محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

بررسی بهترین تبلت های گیمینگ

منتشر شده در ۱۳ آبان , ۱۴۰۲

گیمرها به عنوان عاشقان دنیای گیمینگ، همواره به دنبال استفاده از ابزارهای مختلف و جدید برای تجربه بازی کردن هستند. کامپیوترهای خانگی و کنسول‌ها، سپس لپ تاپ‌ها و اکنون تبلت‌های گیمینگ و انواع آیپد اپل، همگی تجهیزاتی هستند که گیمرها برای لذت بردن از فضای بازی به سراغ آن‌ها می‌روند. تبلت‌ها دیگر مانند گذشته تنها به نمایشگر بزرگ‌تر و امکانات جزئی مجهز نمی‌شوند.

 امروزه می‌توان تبلت‌هایی را نیز پیدا کرد که قدرت بسیار بالایی را حتی برای اجرای برنامه‌های سنگین و بازی‌های مختلف دارند. اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که می‌خواهید هم از مزایای داشتن تبلت همچون وزن کم و قابلیت حمل بهره‌مند شوید و هم قدرت لپ تاپ‌های قوی را در اختیار داشته باشید، خرید تبلت گیمینگ راهکاری هوشمندانه خواهد بود. اما چه تبلت‌هایی در بازار در این زمینه وجود دارند؟ با ما باشید که بهترین تبلت های گیمینگ بازار در سال 2023 را با یکدیگر بررسی کنیم. شاید انتخاب نهایی شما در دل این مطلب نهفته باشد!

با بهترین تبلت های گیمینگ بازار آشنا شوید

اگر دنبال ابزار قابل‌حمل و قدرتمندی برای بازی کردن باشید، ممکن است به فکر کنسول‌های دستی موجود در بازار بیفتید. اما اگر علاقه دارید که در نمایشگر بزرگ و باکیفیت‌تر به بازی کردن بپردازید، تبلت‌های گیمینگ گزینه بسیار بهتری هستند. تبلت‌ها با افزایش قدرت خود در حال نزدیک شدن به لپ تاپ‌ها هستند و حتی در بسیاری از شرایط جای آن‌ها را نیز گرفته‌اند.

بدون شک لپ تاپ‌های گیمینگ حرفه‌ای اکنون غیرقابل‌دسترسی هستند؛ اما برای حفظ سرمایه و بهره‌مندی از امکانات و قابلیت‌های بسیار خوب، خرید تبلت گیمینگ گزینه بسیار جذاب و هوشمندانه‌ای است. برای انتخاب تبلت گیمینگ باید به موارد مهمی توجه کنید؛ این موارد بسته به نیازتان تعیین می‌شوند. به طور مثال ممکن است به نمایشگر کاملا بزرگی نیاز داشته باشید یا حتی نمایشگرهایی با اندازه معمول نیز به کارتان بیایند. دقت در انتخاب رم، پردازنده، حافظه داخلی و… از دیگر موارد مهمی هستند که در زمان انتخاب چنین تبلت‌هایی اهمیت پیدا می‌کنند.

اگر از بازی کردن با موبایل خود خسته شده و از آن لذت نمی‌برید و همچنین نمی‌خواهید برای لپ تاپ‌های گیمینگ غول بازار هزینه کنید، خرید تبلت گیمینگ می‌تواند به شما قابلیت‌هایی را ارائه کند که در هر زمان و مکان از بازی کردن لذت ببرید. در زیر به بهترین تبلت های گیمینگ بازار در سال 2023 اشاره می‌شود؛ شما با بررسی و مقایسه این محصولات این فرصت را دارید که خرید و انتخاب رضایت‌بخشی را تجربه کنید.

بررسی بهترین تبلت گیمینگ

بیشتر بخوانید: بهترین موبایل ها برای عکس برداری

تبلت Samsung Galaxy Tab S9

اگر هدفتان از خرید تبلت گیمینگ، بازی کردن به صورت حرفه‌ای در دستگاهی اندرویدی است، باید بگوییم که تب اس 9 از سامسونگ به تمام نیازهای شما پاسخ مثبت می‌دهد. پردازنده فوق‌العاده، نمایشگر محشر، باتری بادوام و… از مهم‌ترین ویژگی‌های این ابر غول سامسونگ هستند.

