محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

هدست واقعیت افزوده اپل؛ به اکوسیستم اپل خوش‌ آمدید!

منتشر شده در ۲ خرداد , ۱۴۰۲

محصول جدید اپل به قدری رویایی است که این شرکت حتی نامش را عینک VR یا AR نمی‌گذارد. اپل هدست واقعیت مجازی خود را با نام “پیشرفته‌ترین دستگاه الکترونیکی دنیا” عرضه کرده است. این ادعای اپل را اگر می‌خواهید بخرید باید 3.000 دلار پرداخت کنید. تقریبا سه برابر قیمت آیفون 14 پرو مکس. اگر قدرت خرید این هدست را ندارید، نگران نباشید، این تازه شروع انقلاب جدید در عرصه تکنولوژی است که اپل در حال رهبری کردن آن می‌باشد. شایعات می‌گویند که مدل‌های اقتصادی این عینک‌های واقعیت مجازی اپل در سال‌های آینده منتشر می‌شوند و همچنین قیمت مدل اصلی این دستگاه نیز کاهش پیدا می‌کند.

آینده تکنولوژی در دست اپل

اپل می‌خواهد توی حوزه عینک‌های واقعیت مجازی از چه محصولی رونمایی کند؟ اپل می‌خواهد عینک واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده تولید و عرضه کند؟ این عینک چه پردازنده‌ای دارد؟ صفحه نمایشگرش چطوری است؟ سوال‌های متعددی که سال‌ها است یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های عاشقان تکنولوژی هستند، با افتخار می‌گوییم که اپل انتظارات را به تمام رساند. ویژن پرو (Vision Pro)

اپل به انتظارات ما پایان داد

اپل گفته است که یک عینک هوشمند با نام Apple Vision Pro را رونمایی خواهد کرد که دنیای واقعی و مجازی را با هم ادغام می‌کند. “این تنها محصول اپل است که شما از طریق آن به جهان نگاه می‌کنید، نه به خودش”؛ این عبارت تیم کوک خوب توضیح می‌دهد که چه چیزی در انتظار ماست.

طبق شایعات، این دستگاه دارای یک باتری جانبی است و با چشم، دست و صدا قابل کنترل است. قیمت پایه آن ۳,۴۹۹ دلار است و در اوایل سال بعد به بازار عرضه خواهد شد، اول در آمریکا و بعد در سایر نقاط جهان.

بالاخره رونمایی شد، با نام Vision pro!

Vision Pro به عنوان یک دستگاه در اصل واقعیت افزوده معرفی شده است، اما با استفاده از یک دسته مخصوص می‌تواند بین واقعیت افزوده و واقعیت مجازی کامل تغییر حالت دهد. این دستگاه نیاز به کنترلر ندارد و شما می‌توانید با نگاه کردن به آیکون‌های برنامه‌ها، بین آن‌ها حرکت کنید. همچنین شما می‌توانید برای انتخاب فشار دادن و برای جابجایی فشار کوچک را اجرا کنید و همچنین فرامین صوتی را نیز بکار ببرید.

تفاوت بین هدست واقعیت افزوده و واقعیت مجازی چیست؟

در سال‌های اخیر تمامی شایعات حاکی از این بوده که اپل می‌خواهد از یک پروژه مخفی هدست واقعیت افزوده رونمایی کند. انتظار می‌رود که اپل از بهترین و جدیدترین سخت‌افزارها در ساخت این هدست واقعیت افزوده استفاده کند و از همین رو یک محصول خیلی قدرتمند و خاص روانه بازار کند. اما اصلا تفاوت بین هدست واقعیت افزوده و واقعیت مجازی چیست؟ آیا این دو با هم تفاوتی دارند؟ بله!

هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده که به نوعی دنیای گیمینگ هستند، با هم تفاوت‌های زیادی دارند. تفاوتی اصلی بین این دو هدست این است که در هدست‌های واقعیت مجازی، تمامی آیتم‌ها مجازی و خیالی است. در صورتی که هدست‌های واقعیت افزوده بر اساس دنیای واقعیت تنظیم می‌شوند. حالا بهتر است به سراغ بررسی جدیدترین محصول اپل یعنی هدست واقعیت افزوده اپل آشنا شویم.

