفته است نظر بسیاری از افراد را جلب کرد که حداقل برای یک بار از آن‌ها استفاده کنند. نسل جدید ساعت‌ها، امکاناتی فرای صرفا نمایش ساعت را در اختیار شما قرار می‌دهند.

در برخی مواقع گویی پزشکی وقت‌شناس و متعهد به صورت 24 ساعته در کنارتان قرار دارد! این محصول کامل که حیف است تنها نام ساعت را روی آن بگذاریم، قابلیت نصب برنامه‌های مختلفی را نیز دارد که کاربرد آن‌ها را بیش از پیش می‌کند. اگر هم اکنون نسخه‌ای از ساعت‌های هوشمند اپل را در اختیار دارید یا می‌خواهید به زودی یکی از آن‌ها را خریداری کنید، حتما با مطالعه و بررسی کاربردی ترین برنامه های اپل واچ، با این اپلیکیشن‌های بسیار کاربردی و کمک‌کننده آشنا شوید.

کاربردی ترین برنامه های اپل واچ

اکنون که بیش از 8 سال از ساخت اولین سری اپل واچ‌ها می‌گذرد، برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های بسیاری برای این گجت جذاب و همه‌کاره ارائه شده‌اند. برخی مواقع کاربران نمی‌دانند که کدام برنامه برای آن‌های بهتر بوده و باید آن را روی ساعت هوشمندشان نصب کنند.

ظهور اپل واچ‌ها چیزی شبیه به رویا و برآورده شدن آرزوهای کودکی بسیاری بود. امکان تماس با ساعت، قابلیت گوش دادن به موسیقی و حتی ارسال پیام؛ مواردی بودند که تا سال‌ها پیش موضوعی عجیب و غیرقابل‌باور به نظر می‌رسیدند. اما اکنون این قابلیت‌ها، قابلیت‌های معمول و عادی برای هر ساعت هوشمندی به شمار می‌روند. چیزی که اپل واچ را از دیگر ساعت‌های هوشمند مجزا می‌کند، قابلیت‌های جذاب و برنامه‌های کاربردی آن است. در زیر کاربردی ترین برنامه های اپل واچ که در زمینه‌های مختلف وجود دارند، معرفی شده‌اند.

بنابراین این برنامه‌های کاربردی را بررسی کرده و سپس هر کدام از آن‌ها که بیشتر با شرایط و نیازتان همخوانی داشتند را حتما روی ساعت هوشمند خود نصب کرده و از آن لذت ببرید.

اپلیکیشن Water Reminder

همه ما از اهمیت و نقش آب در زندگی‌مان باخبر هستیم. اما آیا همه افراد نکات مهم در خصوص مصرف مناسب آب به صورت روزانه را رعایت می‌کنند؟ بدن برای هیدراته ماندن و عملکرد مناسب، نیاز به مقدار مشخصی آب در طول روز دارد که بسته به سن و مشخصات هر فرد، این میزان نیز متفاوت است.

این برنامه کاربردی با برنامه Health روی آیفون هماهنگ شده و مطابق با پارامترهای مختلفی، مقدار آب مورد نیاز بدنتان را به شما یادآوری می‌کند. همچنین خودتان نیز می‌توانید ساعت‌های مشخصی را تنظیم کرده که برنامه، نوشیدن آب را یادآوری کند. علاوه بر آب، می‌توانید با این برنامه مصرف سایر نوشیدنی‌های خود همچون قهوه و چای را نیز کنترل کرده و اطلاعات خوبی در خصوص مقدار دریافت آب، قند و کافئین از هر کدام از این نوشیدنی‌ها را به دست بیاورید.

بیشتر بخوانید: بهترین برنامه های کاربردی برای نصب در آیفون

اپلیکیشن MapMyRun

از کاربردی ترین برنامه های اپل واچ باید به MapMyRun نیز اشاره کنیم. این برنامه برای افرادی که به پیاده‌روی یا دویدن می پردازند یکی از بهترین انتخاب‌های ممکن است. این اپلیکیشن از GPS داخلی ساعت و سنسور ضربان قلب آن به منظور ردیابی انواع تمرینات همچون پیاده‌روی، دویدن، دوچرخه‌سواری و… استفاده می‌کند. اگر می‌خواهید به وزن ایده‌آل خود برسید یا هدف تمرینی خاصی را برای خودتان ترسیم کرده‌اید، استفاده از این اپلیکیشن به شما کمک می‌کند.

گفتنی است که این اپلیکیشن قابلیت همگام‌سازی با کفش‌های مجهز به بلوتوث Under Armour را دارد و می‌تواند اطلاعات جامع و مفیدی همچون میزان ضربه وارد‌شده به پا و… را در اختیارتان قرار دهد.