این تبلت سامسونگ در تمامی جهات حرفی برای گرفتن خواهد داشت؛ شاید با نگاه به قیمت آن متوجه شوید که خرید آن از نظر اقتصادی چندان به‌صرفه نیست، اما قابلیت‌ها و امکانات آن قطعا ارزش‌ هزینه آن را دارد. این محصول به نمایشگر 11 اینچی از نوع AMOLED مجهز شده که از نرخ نوسازی 120 هرتز پشتیبانی می‌کند. این به معنای آن است که شما برای بازی کردن نمایشگر کامل و بی‌نظیری را در اختیار دارید و حتی در سریع‌ترین بازی‌های موجود نیز صفحه نمایش تب اس 9 کم نخواهد آورد.

در این دستگاه از پردازنده Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2 استفاده شده است که قدرت و عملکرد شوکه‌کننده را نمایش می‌دهد. اگر به رم بیشتری نیاز دارید، می‌توانید به جای نسخه 8 گیگابایتی از مدل 12 گیگابایتی آن استفاده کنید. این محصول سامسونگ از حافظه داخلی 128 گیگابایتی پشتیبانی می‌کند که امکان افزایش تا 256 گیگابایت را هم دارد. باتری 8400 میلی‌ آمپری تبلت جدید سامسونگ که از شارژ سریع 45 واتی پشتیبانی می‌کند نیز کاربر را کاملا تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. شما می‌توانید با استفاده از ماوس و صفحه کلید که به این تبلت متصل می‌شوند، آن را کاملا شبیه به لپ تاپی لمسی کنید!

در زیر به صورت کلی مزایا و معایب تبلت گیمینگ جدید سامسونگ آورده شده است.

مزایا:

  • نمایشگر بی‌نظیر
  • عملکرد بدون نقص حین بازی به لطف پردازنده قوی
  • باتری بادوام

معایب:

  • قیمت بالا برای تبلت
  • حساسیت لمس نمایشگر در برخی موارد مشکوک گزارش شده است
  • نبود جک 3.5 میلی‌متری صدا
  • وجود قلم همراه که برای بازی غیرضروری است
تبلت گیمینگ Samsung Galaxy Tab S9

بیشتر بخوانید: مشکل داغ شدن ایفون 15

تبلت Samsung Galaxy Tab S9 Ultra

تب اس 9 الترا سامسونگ را باید یکی از بهترین تبلت های گیمینگ بازار بدانیم. نمایشگر بزرگ و بسیار باکیفیت آن تجربه بازی فوق‌العاده‌ای را در اختیارتان قرار می‌دهد. پردازنده موجود در این محصول نیز صرفا برای تبلت بودن بیش از اندازه قدرتمند است و آن را برای کاربردهای گیمینگ کاملا ایده‌آل می‌کند. البته که در کنار این موارد باید قیمت بالای آن را نیز در نظر داشته باشید. چرا که برای بسیاری از افراد بودجه و قیمت محصولات به عنوان معیاری مهم در نظر گرفته می‌شود.

نمایشگر موجود در این تبلت 14.6 اینچ اندازه دارد و دیگر می‌توان به آن لقب لپ تاپ لمسی را دارد! این نمایشگر خیره‌کننده از نوع AMOLED بوده و با نرخ نوسازی 120 هرتزی و نسبت نمایشگر به بدنه حدود 91 درصد، حس جالب و تازه‌ای را از بازی کردن به شما منتقل می‌کند.

البته ممکن است برای برخی بازی کردن به صورت لمسی در این ابعاد نمایشگر چندان رضایت‌بخش نباشد. همچنین برخی بازی‌ها نیز در چنین نمایشگری به صورت کامل و مناسب نمایش داده نمی‌شوند. وزن بالای محصول که حدود 732 گرم اعلام شده نیز عامل مهم دیگری است که باید مد نظر قرار دهید.

به دلیل نمایشگر بزرگ، می‌توانید از عملکرد چندگانه به صورت همزمان بهره‌مند شوید. با کمک ماوس و صفحه کلید نیز این مدل به لپ تاپی قدرتمند و جذاب تبدیل می‌شود. در بخش پردازنده، برای تبلت جدید سامسونگ از پردازنده Qualcomm SM8550-AB Snapdragon 8 Gen 2 استفاده شده که توانایی اجرای هر نوع بازی و برنامه سنگینی را دارد و حتی در استفاده‌های طولانی‌مدت و چندگانه، به هیچ عنوان کم نمی‌آورد. گلکسی تب اس 9 الترا در مد‌ل‌هایی با 12 و 16 گیگابایت حافظه رم و همچنین 256 گیگابایت، 512 گیگابایت و 1 ترابایت حافظه داخلی ارائه شده است.