هدست واقعیت افزوده اپل؛ انقلابی در صنعت گیم در راه است؟

سال‌های گذشته اپل با تولید محصولاتی مانند اولین آیفون، سیستم عامل گرافیکی و اولین کامپیوتر توانست در زمینه تکنولوژی پیش‌گام شود و تغییراتی بزرگی در این زمینه ایجاد کند. با گذشت چندین سال از این تغییرات انقلابی شرکت اپل، زمان آن رسیده است که یک بار دیگر اپل بتواند به تمامی شرکت‌های تکنولوژی دنیا، قدرتمند بودن خود را اثبات کند.

تا به همین امروز، شرکت‌های مختلفی نسبت به تولید هدست واقعیت افزوده و واقعیت مجازی اقدام کرده‌اند. اما این شرکت‌ها نتوانستند به خوبی از پتانسیل این تکنولوژی استفاده کنند. درست مانند گوشی‌های هوشمند پیش از سال 2007 که به حد و اندازه‌های آیفون 3G نبوند. بنابراین دور از ذهن نیست که همان سناریو مجدد تکرار شود و اپل موج‌سازی در دنیای گیم باشد.

یک محصول لوکس دیگر! اپل زیورآلات تولید می‌کند یا محصول دیجیتالی؟

هدست ویژن پرو اپل یک دستگاه لوکس است که با استفاده از شیشه، آلومینیوم و فیبر کربن ساخته شده است. این هدست به شما اجازه می‌دهد که محتوای دیجیتال را با فضای فیزیکی خود ترکیب کنید. شما می‌توانید با چشم، دست و صدای خود به راحتی در محیط حرکت کنید. بنابراین می‌توانید کارهای مورد علاقه‌تان را به شکل‌های جدید انجام دهید.

ویژن پرو دارای دو نوع حالت است: واقعیت مجازی و واقعیت افزوده. در حالت واقعیت مجازی، شما می‌توانید از دو نمایشگر 4K با تکنولوژی میکرو OLED لذت ببرید. در حالت واقعیت افزوده، می‌توانید با استفاده از دوربین‌های خارجی، محتوای دیجیتال را روی دنیای واقعی ببینید. می‌توانید با فشار دادن یک دکمه چرخان، بین این دو حالت تغییر کنید.

این هدست برای انجام کارهای مختلف مناسب است. می‌توانید با آن به اینترنت وصل شوید، ویدئو ببینید، بازی کنید و بهره‌وری خود را بالا ببرید. همچنین می‌توانید با آن عکس و فیلم سه‌بعدی بگیرید و خاطرات خود را به صورت جذاب تجربه کنید. هدست ویژن پرو قابل اتصال به لپ‌تاپ مک نیز هست.

طراحی زیبای ویژن پرو، با روش تعاملی جدید!

عرضه کردن Vision pro یک هدف خیلی خاص دارد، این که بتواند باعث شود عینک‌های واقعیت مجازی‌های شرکت‌های دیگر، در فروشگاه‌ها خاک بخورند. اپل با حذف کردن کنترلرها از این عینک واقعیت مجازی، تا حدود زیادی توانسته است به هدف خود برسد.

کاربران عاشق این ویژگی ویژن پرو هستند که بدون استفاده از هیچ دسته‌ای و حتی بلند کردن دست‌های خود، می‌توانند بین برنامه‌های مورد نظرشان بچرخند و در منو اسکرول کنند. برای اسکرول کردن باید انگشتان‌تان را بهم بزنید و سپس دست‌های‌تان را به سمت چپ یا راست ببرید. این خوده آینده است!

ترکیب M2 و تراشه جدید و بی‌نظیر R1

یکی از بهترین نقاط قوت اپل، ساخت پردازنده‌های قدرتمند است که این بار هم با ساخت R1 توانسته یک پردازنده بی‌نظیر درست کند.

هدست ویژن پرو اپل از دو تراشه قدرتمند بهره می‌برد: M2 و R1. این هدست با استفاده از یک سیستم خاص به نام EyeSight، چشمان شما را شناسایی می‌کند. وقتی شما در حالت VR کامل هستید، یک صفحه نمایش روشن چشمان شما را می‌پوشاند تا بگوید که قابل تماس نیستید. علاوه بر این، با اسکن کردن صورت شما، یک “شخصیت دیجیتال” بسیار طبیعی و زنده برای شما ایجاد می‌شود.