اپلیکیشن HeadSpace

در دنیایی که شغل، تعهدات خانوادگی، اخبار منفی، شبکه‌های اجتماعی و… ما را احاطه کرده‌اند، تمرکز و فکر کردن با آرامش کار سختی است. اما خوشبختانه امکان استفاده از این برنامه روی اپل واچتان وجود دارد که به شما در کسب آرامش ذهنی کمک زیادی می‌کند. فعالیت‌هایی مثل یوگا و مدیتیشن که در سال‌های اخیر بسیار محبوب شده و شواهد علمی بیانگر تاثیرات مثبت آن‌ها است، یکی از راه‌های رسیدن به آرام ذهنی به شمار می‌رود.

در این برنامه طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های مرتبط به آرامش فکری مانند مراقبت‌های توصیه‌شده، تمرینات تنفسی و… وجود دارد. تمرینات کوتاه و چند دقیقه‌ای زیادی نیز تعریف شده‌اند که به شما آرامش و احساس بهتری را هدیه می‌کنند. مسیر طی‌شده در این زمینه در برنامه سلامتی آیفون ذخیره می‌شود و سپس این امکان را دارید که پیشرفتتان را دنبال کرده و نقاط ضعفتان را نیز شناسایی کنید.

اپلیکیشن Strava

برای دوندگان و دوچرخه‌سواران بسیار مهم است که چگونگی فعالیت و ورزش خود را کنترل کرده و اطلاعات مناسبی نیز در این زمینه به دست بیاورند. برنامه Strava یکی از بهترین راه‌ها برای این دسته از افراد است. به لطف استفاده این اپلیکیشن از GPS اپل واچ، نیازی به حمل گوشی در زمان استفاده از آن هم وجود ندارد.

این برنامه قابلیت کنترل ورزش‌هایی همچون پیاد‌روی، دو، شنا و دوچرخه‌سواری را داراست.

اپلیکیشن Cloud Battery؛ بدون خاموشی!

برای بسیاری از ما پیش آمده که وقتی با موبایل یا لپ تاپ خود قصد انجام کاری را داریم، با صفحه سیاه نمایشگر آن روبرو می‌شویم! تمام شدن باتری یکی از مشکلات اصلی گجت‌های امروزی است که متخصصین راه‌های زیادی را برای حل مشکل آن ارائه‌ کرده‌اند؛ اما بدون شک همچنان این مورد از آزاردهنده‌ترین نکاتی است که در دنیای تکنولوژی امروز وجود دارد.

کاربران می‌توانند با نصب این اپلیکیشن که در لیست کاربردی ترین برنامه های اپل واچ قرار دارد، دستگاه‌های اپل دیگر را به آن اضافه کرده و در صورتی که این دستگاه‌ها نیاز به شارژ مجدد داشته باشند، پیش از خاموش شدن کامل این موضوع از طریق ساعت هوشمند به اطلاع آن‌ها خواهد رسید. برنامه کاربردی که می‌تواند از بسیاری از مشکلات و عقب ماندن‌ها جلوگیری کند.

اپلیکیشن ViewRanger

این برنامه را باید یکی از بهترین و محبوب‌ترین برنامه‌ها برای ورزش در فضای باز دانست. اگر از نسخه‌های مختلف اپل واچ برای استفاده از امکانات ورزشی آن بهره می‌برید، این برنامه به بهبود شناخت ساعت هوشمندتان از محیط اطراف کمک می‌کند.

برای رفتن به نقاط مختلف ناشناس این برنامه بسیاری کاربردی بوده و راهنمای مسیر گام به گام را در اختیارتان قرار می‌دهد. همچنین عکس‌های نقاط دیدنی و جذاب و حقایقی در مورد مسیر را به شما نمایش می‌دهد. این قابلیت را دارید که ViewRanger را با دیگر برنامه‌های کنترل‌کننده سلامت و ورزش همگام کنید که اطلاعات جالبی از آن به دست بیاید.

بیشتر بخوانید: بهترین لوازم جانبی که برای آیپد عرضه شده است

اپلیکیشن GoPoop

سلامت جسمانی تنها به حرکت فیزیکی محدود نمی‌شود. در حقیقت نوع دیگری از حرکت در داخل بدن وجود دارد که بیانگر همان چیزی است که در بدنتان می‌گذرد. گرچه ممکن است عجیب به نظر برسد، اما ثبت حرکات روده، اطلاعات خوبی در خصوص این که آیا در مسیر درستی در خصوص فعالیت و رژیم غذایی و دیگر موارد قرار دارید، در اختیارتان قرار دهد.

