محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

همه چیز درمورد اپلیکیشن کلاب هاوس (Clubhouse)

منتشر شده در ۱۹ اسفند , ۱۳۹۹

معرفی اپلیکیشن کلاب هاوس

احتمالا شما هم این روزها از کلاب هاوس Clubhouse زیاد شنیده‌اید اما نمی دانید که این شبکه اجتماعی چیست و چگونه می‌توان عضو آن شد؟ نسخه اندروید کلاب هاوس کی عرضه می‌شود و اساسا چرا یک شبکه اجتماعی اینقدر پرسروصدا شده است؟ پس در ادامه لطفا با اپل فا همراه باشید تا شمارو به پاسخ این سوالات برسانیم. کلاب هاوس یک شبکه اجتماعی مبتنی بر صوت است.

این اپلیکیشن درواقع محصول همکاری دو تن از موفق ترین ایده پردازان سیلیکون ولی یعنی پل دیویدسون و روهان ست بود که از مارس 2020 راه اندازی شد که اخیرا با حضور ایلان ماسک در یکی از اتاق‌های گفتگو این شبکه، بر روی زبان‌ها افتاد. در این پلتفرم کاربر میتواند به گفتگوها و سخنرانی های افراد مشهور در مورد موضوعات گوناگون گوش دهد.

بیشتر بخوانید : چطوری از اینترنت ۵G آیفون ۱۲ در ایران استفاده کنیم؟

در واقع استفاده از فضای کلاب هاوس تفاوت خاصی با گوش دادن به پادکست ندارد جز اینکه شما به طور آنلاین به مکالمات زنده و جاری گوش میدهید. البته این مکالمات قابلیت ذخیره در اپلیکیشن را ندارد. استفاده از کلاب هاوس بسیار ساده است و بعد از دریافت دعوت‌نامه تنها کاری که باید انجام دهید این است که در Rooms عضو شوید یا روم جدیدی را با میزبانی خودتان ایجاد کنید.

مانند سایر شبکه‌های اجتماعی نیز در بخش Feed مواردی به شما نمایش داده می‌شوند که آن‌ها را Follow کرده باشید و مرتبط با حرفه و تخصص شما باشند. در منوی اصلی کلاب هاوس می‌توانید افراد، نام‌ها و کلمات کلیدی را جستجو کنید. همچنین امکان ارسال دعوت‌نامه، مشاهده رویدادها و اعلان‌ها و دسترسی به پروفایل از طریق این بخش انجام می‌گیرد.

نحوه ثبت نام و دسترسی به کلاب هاوس

نحوه ثبت نام و دسترسی به کلاب هاوس ( اپلیکیشن کلاب هاوس )

در حال حاضر فقط برای سیستم عامل iOS موجود است اما مسئولان Clubhouse گفته‌اند که در حال کار روی نسخه Android آن هستند و احتمالا دیر یا زود شاهد نسخه اندروید کلاب هاوس خواهیم بود. بنابراین کاربران آیفون می‌توانند این برنامه را از اپ استور دانلود کنند و به مکالمات و نحوه‌ی شرکت در آن گوش دهند.

برای دسترسی به این اپلیکیشن به یک دعوت‌نامه از سوی کاربران کلاب هاوس نیاز دارید. هر کاربر جدید دو دعوتنامه دارد و بعد از استفاده تعداد دعوتنامه بیشتری نیز به او اختصاص داده می‌شود. در صورتی که دعوتنامه نداشته باشید می‌توانید با طی کردن مراحل ثبت نام، نام کاربری خود را در این شبکه ثبت کنید.

بیشتر بخوانید : چطوری نوار Tab در Safari رو برای iPad پنهان کنیم؟

در صورتی که یکی از دوستان شما که شماره تلفن‌تان را در لیست تماس‌های خود داشته باشد و درون این شبکه دعوتنامه‌ای در اختیار داشته باشد می‌تواند با انتخاب نام، شما را به استفاده از این سرویس دعوت کند. شما باید شماره تلفن و نام واقعی خود را به Clubhouse بدهید. قبل از اینکه حتی دعوت شوید، می‌توانید نام کاربری نهایی خود را برای این سرویس رزرو کنید.

