محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

ویژگی های iPadOS 17

منتشر شده در ۸ شهریور , ۱۴۰۲

اگر از عاشقان دنیای تجهیزات دیجیتال هستید و همیشه خبرهای این حوزه را دنبال می‌کنید، حتما رویداد  WWDC 2023 اپل به گوشتان آشناست. رویدادی که در تاریخ 5 ژوئن یعنی 15 خرداد، به‌صورت آنلاین برگزار شد. این رویداد جذاب شرکت اپل، با رونمایی از محصولات جدید همراه بود.

از جمله  هدست واقعیت ترکیبی مجازی  reality pro که سر و صدای زیادی به پا کرد. همچنین اپل از نسخه جدید سیستم‌ عامل تبلت‌های خود (Ipad) هم در این رویداد رونمایی کرد. اما موضوع امروز ما بررسی این هدست نیست بلکه قرار است IpadOS 17 را تحلیل کنیم.

اپل با چه ویژگی‌هایی در IpadOS 17 ما را سوپرایز کرده است؟

قبل از اینکه به بیان ویژگی‌های IpadOS 17 بپردازیم، لازم است بدانیم طیف گسترده ای از انواع آیپدها می‌توانند از این آپدیت استفاده کنند اما برخی نمونه های قدیمی تر، از این سیستم عامل و نسل های بعدی استفاده نخواهند کرد.

  • نسل اول آیپد پرو 9.7 اینچی
  • نسل اول آیپد پرو 12.9 اینچی
  • نسل پنجم آیپد

آیپدهایی که در بالا نام برده شد و همچنین محصولات قدیمی‌تر، نمی‌توانند از این آپدیت استفاده کنند. آیپدهایی که در ادامه معرفی می‌شوند، این آپدیت مناسب آنهاست.

  • آیپد پرو 2017 و مدل‌های جدیدتر
  • نسل سوم آیپد ایر و مدل‌های جدیدتر
  • نسل ششم آیپد و مدل‌های جدیدتر
  • نسل پنجم آیپد مینی و مدل‌های جدیدتر

برتری‌های IpadOS 17 چیست؟

  • ویژگی شخصی‌سازی لاک اسکرین

قابلیت شخصی‌سازی لاک اسکرین برای نخستین بار در IOS 16 رونمایی شد. این ویژگی در سری 17 هم به کار گرفته شد. این قابلیت به کاربر اجازه می‌دهد تا مانند آیفون، بر اساس سلیقه‌ی خود لاک اسکرین‌های مختلف را با پس زمینه‌های مختلف در کنار فونت‌ها و ویجت‌های جذاب انتخاب کند.

  • افزودن ویژگی Activities Live

فرض کنید منتظر تاکسی اینترنتی هستید، یا اینترنتی غذایی سفارش دادید، با استفاده از قابلیت Activities Live می‌توانید مسیر حرکت تاکسی یا پیک غذا را دنبال کنید.

  • فیلتر جستجو در پیام‌ها:

در IpadOS 17 جستجو در Messages خیلی راحت‌تر از گذشته است. برای مثال اگر بخواهید از بین تمام پیام‌ها، فقط پیام‌هایی خاص را پیدا کنید با استفاده از این قابلیت پیام‌ها فیلتر شده و کار شما خیلی سریع‌تر انجام می‌شود.

  • پشتیبانی از آپ‌های سلامت:

تا به حال آپ‌های Health فقط در آیفون‌ها کاربرد داشتند. اما با آپدیت شدن نسخه‌ی جدید، این برنامه‌ی پرطرفدار به آیپدها هم منتقل شد. با استفاده از این قابلیت کاربر می‌تواند به راحتی اطلاعات مربوط به سلامتی خود را با استفاده از Icloud  روی دستگاه‌های مختلف همگام‌سازی کند. در نسخه‌ی جدید، اپل به سلامت روان هم اهمیت داده است. به این صورت که با پرسیدن سوال‌هایی در طول روز، خلق و خو را هم محاسبه می‌کند. یادتان می‌آید در کودکی وقتی جلوی تلویزیون می‌نشستیم پدر یا مادر و حتی مجری برنامه به ما تذکر می‌داد که کمی عقب‌تر برویم. حال در فناروی جدید آیپد، اگر آیپد را در فاصله‌ی نزدیک چشم نگه دارید، آپ به شما هشدار می‌دهد که حواستان به سلامت چشم‌هایتان باشد.

  • قابلیت Stage Manager

این قابلیت که برای نخستین بار در IpadOS 17 به کار گرفته شده است، امکان باز کردن و مدیریت هم‌زمان چندین پنجره روی آیپد را به شما می‌دهد. این ویژگی از اتصال آیپد به نمایشگرهای خارجی پشتیبانی می‌کند.

  • رونویسی پیام‌های صوتی:

اگر از آن دسته افرادی هستید که گوش کردن پیام‌های صوتی برایشان سخت است یا در فضایی قرار دارید که امکان شنید ویس ندارید، این ویژگی جذاب IpadOS 17 به کمک شما می‌آید. این قابلیت محتوای پیام‌های صوتی را برای شما تایپ می‌کند. همچنی هنگامی‌که با استفاده از  Face Time تماسی برقرار می‌کنید و فرد مورد نظر پاسخ نمی‌دهد، می‌توانید به راحتی برای او پیام ویدئویی یا صوتی ضبط کنید.