این محصول دارای باتری با ظرفیت 11200 میلی آمپز نیز بوده که از شارژ 45 واتی سریع هم پشتیبانی می‌کند.

مزایا:

  • نمایشگر بزرگ و خیره‌کننده
  • بلندگوهای داخلی قدرتمند
  • مقاوم در برابر آب و گرد و غبار
  • بی‌نظیر در گیمینگ

معایب:

  • گران‌قیمت
  • اندازه بزرگ و سنگین؛
  • عملکرد لمسی مشکوک در برخی مواقع
  • نبود جک 3.5 میلی‌متری صدا
  • جود قلم لمسی ناکارآمد برای بازی

iPad Pro 12.9-inch (2022)

در بررسی و معرفی بهترین‌ها در هر زمینه از دنیای تکنولوژی، حتما نام محصولات اپل به چشم خورده و خودنمایی می‌کند. آیپد پرو 12.9 اینچی اپل که در سال 2022 وارد بازار شد، یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای افرادی است که قصد خرید تبلت گیمینگ را دارند. این تبلت با طراحی بسیار زیبا و خوش‌دست در کنار وزن مناسب به هیچ عنوان مشکلات تبلت‌های غول‌پیکر برندهای دیگر را ندارد.

شاید تصور کنید که با توجه به اندرویدی نبودن محصولات اپل و داشتن سیستم عامل اختصاصی، این دستگاه‌ها با محدودیت‌هایی روبرو هستند و نباید به عنوان ابزار گیمینگ روی آن‌ها حساب کرد. اما ios برای گیمرها جذابیت‌های مخصوص خود را داشته و می‌توان از بازی‌های اختصاصی جذابی لذت برد. همچنین بسیاری از بازی‌های معروف روز دنیا، برای این سیستم عامل نیز ارائه می‌شوند و نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

در حقیقت یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد تبلت‌های اپل، بهره‌مندی از برنامه‌ها و بازی‌های انحصاری جذابی است که برای تبلت‌های اندرویدی قابل‌دسترسی نیست. در آیپد پرو مدل 2022 از تراشه جدید M2 استفاده شده است که قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای را به شما ارائه می‌کند. سرعت بسیار بالا و لذت بازی بدون کوچک‌ترین توقف و مشکل و البته کمک به بهبود تصاویر و شارژدهی دستگاه از مزایای استفاده از تراشه جدید در محصولات اپل است.

مدل پایه این تبلت با حافظه داخلی 128 گیگابایت و 8 گیگابایت رم در دسترس قرار دارد. همچنین اپل برای مدل‌های 1 و 2 ترابایتی از رم 16 گیگابایت استفاده کرده است. البته با هزینه این سری از مدل‌های آیپد می‌توان لپ تاپ گیمینگ قدرتمندی را تهیه کرد!

 نمایشگر 12.9 اینچی با نرخ نوسازی 120 هرتزی مناسب بازی، 4 بلندگوی داخلی، قابلیت اتصال 5G و… از دیگر مشخصات تبلت جدید اپل به شمار می‌روند.

مزایا:

  • بازی‌های انحصاری ios
  • پردازنده فوق‌العاده قوی
  • نمایشگر بی‌نظیر

معایب:

  • بسیار گران
  • فاقد جک 3.5 میلی‌متری صدا
تبلت گیمینگ iPad Pro 12.9-inch

بیشتر بخوانید: مقایسه مک بوک ایر M2 و مک بوک پرو M2

OnePlus Pad

از بهترین تبلت های گیمینگ بازار که با قیمت بسیار مناسب در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد باید به OnePlus Pad اشاره کنیم. با وجود قیمت مناسب، اما ویژگی‌های بسیار خوب و کاربردی در این تبلت به چشم می‌خورد. در این مدل از تبلت‌های وان پلاس از نمایشگر 11.6 اینچی بهره گرفته شده است. نمایشگر موجود از نوع LCD بوده و نرخ نوسازی 144 هرتزی را ارائه می‌کند که ویژگی بسیار خاص و فوق‌العاده‌ای برای گیمرها به حساب می‌آید. وجه تمایز دیگر این تبلت نسبت به تبلت‌های دیگر بازار نسبت تصویر 7:5 آن است. این نسبت تصویر برای برخی بازی‌ها تجربه فوق‌العاده‌ای را ایجاد می‌کند و برای برخی دیگر ممکن است آزاردهنده به نظر برسد.