پردازنده M2 که بر روی این محصول قرار گرفته است، پیش از این روی محصولاتی مانند مک بوک ایر 2023 و مک بوک پرو 2023 نیز استفاده شده بود و کاملا توانایی های آن مشخص میباشد و به قولی امتحان خودش روپس داده است.

چه کارهایی می‌‌توانید با ویژن پرو انجام بدهید؟

با ویژن پرو چه کارهایی می‌توان انجام داد؟ این یکی از پرتکرارترین سوال‌های کاربران است از زمانی که این محصول اپل به بازار عرضه شده. در پاسخ به این سوال باید گفت که ویژن پرو، کاربردهای بسیاری زیادی دارد که برای شروع باید به صفحه کاربری (Canvas) آن اشاره کرد.

به عبارت دیگر کاربران می‌توانند پیامک‌های‌شان را در سمت راست تصویر نگه دارند، موزیک پلیر را در سمت چپ و در مرکز صفحه مرورگرشان را با اندازه بزرگ باز کنند و در اینترنت به گشت‌وگذار بپردازند.

در حقیقت با خرید و استفاده از ویژن پرو، می‌توانید به صفحه مک بوک‌تان نگاه کنید تا صفحه نمایش‌ را به اندازه میدان دید‌تان گسترش دهید.

سایتی که می‌خواهید را بگویید تا ویژن پرو بنویسد!

یکی از قابلیت‌های خیلی جذاب ویژن پرو این است که می‌توانید با نگاه کردن به قسمت آدرس سایت بالای مرورگر، اسم سایت مورد نظرتان را بگویید تا در آن فیلد تایپ شود. این قابلیت‌ها ما را یاد فیلم‌های عملی-تخیلی می‌اندازند که دیگر به نظر زیادی تخیلی نیستند.

تجربه Facetime کردن با دوستان‌تان نیز دستخوش تغییراتی شده است

دوربین‌های جلویی ویژن پرو می‌توانند چهره دیجیتالی شما را دریافت کنند و به همراه حرکاتی که انجام می‌دهید به طرف مقابل نشان دهد. البته در تجربه استفاده از این ویژگی، به وضوح می‌توانید ببینید که چهره‌ها کمی انیمیشن‌شکل هستند و زیاد به واقعیت نزدیک نیستند. درست مانند این است که در یک بازی ویدئویی، با دوست‌‌تان تماس گرفته باشید.

تجربه سینما در خانه با Vision pro!

یکی از لذت‌بخش‌ترین تجربه‌هایی که می‌توانید با خرید ویژن پرو داشته باشید، تجربه فیلم دیدن است. زمانی که به وسیله این هدست، فیلم پخش می‌کنید، سریعا یک صفحه با عرض 30 متر در مقابل شما باز می‌شود که درست مانند رفتن به یک سینمای شخصی است.

جالب است بدانید که کیفیت پخش فیلم در Vision pro 4K است و با کیفیت بلندگوهای بینظیر تکمیل شده است. با خرید هدست واقعیت مجازی اپل، دیگر نیازی به سینما رفتن ندارید، می‌‌توانید فیلم‌های روز دنیا مانند Avatar 2 را تماشا کنید و از کیفیت صدا و تصویر حیرت‌زده شوید. اپل اشاره کرد که Vision pro به محض انتشار، بیش از 100 بازی آرکید دارد. این بازی‌ها می‌توانند ساعت‌های زیادی کاربران را سرگرم کنند اما جذابیت واقعی زمانی است که بازی‌های اختصاصی برای این هدست طراحی شوند. در آن صورت است که صنعت گیمینگ به وسیله هدست واقعیت مجازی اپل متحول می‌شود.

پشتیبانی از Magic keyboard و Magic Trackpad

عینک واقعیت مجازی اپل همچنین از ابزارهای بلوتوثی مانند Magic Keyboard و Magic Trackpad پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید Mac خود را برای کار کردن درون عینک استفاده کنید. دوربین‌هایی که به سمت پایین گرفته شده‌اند، می‌توانند دستان شما را زمانی که در زیر بدنتان هستند، شناسایی کنند.

