محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

حدس و گمان ها در رابطه با نسل چهارم ایفون SE

منتشر شده در ۲۰ آبان , ۱۴۰۲

حدود سه سال از عرضه آخرین نسل آیفون SE می گذرد. سال 2022 بود که این گوشی توسط اپل در اختیار مشتریان قرار گرفت، اما در برخی بخش‌ها و به خصوص طراحی انتقادات زیادی به این مدل وارد شد. حال بعد از گذشت حدود دو سال، این بار شایعاتی مبنی بر تغییرات اساسی در ایفون SE نسل چهارم به گوش می‌رسد.

در زیر نگاهی به شایعاتی که پیرامون نسل جدید آیفون SE وجود دارد می‌اندازیم.

آیفون SE نسل چهارم چه زمانی وارد بازار می‌شود؟

هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه آیفون SE نسل چهارم اعلام نشده است. برخی منابع می‌گویند که اپل این مدل را در سال 2024 وارد بازار می‌کند و برخی دیگر اعتقاد دارند که ممکن است این تاریخ به بعد از سال 2025 انتقال پیدا کند. مدل SE، آیفون اقتصادی اپل است که در کنار پرچمداران این کمپانی همواره نگاه‌های زیادی را به خود جذب کرده است.

کانسپت ایفون SE نسل چهارم

بیشتر بخوانید: مقایسه و بررسی مک بوک پرو M2 و مک بوک ایر M2

طراحی آیفون SE نسل چهارم

آخرین مدل SE، از نظر طراحی نتوانست چندان موفق عمل کند و به دلیل آن که اپل آن را با شکل و شمایلی منسوخ‌شده وارد بازار کرد، انتقادات زیادی را به خود دید. مطابق آخرین پیش‌بینی‌ها، اپل SE جدید را با طراحی شبیه به آیفون 14 نرمال و یا نزدیک به ایفون 13 معمولی روانه بازار می‌کند و البته برای اولین بار از پورت USB تایپ سی نیز در آن استفاده خواهد شد.

نکته هیجان‌انگیر دیگر، امکان قرارگیری دکمه باتن که تنها در مدل‌های پرو آیفون 15 به چشم می‌خورد روی این محصول است.

امکانات و قابلیت‌های SE نسل چهارم

احتمال بسیار زیاد اپل ایفون SE جدید را همچنان با یک دوربین عرضه کند؛ از ابتدای کار این سبک سیستم دوربین برای SE در نظر گرفته شده بود و اپل قصد دارد این سنت را ادامه دهد.

خبرهایی مبنی بر استفاده از نمایشگر OLED و همچنین پشتیبانی از حالت 5G برای سری جدید آیفون‌های SE به گوش می‌رسد که در صورت صحت، با محصولی کاملا متفاوت نسبت به نسل‌های قبلی روبرو خواهیم بود. در خصوص تراشه موجود نیز گفته می‌شود اپل از تراشه A16 Bionic برای SE جدیدش استفاده می‌کند که قدرتی معادل با آیفون 15 را برای این گوشی فراهم می‌کند.

همچنین در مورد سیستم ایمنی این گوشی نیز خبرهای مختلفی به گوش می‌رسد. از آنجایی که اپل تاچ آیدی را به طور کامل از گوشی‌های جدیدش حذف کرده است، این احتمال وجود دارد که در نسل جدید SE نیز دیگر این سیستم امنیتی را نبینیم و تنها فیس آیدی شرایط دسترسی به گوشی را فراهم کند. اما برخی معتقد هستند که اپل برای کاهش هزینه‌ها ممکن است از دکمه پاور به عنوان حسگر اثر انگشت استفاده کرده و از این نظر تفاوت‌هایی را نیز با گوشی‌های بالارده به وجود بیاورد.

بیشتر بخوانید: بررسی بهترین تبلت های گیمینگ

خرید آیفون SE نسل چهارم منطقی است؟

با توجه به اقتصادی بودن قیمت مدل SE آیفون‌ها، بسیاری از افراد به سمت خرید این گوشی‌های گرایش پیدا می‌کنند. نسل جدید SE نیز احتمالا به قابلیت‌های جدید و به‌روز مجهز می‌شود و از این نظر ارزش خرید بالایی را می‌توان برای آن در نظر گرفت. از این رو اگر قصد هزینه زیاد برای تهیه گوشی‌های apple همچون آیفون 15 پرومکس یا آیفون 14 پرومکس را نداشته، اما به گوشی‌های شرکت اپل علاقه‌مند هستید، بهترین گزینه برای شما خرید این نسخه از آیفون‌ها خواهد بود.