با کمک داده‌هایی که به این برنامه می‌دهید و همچنین ثبت آخرین زمانی که به دستشویی رفته‌اید، این برنامه نکات مهمی را به شما یادآوری می‌کند.

برنامه Calm

از کاربردی ترین برنامه های اپل واچ که در دسته برنامه‌های مدیتیشن قرار می‌گیرد باید به اپلیکیشن calm اشاره کنیم. در این برنامه نیز جلساتی بین 3 تا 25 دقیقه طراحی شده‌اند که کاربر را کاملا از فضای فکری شلوغ و پریشان نجات می‌دهد.

این جلسات باعث می‌شوند که فرد با انرژی بهتر و فکری باز‌تر به کار و فعالیت خود بازگردد. البته به مانند بیشتر برنامه‌های اپل واچ، ویژگی‌های رایگان محدودی برای این برنامه نیز تعیین شده است و برای بهره‌مندی از تمامی قابلیت‌ها باید هزینه اشتراک ماهیانه آن را پرداخت کنید.

Drafts برای نت برداری شما

جالب است که هنوز قابلیت نت و یادداشت‌برداری به اپل واچ راه پیدا نکرده است. اما نگران نباشید؛ Drafts اینجاست که این خلا همیشگی اپل واچ را پوشش دهد. با کمک این برنامه کاربردی این قابلیت را دارید که با استفاده از ساعت هوشمندتان، دفترچه یادداشتی را تهیه کرده و مواردی را در آن بنویسید. دیگر لازم نیست برای چک کردن برنامه روزانه‌تان به آیفون خود مراجعه کنید و تنها با نگاه به ساعت روی دست خود، همه چیز روشن و شفاف خواهد بود!

با Todoist کارهایتان را پیگیری کنید

در ادامه معرفی کاربردی ترین برنامه های اپل واچ که باید از آن‌ها کمک بگیرید، به معرفی یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها می‌پردازیم. این برنامه به کاربران خود اجازه می‌دهد کارهای روزانه‌شان را به راحتی پیگیری کنید. می‌توانید با ضبط صدا یا ایجاد یادآورهای مختلف به کارهایتان سرعت بیشتری ببخشید و از فراموش شدن کارهای مهم‌تان جلوگیری کنید. همچنین با این اپلیکیشن کارهای انجام‌شده خود را نیز علامت زده و کارهای غیرضروری را از لیست پاک کنید.

مترجم iTranslate Converse

اگر می‌خواهید اپل واچ خود را به مترجمی همراه تبدیل کنید، دانلود و نصب این اپلیکیشن کاملا کاربردی خواهد بود. این برنامه از 38 زبان مختلف دنیا پشتیبانی کرده و به شما در زمان سفر و ارتباط برقرار کردن با دیگران بسیار کمک می‌کند. همچنین این فرصت را دارید که مهارت‌های زبان خارجی خود را نیز با این برنامه تقویت کنید.

امکان تنظیم دستی و امکان تشخیص خودکار زبان‌ها در iTranslate Converse قرار داده شده است. طبق بررسی‌ها مشخص شده است که حتی در محیط‌های شلوغ و پرسروصدا نیز عملکرد این برنامه بسیار خوب و رضایت‌بخش است.

Just Press Record

یکی دیگر از برنامه‌های بسیار کاربردی برای اپل واچ، برنامه ضبط صدا است. در بسیاری از شرایط پیش می‌آید که می‌خواهید مکالمه، صحبت یا صدای ویدیوی خاصی را به سرعت ضبط کنید و سپس نکات مد نظرتان را از آن استخراج کنید. این برنامه اجازه می‌دهد در کمترین زمان ممکن و تنها با بالا آوردن ساعت خود و فشردن دکمه شروع ضبط، ضبط صدا را آغاز کنید. در حین ضبط این قابلیت هم وجود دارد که فرآیند را متوقف کرده و مجدد آن را شروع کنید.

عادت‌های خود را با Streaks بسازید!

در لیست کاربردی ترین برنامه های اپل واچ باید حتما از برنامه Streaks نام ببریم. اگر تجربه استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف اپل واچ را داشته باشید احتمالا این موضوع را متوجه شده باشید که بسیاری از این برنامه‌ها عملکرد و رابط کاربردی ساده‌ای دارند؛ در حال که همان برنامه روی تبلت یا موبایل ویژگی‌های غنی‌تری را در خود جای داده است. البته که فضای محدود ساعت هوشمند توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها را با محدودیت‌هایی مواجه می‌کند.