شخصی که شما را دعوت می‌کند به شماره تلفن‌تان احتیاج دارد. لینکی به این شکل joinclubhouse.com/app برای شما ارسال می‌شود که می‌توانید از طریق آن وارد سیستم شوید. دقت کنید که این اپلیکیشن را با clubhouse.io اشتباه نگیرید. آن کلاب هاوس یک اپلیکیشن مدیریت پروژه است و اتفاقا به دلیل اشتباه گرفتن کاربران چندصد هزاربار به اشتباه دانلود شده است.

قوانین و مقررات کلاب هاوس

قوانین و مقررات کلاب هاوس ( اپلیکیشن کلاب هاوس )

یکی از موارد سخت گیرانه در این قوانین این است که اگر کاربری به عنوان کاربر خرابکار شناخته شود، نه تنها از تمام امکانات کاربری و عضویت محروم میشود، بلکه فردی که او را دعوت کرده است نیز جریمه میشود. یکی دیگر از قوانینی که در اپلیکیشن Clubhouse وجود دارد این است که اگر قصد داشته باشید صدای فردی را در گوشی خود ضبط کنید برنامه به صورت اتوماتیک دستور می‌دهد که از انجام این کار پرهیز کنید. 

در مورد امنیت و حریم خصوصی اپلیکیشن باید گفت تقریبا تنها دسترسی لازم برای کلاب هاوس، دسترسی به میکروفون گوشی است که مورد خاصی ندارد. در نتیجه کلاب هاوس جز میکروفون به هیچ یک از بخش ها و اطلاعات گوشی شما دسترسی نخواهد داشت.

ظرفیت اتاق های گفتگو کلاب هاوس

ظرفیت اتاق های گفتگو کلاب هاوس ( اپلیکیشن کلاب هاوس )

در حال حاضر هر اتاق کلاب هاوس تا 5 هزار کاربر را میزبانی میکند و هر کاربر امکان عضویت در بی نهایت اتاق گفتگو را دارد. ولی در یک بازه زمان خاص می تواند در تنها یک اتاق شرکت و حضور فعال داشته باشد. البته به نظر میرسد این محدودیت ها درحال رفع باشد، چراکه ایلان ماسک در اولین سخنرانی خود رکورد بیشترین حضار را شکست.

نحوه عضویت کاربران ایرانی در کلاب هاوس

همانطور که گفتیم در حال حاضر عضویت بر اساس دعوت نامه است و شخص معرف باید شماره شما را در لیست تماسش داشته باشد یا برای دعوت به لیست تماسش اضافه کند.  کلاب هاوس دسترسی به لیست تماس کاربران دارد و آن را مرتبا به روزرسانی می‌کند و به همین دلیل هنگام دعوت باید نام و شماره تلفن شخص در لیست تماس شما باشد.

بیشتر بخوانید : چطوری همه اعلان هارو در اپل واچ پاک کنیم؟

سپس از طریق بخش دعوتنامه‌ها میتوانید افراد را به این شبکه دعوت کنید. در ایران در حال حاضر پیامک احراز هویت شماره تلفن توسط اپراتور همراه اول پشتیبانی نمی‌شود. اما با یک تمهید می‌توان از این اپراتور شماره ثبت نام را دریافت کرد. 

برای دریافت کد از طریق همراه اول چند بار ارسال پیامک را درخواست نمایید (با فاصله 15 ثانیه بین هر درخواست) سپس گزینه تماس تلفنی با شماره شما فعال می‌شود. با فشار دادن این گزینه کد تایید شماره به صورت تماس تلفنی (‌صوتی) برای شما گفته می‌شود. در سایر اپراتورها شماره پیامک شده را وارد سایت میکنید و وارد می‌شوید.

در ادامه اگر علاقه مند به دریافت اطلاعات و آگاهی از قیمت ایرپاد اپل، قیمت اپل واچ و قیمت روز آیفون هستید و همچنین برای خرید ایفون ، خرید آیپد و خرید اپل آیدی روی لینک کلیک کنید.