  • قابلیت‌های PDF:

این قابلیت جدید به شما اجازه می‌دهد تا تعامل بیشتری با فایل‌های PDF داشته باشید. این ویژگی همچنین به لطف یادگیری ماشینی می‌تواند فیلدهای موجود در فرم را شناسایی کرده و به سرعت اطلاعات مربوط به آن را پر کند. برای مثال مشخصات، نام و ایمیل کاربر را درون فرم قرار دهد.

به‌روز رسانی دیگر مربوط به برنامه‌ی Note است که به کاربر اجازه می‌دهد تا فایل‌های PDF را در کنار ساماندهی، مطالعه کند و درون آنها نکاتی یادداشت کند.

در آیپداوس 17 شما می‌توانید فایل‌های PDF را با عرض کامل باز کنید تا ورق زدن آن راحت‌تر باشد. اگر اپل پنسل نسل دو یا حتی اپل پنسل 1 داشته باشید کار ورق زدن و نوشتن راحت‌تر خواهد بود.

همچنین با قابلیت Live Collobration تغییرات درون فایل به‌صورت آنلاین و لحظه‌ای برای تمام افرادی که فایل PDF با آنها به اشتراک گذاشته شده است، نمایش داده می‌شود تا در جریان تغییرات قرار گیرند.

  • ابزارهای ارتباطی بهبود یافته:

برای مثال در بخش Message راه‌های جدید ارتباط، استفاده از ایموجی استیکر، همچین ساخت استیکر زنده با استفاده از عکس‌های شخصی و برش پس زمینه فراهم کرده است. کاربر می‌تواند Live Stickers  را ویرایش کرده و افکت‌هایی به آن اضافه کند تا در کنار اینکه تجربه بهتری از گفتگو ایجاد شود، حس واقعی‌تری هم در طرفین ایجاد کند.

  • بهبود بهره‌وری با سافاری:

با افزودن Profiles در سافاری، کاربر می‌تواند تاریخچه سرچ‌های اینترنتی و گشت‌وگذار در وب‌سایت‌های مختلف را بر اساس موضوع مانند: کاری، ورزشی، تفریحی و شخصی جدا کند. هر پروفایل، علاوه ‌بر تاریخچه، کوکی‌ها، زبانه‌ها و بوک‌مارک‌های خاص خود را دارد. در بخش وب‌گردی خصوصی نیز این امکان فراهم شده است تا پنجره‌های آن را با فیس‌آیدی یا تاچ‌آیدی قفل و ردیاب‌ها را نیز حذف کند.

  1. Visual Look Up : این قابلیت علامت‌ها و نمادهای روی هر وسیله را به‌صورت بهبود یافته تشخیص می‌دهد مثلا نمادهایی که حاوی دستورالعمل شستشوی لباس است یا تشخیص غذا و ویترین فروشگاه‌ها.
  2. Maps : این ویژگی به کاربر این امکان را می‌دهد تا نقشه‌ها را به‌صورت آفلاین ذخیر کند و بدون نیاز به اینترنت از آن استفاده کند. حتی در یک محدوده مکان‌های مختلف را پیدا کند و همچنین بدون اینترنت مسیریابی را هم انجام دهد.
  3. Spotlight: به کاربر کمک می‌کند تا اطلاعات را راحت‌تر پیدا کند و به کمک میان‌برها سریع‌تر واکنش نشان دهد.
  4. Siri: دستیار صوتی اپل، از این به بعد در آیپد هم فعال می‌شود. سیری با گفتن کلمه Siri فعال شده و آماده‌ی اجرا کردن دستورهایی است که به او دیکته می‌شود.
  5. Airplay : با این قابلیت اشتراک‌گذاری در ایرپلی هم آسان‌تر شده است و هم اینکه هوشمندانه تنظیمات کاربر را حفظ می‌کند.

IpadOS 17 چه زمانی در دسترس قرار می‌گیرد؟

نسخه بتا توسعه‌دهندگان آیپداواس از همان لحظه‌ی رونمایی برای اعضای Apple Developer Program در دسترس قرار گرفت. نسخه‌ی بتای عمومی آن هم حدود یک ماه بعد در اختیار کاربران آیپداواس گذاشته شد.

همچنین ویژگی‌های نرم‌افزاری جدید، در پاییز سال جاری میلادی (پاییز ۱۴۰۲ خورشیدی) برای آیپدهای نسل ۶ به بعد، آیپد مینی نسل ۵ به بعد، آیپد پرو 5/10 اینچی، آیپد ایر نسل ۳ به بعد، آیپد پرو 9/12 اینچی نسل ۲ به بعد، آیپد پرو ۱۱ اینچی نسل اول به بعد منتشر خواهد شد.

در نهایت امیدواریم از مطلب فوق لذت برده باشید. در صورتی که قصد اطلاع از قیمت روز محصولات اپل و یا قصد خرید ایپد داشتید، میتوانید محصول خود را از وبسایت اپلفا سفارش داده و در سریع ترین زمان ممکن محصول خود را تحویل بگیرید.