در خصوص streaks، اما این موضوع به هیچ عنوان صادق نیست و نباید نگران کمبود امکانات و ویژگی‌های آن در نسخه ساعت باشید. این برنامه هدف مشخصی داشته و کاملا با سادگی اپل واچ هماهنگی دارد. ایده آن به این شکل است که هر روز تعدادی کار که قصد انجام دادن یا ندادن آن‌ها را دارید مشخص می‌کنید. این کارها همان عادت‌هایی هستند که قصد ایجاد یا ترک‌شان را دارید. این فعالیت‌ها باید گونه‌ای باشند که قابلیت پیگیری روزانه را داشته باشند. تنها کافی است برای هدف و کار خود نمادی را تعریف کرده و روی آن ضربه بزنید.

Breath برای نفس کشیدن

همانطور که از نام این اپلیکیشن مشخص است، این برنامه برای استراحت و تنفس طراحی شده است. با این برنامه بین کار یا فعالیت‌های سنگین خود چند دقیقه را به استراحت اختصاص خواهید داد. می‌توانید برای یادآوری‌های برنامه ساعت مشخصی را تنظیم کنید یا هر زمان که به استراحت نیاز داشتید آن اپلیکیشن را باز کنید. در Breath انیمیشنی به نمایش در می‌آید که فرد با دیدن آن برای مدت 1 تا 5 دقیقه به نفس کشیدن و استراحت کردن وادار می‌شود. همچنین امکان کنترل میزان ضربان قلب در این زمان نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید: با جالب ترین و عجیب ترین ویژگی های آیپد آشنا شوید

ECG برای نوار قلب

کاربرانی که از اپل واچ سری 4 به بعد استفاده می‌کنند، با توجه به وجود سنسور ضربان قلب، می‌توانند اطلاعات بسیار خوبی را از نحوه فعالیت قلب خود با کمک اپلیکیشن ECG به دست بیاورند. این اپلیکیشن بعد از گرفتن نوار قلب شما آن را در قالب فایل PDF تحویل داده و اطلاعات جامعی در مورد وضعیت سلامت قلبتان از آن قابل برداشت است.

ماشین حساب حرفه‌ای PCalc

در بین کاربردی ترین برنامه های اپل واچ می‌توان به برنامه PCalc اشاره کرد. این برنامه تجربه جدیدی را در اختیارتان قرار می‌دهد و با کمک آن ماشین حسابی حرفه‌ای و کامل را خواهید داشت. اگر برای محاسبات پیچیده خود نیاز به ابزاری سریع و همیشه در دسترس دارید، بدون شک ما دانلود و نصب این اپلیکیشن را پیشنهاد می‌کنیم. البته برای بهره‌مندی از امکانات کامل این اپلیکیشن، باید نسخه اشتراکی این برنامه را تهیه کنید.

برنامه Morpho Converter

برای همه ما اتفاق افتاده است که قصد داریم واحدی را تبدیل به واحد دیگر کنیم. این برنامه دقیقا برای همین هدف طراحی شده است و هر نوع واحدی در هر زمینه‌ای را به سایر واحدهای مد نظر تبدیل می‌کند. البته در این برنامه نیز واحدهای رایگان محدود هستند و برای استفاده از همه واحدهای موجود نیاز دارید که اشتراک آن را تهیه کنید.

Wakeout برای کارمندان

اگر برای مدت زیادی است که پشت میز خود نشسته‌اید و احساس درد می‌کنید، باید بدانید که در معرض مشکلات و آسیب‌های بسیاری هم قرار گرفته‌اید. ممکن است در این شرایط تصور کنید که هیچ راهی برای ورزش کردن وجود ندارد؛ اما این تصور کاملا اشتباه است. این برنامه، تمرین‌های روزانه کوتاه و ساده‌ای را به شما نمایش می‌دهد که با انجام آن‌ها حتی در محل کارتان، می‌توانید از بسیاری از مشکلات جلوگیری کنید. کافی است هر بار که احساس خستگی و درد کردید به این برنامه سر بزنید؛ به طور خودکار و اتفاقی ورزشی کوتاه و موثر نمایش داده می‌شود که باید آن را تا حد توان انجام دهید.

این برنامه دوره آزمایشی 7 روزه را به کاربران ارائه می‌کند و سپس این امکان را دارید که تصمیم خود برای خرید اشتراک آن را بگیرید.