این محصول از پردازنده Dimensity 9000 به همراه 8 گیگابایت رم بهره می‌برد که در بحث گیمینگ عملکرد خوبی را از خود نشان می‌دهد. باتری 9510 میلی آمپری با قابلیت شارژ سریع 67 واتی کاملا شما را راضی نگه خواهد داشت و هیچ مشکلی در این زمینه برایتان ایجاد نمی‌شود.

عملکرد 4 بلندگوی داخلی این تبلت نیز رضایت‌بخش است. جالب است بدانید که وان پلاس از سیستم عامل Oxygen استفاده می‌کند که می‌تواند رابط کاربری متفاوتی را نیز ارائه کند.

مزایا:

  • نمایشگر بسیار باکیفیت و سریع
  • باتری بسیار قوی
  • مناسب برای بازی

معایب:

  • نبود جک 3.5 میلی‌متری صدا
  • وجود نرم افزارهای عجیب در سیستم عامل اختصاصی
  • نبود حسگر اثر انگشت
  • برآمدگی بیش از حد دوربین

Samsung Galaxy Tab A8

در لیست بهترین تبلت های گیمینگ، نام محصول دیگری از سامسونگ نیز به چشم می‌خورد. Tab A8 یکی از مدل‌های محبوب و پرفروش این برند معتبر شناخته می‌شود. قیمت مناسب‌تر این تبلت نسبت به تبلت‌های رده‌بالا سامسونگ یکی از عواملی است که باعث استقبال بسیار خوب از این مدل شده است. البته که نباید انتظار عملکردی به مانند مدل‌های برتر را از این تبلت داشته باشید.

سامسونگ در دستگاه موجود از نمایشگر 10.5 اینچی از نوع LCD استفاده کرده است. البته به توجه به وضوح و کیفیت آن، استفاده از این تبلت زیر نور مستقیم چندان رضایت‌بخش نخواهد بود. در محصول موردبحث از 4 بلندگوی داخلی و همچنین جک 3.5 میلی‌متری صدا هم استفاده شده است. بر خلاف برادران گران‌قیمت خود، این تبلت توانایی اجرای بازی‌ها و برنامه‌های سنگین را ندارد؛ روی این مدل از پردازنده Unisoc Tiger T618 استفاده شده که برای کاربردهای معمولی عملکرد خوبی را از خود نشان می‌دهد.

برای حافظه داخلی این تبلت 32 گیگابایت فضا در نظر گرفته شده که امکان ارتقا تا 128 گیگابایت را هم دارد. می‌توان از حافظه‌های MICROSD برای افزایش حافظه داخلی نیز استفاده کرد.

باتری 7040 میلی‌ آمپری موجود در این مدل توانایی رقابت با مدل‌های برتر را ندارد؛ اما شارژر 15 واتی همراه می‌تواند تبلت را در مدت زمان مناسبی شارژ کند. با توجه به قیمت و امکانات تبلت خوش‌قیمت سامسونگ، خرید و تهیه آن برای افرادی که بودجه محدودی داشته یا قصد اجرای بازی‌های نه چندان سنگین روی تبلت را دارند پیشنهاد می‌شود.

مزایا:

  • قیمت مناسب
  • نمایشگر باکیفیت
  • دارای جک 3.5 میلی‌متری صدا

معایب:

  • عدم اجرای بازی‌های سنگین به شکلی مطلوب
  • باتری با ظرفیت متوسط
تبلت گیمینگ Samsung Galaxy Tab A8

بیشتر بخوانید: اکسیژن خونتان را در هر لحظه اندازه گیری کنید

Lenovo Tab P11 Pro Gen 2

لنوو نیز همواره در بحث ارائه محصولات گیمینگ حرفی برای گفتن داشته است. یکی از محصولات این کمپانی که در بین بهترین تبلت های گیمینگ قرار می‌گیرد، Tab P11 Pro Gen 2 نام دارد. نمایشگر بسیار حرفه‌ای در کنار قیمت مناسب این مدل از تبلت‌های لنوو را به مدلی محبوب و پرفروش تبدیل کرده است. اگر در خرید تبلت گیمینگ، بیش از هر چیزی به نمایشگر و کیفیت آن اهمیت می‌دهید، بدون شک این دستگاه کاملا شما را راضی می‌کند.