بسیار قدرتمند اما متاسفانه شارژدهی کوتاه!

Vision pro به دلیل استفاده از پردازنده قدرتمند M2 و یک پردازنده مجزا دیگر به نام R1 برای پردازش کردن تصاویر 12 دوربین، 5 سنسور و 6 میکروفونی که در این هدست قرار گرفته‌اند، یکی از قدرتمند‌ترین هدست‌های واقعیت مجازی است.

اپل ادعا کرده است که صفحه نمایش ویژن پرو با کیفیت‌تر از 4K است و نرخ نوسازی 96 هرتز دارد. کاربران می‌توانند تصاویری با 24 fps از این هدست دریافت کنند.

اما تمامی موارد گفته شده برای مدت طولانی نمی‌تواند شما را راضی نگه دارد. پس از 2 ساعت باید مجدد باتری اکسترنال Vision pro را شارژ کنید. بله درست متوجه شدید، این هدست واقعیت مجازی یک باتری اکسترنال دارد که اندازه بزرگی ندارد اما زمانی که در جیب‌تان باشد به راحتی حسش می‌کنید.

چشم‌انداز Vision pro؛ اپل به کدام سمت می‌رود؟

همه ما با معرفی شدن Vision pro بسیار هیجان‌زده شدیم، البته که جدای هزینه باید در نظر گرفت، این هدست بسیاری قدرتمند است. در نظر داشته باشید که این نسخه 1 از سری هدست‌های واقعیت مجازی اپل است. این تازه شروع راه است و معلوم نیست در آینده توسعه‌دهندگان اپل چه کارهایی بتوانند با این هدست واقعیت مجازی انجام دهند.  

متا، وی ار پلی استیشن یا ویژن پرو؟

شرکت‌های بزرگ دنیا در حال حرکت کردن به سمت آینده هستند، طراحی عینک‌های واقعیت ترکیبی! شرکت‌ سونی با PlayStation VR2، مایکروسافت با متا کوئست 2 و اپل با ویژن پرو، باز هم در حال رقابت برای به دست آوردن آینده هستند. قیمت این محصولات تا کنون به شکلی بوده است که کاربران زیادی نتوانند این محصولات را خریداری کنند.

هدست واقعیت ترکیبی اپل بعد از سال‌های شنیدن شایعه‌، افشاگری و اطلاعات متناقض، در مهم‌ترین کنفرانس دهه‌ی اخیر اپل معرفی شد. این هدست که آغازگر دوران جدید پس از آیفون است، نه‌فقط در بخش سخت‌افزاری خیره‌کننده است، بلکه در بخش نرم‌افزار نیز قابلیت‌های بسیاری را به نمایش می‌گذارد.

ورود به دنیای ساخت اپل، اینجا همه چیز عالی است!

تصور ما از دنیای واقعیت ترکیبی خیلی زیاد توسط فیلم و سریال‌ها شکل گرفته است. در ابتدا باید خیلی مودبانه درخواست کنیم که این تصویرها را بگذارید برای چندین سال آینده. تا به امروز انقدر تکنولوژی پیشرفت نکرده است که اپل بتواند فیلم‌های علمی تخیلی را به واقعیت تبدیل کند.

هدست واقعیت افزوده اپل احتمال خیلی زیاد در ژوئن 2023 یعنی اواسط خرداد عرضه می‌شود. این اولین محصول اپل در این مسیر است پس باید تا حدودی انتظارات را کم کنیم. البته که این حقیقت که شرکت بزرگ اپل پشت این پروژه است، همچنان امید خیلی زیادی در دل کاربران گذاشته است. این محصول قرار است با قیمت چندین هزار دلاری عرضه شود. ولی آیا خرداد ماه امسال، اپل درب جدیدی از دنیای تکنولوژی را به سوی ما باز می‌کند؟

فروشگاه اینترنتی اپلفا، از بزرگترین فروشندگان اینترنتی برند اپل و بیمه فیزیکی آیفون، امیدوار است توانسته باشد اطلاعات مفیدی در رابطه با هدست واقعیت افزوده اپل برای شما جمع آوری کرده باشد.