اپلیکیشن Foursquare

وقتی به محل جدیدی سر زده یا سفر می‌کنید، یکی از چالش‌های اصلی پیدا کردن رستوران و کافه است. با کمک این برنامه در هر جای دنیا که باشید، بهترین رستوران‌های اطراف را پیدا کرده و به آن‌ها بروید. همچنین این قابلیت در Foursquare وجود دارد که تنظیمات آن را به نحوی قرار دهید که در صورت عبور از مکان خاصی، از طریق اعلان آن را اطلاع دهد؛ از این طریق دیگر هیچ جایی را از دست نخواهید داد.

برنامه Countdowns

همه ما می‌دانیم که تقویم‌ها و برنامه‌های یادآور تا چه حدی مفید و کاربردی هستند. اما شمارش معکوس برای رویداد خاصی فضایی اختصاصی را برای قرار دادن تاریخ‌های مهم در اختیار شما قرار می‌دهد. این چنین بهتر درک می‌کنید که تا چه اندازه از آن رویداد خاص فاصله دارید و چه برنامه و اهدافی را برای آن ترسیم می‌کنید. دیگر هیچ تاریخ مهم و رویداد تاثیرگذاری را از دست نخواهید داد!

اپلیکیشن Onefootball

اگر طرفدار سرسخت فوتبال باشید، به طور حتم از اپلیکیشن‌های مختلف فوتبالی روی موبایل هوشمندتان استفاده می‌کنید. اخبار، بررسی گل‌ها، نتایج و… مواردی هستند که در چنین برنامه‌هایی قرار دارند. با نصب این برنامه روی اپل واچ خود، در زمانی که امکان مشاهده مسابقه تیم خود یا رقیبتان را ندارید، می‌توانید از لحظه به لحظه آن باخبر باشید. حس انتظار و استرس عجیبی که با این برنامه تجربه می‌کنید بسیار جدید خواهد بود.

هر لحظه منتظر هستید که صدای ساعتتان به گوش برسد و شما نام گلزن مسابقه را روی نمایشگر آن مشاهده کنید! پس حتما این برنامه کاربردی را روی اپل واچتان نصب کنید.

اپلیکیشن MultiTimer

یکی از مشکلاتی که تایمرهای گجت‌های مختلف دارند، تک بعدی بودن آن‌ها است. به این معنا که امکان ثبت چندین زمان دلخواه وجود ندارد. اما خوشبختانه با کمک این اپلیکیشن که یکی از کاربردی ترین برنامه های اپل واچ است، می‌توانید چندین کار را مشخص کرده و هر کدام را با نماد و رنگ مشخص خود پیگیری کنید. پیشرفت هر کدام از کارهای انتخاب‌شده توسط کاربر نیز به راحتی در این برنامه قابل‌مشاهده است.

کنترل دقیق قلب با Heart Analyzer

با وجود آن که به طور پیش فرض در اپل واچ برنامه ضربان قلب وجود دارد، اما به کمک این اپلیکیشن می‌توانید به طور عمیق‌تری کنترل قلب خود را در دست بگیرید. بعد از انجام تمرینات ورزشی نحوه فعالیت قلب خود را پیگیری کنید و ببینید چه تغییراتی را در چه زمان‌هایی داشته است.

همچنین این برنامه به طور روزانه و هفتگی گزارش‌هایی را در خصوص وضعیت فعالیت قلبتان ارائه می‌دهد. این برنامه به افراد کمک می‌کند که در صورت وجود مشکلات و اختلالات احتمالی، خیلی زود از آن آگاه شوید.

بیشتر بخوانید: فعال کردن ژست‌های حرکتی در اپل واچ

جمع‌بندی

کاربردهای ساعت‌های هوشمند تا حدی پیشرفت داشته است که حتی افراد را از تهیه و داشتن بسیاری از تجهیزات و امکانات بی‌نیاز می‌کند. شما حتی به کمک این ساعت‌ها پزشک شخصی خود را همواره در کنارتان خواهید داشت. اما به دلیل آن که برنامه‌های پیش فرض اپل واچ‌ها محدود است،

برای بهره‌مندی کامل از ویژگی‌ها و امکانات ساعت خود باید برنامه‌های مختلف و کاربردی را روی آن نصب کنید. در این مطلب ما به معرفی بهترین و کاربردی ترین برنامه های اپل واچ پرداختیم. با مطالعه و بررسی تمامی این برنامه‌ها، هر کدام که بیشتر مورد توجه‌تان قرار گرفتند یا حس می‌کنید کاربرد بهتری برایتان دارند را در سریع‌ترین زمان ممکن روی ساعت هوشمندتان نصب کنید.

باور کنید برخی از این برنامه‌ها شما را با دنیای جدیدی روبرو می‌کنند و زندگی برایتان ساده‌تر از گذشته خواهد شد!