این تبلت به نمایشگر 11.2 اینچی با نرخ نوسازی 120 هرتز مجهز شده است. نمایشگر OLED این مدل در به نمایش در آوردن رنگ‌ها با جزئیات فوق‌العاده، عملکرد بی‌نظیری را دارد. در تبلت موجود از 4 اسپیکر پرقدرت نیز استفاده شده که علاوه بر قدرت صدای عالی، کیفیت خوبی را نیز دارند.

باتری 8200 میلی آمپری Tab P11 Pro Gen 2 دیگر عاملی است که باعث می‌شود این مدل را در بین بهترین تبلت های گیمینگ بازار قرار دهیم. شارژر 20 واتی ارائه‌شده در کنار این تبلت آن را در کمتر از 2 ساعت و نیم به طور کامل شارژ می‌کند.

همچنین اسلات microSD موجود در محصول جدید لنوو به شمار اجازه می‌دهد که حافظه 128 گیگابایتی داخلی آن را تا 1 ترابایت افزایش دهید. در بخش پردازنده نیز از MediaTek Kompanio 1300T استفاده شده است که معمولا از پس بازی‌های سنگین و حرفه‌ای بر می‌آید. البته در برخی موارد ممکن است برای روان‌تر شدن بازی نیاز به کاهش گرافیک بازی داشته باشید. رم 4 گیگابایتی موجود نیز در مواقع استفاده همزمان از چند برنامه و بازی ممکن است کمی کندی و خطا را به همراه داشته باشد.

مزایا:

  • نمایشگر بسیار عالی
  • باتری قدرتمند
  • امکان ارتقای حافظه داخلی

معایب:

  • حافظه رم پایین
  • نبود جک هدفون

تبلت Google Pixel

گوگل اخیرا اقدام به طراحی و تولید برخی از محصولات مختلف کرده و خود را به رقابت میان غول‌های بزرگ تکنولوژی اضافه کرده است. تبلت پیکسل گوگل را باید یکی از بهترین تبلت های گیمینگ بازار دانست که ویژگی‌های بسیار خوبی در آن کنار هم جمع شده‌اند.

گرچه که هدف از طراحی این مدل به هیچ عنوان معرفی محصولی گیمینگ نبوده است، اما برخی مشخصات موجود در آن ممکن است نظر گیمرها را به خود جلب کند. نمایشگر سریع و باکیفیت و پردازنده حرفه‌ای از این دست از امکانات هستند.

گوگل در تبلت جدید خود از پردازنده اختصاصی‌اش، یعنی Google Tensor G2 استفاده کرده است. در کنار این پردازنده 8 گیگابایت حافظه رم وجود دارد که برای اجرای بازی‌های سنگین نیز گزینه خوبی حساب می‌شود. البته ممکن است در استفاده‌های طولانی‌مدت، کمی گرمای بیش از اندازه را از دستگاه دریافت کنید. برای حافظه داخلی هم 128 گیگابایت ظرفیت در نظر گرفته شده که قابلیت ارتقا تا 256 گیگابایت را هم دارد.

نمایشگر 11 اینچی با رزولوشن مناسب، گزینه خوبی برای بازی به نظر می‌رسد. اما متاسفانه در این مدل نرخ نوسازی 60 هرتز به کار گرفته شده که احتمالا نمایشگر LCD تبلت گوگل را در بازی‌های سریع‌تر دچار مشکل خواهد کرد.

شارژ شدن این تبلت از طریق داک نیز زمان‌بر بوده و می‌توان آن را نیز به عنوان یکی از نقاط منفی آن قلمداد کرد.

مزایا:

  • عملکرد خوب در زمان بازی
  • نمایشگر با کیفیت خوب

معایب:

  • نرخ نوسازی 60 هرتزی نمایشگر
  • داک شارژر اجباری
  • نبود جک هدفون
تبلت گیمینگ Google Pixel

بیشتر بخوانید: ios 17 ویژگی های

تبلت Razer Edge

بر خلاف بسیاری از بهترین تبلت های گیمینگ که در حقیقت برای کاربردهای گیمینگ تولید نشده‌اند، این تبلت دقیقا برای گیمینگ طراحی و ساخته شده است. ورود Razer Edge به دنیای تبلت‌ها می‌تواند نوآوری و خلاقیت جذابی به شمار برود. جالب است که این تبلت قابلیت قرار گرفتن در کنترلر اختصاصی kishi v2 pro را نیز دارد و رسما به کنسول دستی بسیار هیجان‌انگیزی تبدیل می‌شود. این کنترلر با قابلیت عبور شارژر، باعث متفاوت شدن این تبلت نسبت به دیگر محصولات مشابه می‌شود. بسیاری از بازی‌ها در صورت کمک گرفتن و استفاده از دسته و کنترلر مخصوص، تجربه فوق‌العاده‌ای را برای کاربران ایجاد می‌کنند.

در این تبلت متفاوت از پردازنده Snapdragon G3x Gen 1 استفاده شده است که سبب می‌شود تمامی بازی‌ها به بهترین شکل ممکن اجرا شوند. در مدل 5G Razer Edge هم رم با حافظه 8 گیگابایت تعبیه شده است. این مدل تبلت دارای باتری 5000 میلی آمپری است و در این زمینه نسبت به رقبا ضعیف‌تر نشان داده است. البته که نمایشگر تبلت به طور قابل‌توجهی کوچک‌تر از سایر تبلت‌های موردبحث است.

نمایشگر 6.8 اینچی این مدل از نوع OLED بوده و نرخ نوسازی 144 هرتزی آن عملکرد بسیار چشم‌گیری را دارد. اگر با اندازه کوچک نمایشگر Razer Edge مشکلی نداشته باشید، از نظر کیفیت کاملا شما را خشنود خواهد کرد.

بسیاری از بازی‌ها برای نسبت 16:9 بهینه شده‌اند و به دلیل کوچک بودن نمایشگر ممکن است به خوبی به نمایش در نیایند. البته یکی از مزایای این محصول، وجود جک 3.5 میلی‌متری در کنترلر مخصوص آن است که به کاربر اجازه می‌دهد که از انواع هدفون‌ها و هندزفری‌های باسیم نیز استفاده کند.

در زیر به مزایا و معایب یکی از بهترین تبلت های گیمینگ بازار اشاره می‌شود.

مزایا:

  • پشتیبانی از کنترلر مخصوص و کاربردی
  • حافظه داخلی با قابلیت ارتقا
  • وجود جک هدفون روی کنترلر محصول

معایب:

  • نمایشگر کوچک برای تبلت
  • نسبت ابعاد نمایشگر غیراستاندارد
  • نیاز به تهیه کنترلر به صورت مجزا
تبلت گیمینگ تبلت Razer Edge

بیشتر بخوانید: روش های بازگرداندن انتن ایفون 14 و 15

Samsung Galaxy Tab A7 Lite

یکی از بهترین تبلت های گیمینگ بازار که در دسته تبلت‌های اقتصادی و خوش‌قیمت قرار می‌گیرد، Tab A7 Lite از برند سامسونگ است. ممکن است نتوانید بازی‌های سنگین و حرفه‌ای را با حداکثر تنظیمات با این محصول به اجرا در بیاورید، اما با توجه به قیمت و مشخصات آن امکان حساب باز کردن روی آن به عنوان دستگاهی قوی وجود دارد.

بر خلاف بسیاری از تبلت‌های قدرتمند و گران‌قیمت دنیا، در این مدل از جک 3.5 میلی‌متری صدا هم استفاده شده و می‌توانید هندزفری و هدفون خود را به آن متصل کنید. امکان افزایش حافظه داخلی از طریق اضافه کردن microSD هم وجود دارد. نمایشگر گلکسی تب A7 لایت سامسونگ 8.7 اینچ اندازه داشته و رزولوشن 720P را ارائه می‌کند. گرچه اندازه و کیفیت تبلت در حد مناسبی ارزیابی می‌شود، اما قطعا گیمرهای حرفه‌ای نمی‌توانند با این نمایشگر خود را راضی نگه دارند.

باتری مورداستفاده در این سری از تبلت‌های سامسونگ 5100 میلی آمپر ظرفیت داشته و با استفاده از شارژر 15 واتی، برای شارژ شدن کامل آن باید مدت زمان تقریبا طولانی را منتظر بمانید. همانطور که گفته شد در گیمینگ نمی‌توان به این تبلت نمره فوق‌العاده‌ای داد؛ اما بازی‌های معمولی و گاه بازی‌های سنگین با گرافیک پایین به خوبی در آن قابل‌اجرا هستند.

با توجه به وجود رم 2 گیگابایتی در دستگاه موردبررسی، عملکرد چندگانه تبلت نیز چندان رضایت‌بخش نبوده و نباید انتظار اجرای چندین برنامه سنگین به صورت همزمان را از آن داشته باشید. این تبلت که در دسته بهترین تبلت های گیمینگ دنیا قرار گرفته است، از مزایا و معایبی هم برخوردار است.

مزایا:

  • قیمت بسیار مناسب
  • قابلیت ارتقای حافظه داخلی
  • دارای جک 3.5 میلی‌متری برای صدا

معایب:

  • نمایشگر با کیفیت متوسط
  • عملکرد نه چندان قدرتمند پردازنده

iPad Air (2022)

یکی دیگر از محصولات شرکت اپل که در لیست بهترین تبلت های گیمینگ بازار قرار دارد، آیپد ایر است. آیپد ایر نسخه ضعیف‌تر از مدل پرو اپل بوده که می‌توان با هزینه کمتر آن را در اختیار داشت. اما وجود قابلیت‌های خوب این نسخه، همچنان باعث می‌شود که از آن به عنوان تبلت گیمینگ باکیفیت نام ببریم.

اگر در بین تبلت‌های میان‌رده به دنبال بهترین گزینه هستید، بدون شک پیشنهاد اول ما آیپد ایر 2022 اپل است. از نظر طراحی شما با تبلتی کاملا خوش‌ساخت و سبک طرف هستید که به راحتی می‌توان آن را جابجا کرد و در هر مکانی مورد استفاده قرار داد. اپل برای آیپد ایر جدید خود از نمایشگر 10.9 اینچی از نوع Liquid Retina استفاده کرده است. نرخ نوسازی 60 هرتزی آن شاید در سرعت‌های بالا حس و حال نمایشگرهایی با نرخ نوسازی بالای 100 را منتقل نکند؛ اما همچنان عملکرد خوب و قابل‌قبولی دارد.

در بخش پردازنده، اپل به مانند همه محصولاتش از پردازنده مخصوص و انحصاری خود کمک گرفته است. این مدل مجهز به تراشه M1 بوده که از 8 هسته نیز بهره می‌برد. عملکرد این پردازنده حتی در اجرای بازی‌های سنگین نیز خوب بوده و شاید در مواردی نیاز باشد که تنظیمات گرافیکی بازی را ضعیف‌تر کنید. این محصول در دو نسخه 64 و 256 گیگابایتی با حافظه رم 8 گیگابایت عرضه شده است.

باتری 7600 میلی آمپری با قابلیت شارژ 20 واتی نیز عملکرد قابل‌قبولی را به ثبت می‌رساند.

مزایا:

  • سبک و خوش‌دست
  • پردازنده قدرتمند انحصاری اپل
  • نمایشگر بزرگ و باکیفیت

معایب:

  • عدم امکان افزایش حافظه داخلی
تبلت گیمینگ ایپد ایر اپل

بیشتر بخوانید: تاریخچه لوگوی اپل

تبلت Asus ROG Flow Z13

ایسوس یکی از بهترین تبلت های گیمینگ دنیا را با نام ROG Flow Z13 در اختیار مشتریان خود قرار داد. این تبلت به صورت کاملا اختصاصی برای کاربردهای گیمینگ طراحی شده است و اگر گیمر حرفه‌ای هستید، قطعا باید این گزینه را در اولویت‌های خود قرار دهید.

با نگاه به این محصول، قطعا به یاد سرفیس پرو مایکروسافت خواهید افتاد. تبلت با کیک استند و کیبورد، ترکیبی جذاب و رویایی را می‌سازد که ایسوس این بار در محصولات خود از این ترکیب بهره گرفته است. البته وزن 1.18 گرمی تبلت به تنهایی، ممکن است برای برخی آزاردهنده باشد. اما با افزودن کیبورد به آن و در نظر گرفتن محصول به عنوان لپ تاپ، قطعا نگاهتان به این مسئله نیز عوض خواهد شد.

تبلت گیمینگ جدید ایسوس از نمایشگر 13.4 اینچی بهره می‌برد و این فرصت را دارید که تجربه بازی در تبلت با نمایشگر بزرگ را به بهترین شکل با آن داشته باشید. پنل LCD در کنار نرخ نوسازی 120 هرتز از نکات ویژه نمایشگر این محصول هستند. نکته جالب دیگر در مورد نمایشگر موجود، وضوح FHD در کنار نسبت 16:10 است. البته ممکن است این نسبت نمایشگر با برخی بازی‌ها متناسب نبود و تصاویر به شکل کامل نمایش داده نشوند.

ایسوس این تبلت گیمینگ خود را در نسخه‌های متفاوتی روانه بازار کرده است که البته همه آن‌ها از سیستم عامل ویندوز برخوردار هستند. 3 نسخه با 3 پردازنده متفاوت این مدل شامل Intel i5-12500H / i7-12700H / i9-12900H هستند که برای آن‌ها حافظه‌های داخلی 512 گیگ و 1 ترابایت در نظر گرفته شده است.

گفتنی است در این محصول از باتری 56 وات ساعتی استفاده شده که در زمان استفاده‌های سنگین نهایتا تا 2 ساعت جوابگو خواهد بود. اما با اعمال برخی تنظیمات می‌توان این زمان را تا 7 ساعت نیز افزایش داد. مزایا و معایب این مدل که یکی از بهترین تبلت های گیمینگ تخصصی بازار است را با هم مرور می‌کنیم.

مزایا:

  • امکان تبدیل به لپ تاپ
  • نمایشگر بزرگ و خارق‌العاده
  • عملکرد بی‌نظیر در اجرای بازی

معایب:

  • باتری ضعیف
  • وزن سنگین

تبلت Amazon Fire HD 10

در انتهای معرفی بهترین تبلت های گیمینگ به یکی از تبلت‌های تولیدشده توسط آمازون می‌پردازیم. این تبلت قدرت چندان بالایی برای اجرای بازی‌های سنگین ندارد و بیشتر برای کودکان و افرادی که به بازی‌های سبک و معمولی علاقه دارند مناسب است. با توجه به قیمت بسیار مناسب تبلت آمازون، خرید آن برای چنین کاربردهایی کاملا ایده‌آل است.

آمازون در تولید خود از نمایشگر 10.1 اینچی استفاده کرده است. این نمایشگر از نوع IPS LCD با نرخ نوسازی 60 هرتز برای بازی‌های سبک و عادی پاسخگو خواهد بود. MediaTek MT8135 پردازنده‌ای است که در این تبلت تعبیه شده است و در کنار آن 1 گیگابایت حافظه رم وجود دارد. تبلت موردبحث در دو مدل 16 و 32 گیگابایتی در دسترس و این قابلیت وجود دارد که از درگاه microSD آن برای ارتقای حافظه داخلی استفاده کرد.

باتری تبلت آمازون از نوع لیتیم یونی بوده و نباید انتظار تبلت‌های بالارده را از آن داشته باشید.

تبلت گیمینگ ایسوس

بیشتر بخوانید: نکاتی برای خرید اپل پنسیل

جمع بندی

اگر شما هم از آن دسته از افراد هستید که بازی کردن با موبایل برایتان خسته‌کننده شده و به دنبال ابزاری باکیفیت، جدید و به‌صرفه هستید، تبلت‌های گیمینگ یکی از بهترین انتخاب‌های ممکن خواهند بود. شرکت‌های تولیدکننده محصولات مختلف حوزه تکنولوژی با درک نیاز و علاقه کاربران به این سمت و سو رفته‌اند که تبلت‌های قدرتمند و گیمینگی را تولید کنند که وارد رقابت جدید با لپ تاپ‌های گیمینگ شوند.

در اینجا چند نمونه از بهترین تبلت های گیمینگ دنیا در بازه‌های قیمتی مختلف را معرفی کردیم. این فرصت در اختیارتان قرار دارد که با بررسی دقیق و مقایسه تبلت‌های موجود، خرید هیجان‌انگیزی را داشته باشید.

اپل فا، واردکننده و ارائه‌دهنده محصولات مختلف کمپانی اپل با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت ممکن، آماده ارائه انواع خدمات به مشتریان گرامی است. برای مشاهده قیمت محصولات موجود، به صفحه اصلی وبسایت مراجعه کرده و از دسته‌بندی‌های حاضر، محصول موردنظرتان را انتخاب کنید.