محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

معرفی رسمی iOS 15 توسط اپل همراه با ویژگی های جدید

منتشر شده در ۳۱ شهریور , ۱۴۰۰

معرفی رسمی iOS 15

بالاخره انتظارها به پایان رسید و معرفی رسمی iOS 15 توسط اپل همراه با ویژگی های جدید صورت گرفت. ازجمله تغییرات و پیشرفت هایی که در این نسخه برای آیفون به وجود آمده می توان به استفاده‌ی آسان Safari، حالت های از پیش تنظیم شده برای تغییر فوری تنظیمات صفحه اصلی، ارتقاء FaceTime و … اشاره کرد. هنگام راه اندازی نسخه‌ی جدید، برخی نکات را باید رعایت کنید. هم چنین اگر از خود می پرسید که آیا این نسخه‌ی جدید ارزش ارتقاء را دارد یا نه و یا می خواهید با ویژگی های جدیدی آن آشنا شوید، ما چندین مورد از بهترین ویژگی های جدید iOS 15 را در بروزرسانی جمع آوری کرده ایم که ممکن است از آن ها بی اطلاع باشید. برای آشنایی بیشتر با iOS 15، در این مقاله از سایت اپل فا همراه ما باشید. آنچه در این مقاله خواهیم خواند:

  • تنظیم Notification Summary
  • سیری (Siri)
  • ترجمه‌ی سیستم به زبان دلخواه
  • Trends در برنامه‌ی Health
  • محافظت از حریم خصوصی ایمیل
  • تنظیم حالت های تمرکز یا Focus Modes
  • احراز هویت دو مرحله ای

تنظیم Notification Summary

اگر از دریافت اعلان ها در طول روز خسته شده اید، Notification Summary ویژگی است که می توانید از آن برای رهایی از اعلان ها استفاده کنید. می توانید اعلان های خود را فقط در زمان های محدود دریافت کنید که این ویژگی برای رهایی از اعلان های آزار دهنده، روش ایده آلی است. این ویژگی را می توانید با رفتن به تنظیمات اعلانات و ضربه زدن روی ” Notification Summary ” و سپس دنبال کردن مراحل تنظیم زمان و انتخاب برنامه ها، تنظیم کنید.

معرفی رسمی iOS 15

 

سیری (Siri)

اکثر درخواست های سیری در حال حاضر بر روی دستگاه پردازش می شوند، که باعث سریع تر و امن ترشدن سیری می شود. تماس های برقرار شده، کلمات تایپ شده و همه‌ی اطلاعاتی که از آن ها زیاد استفاده می کنید، در دستگاه ذخیره می شوند. Siri در دستگاه از طریق موتور عصبی (Neural Engine) فعال بوده و در آیفون و آیپد مجهز به تراشه‌ی A12 Bionic یا بالاتر در دسترس است. در آپدیت جدید آی او اس بسیاری از درخواست های Siri به صورت آفلاین است.

معرفی رسمی iOS 15

ترجمه‌ی سیستم به زبان دلخواه

Translate در سرتاسر سیستم عمل می کند، بنابراین می توانید هر متنی را در هر نقطه از iOS انتخاب کنید تا به زبان دیگری یا از زبان دیگر ترجمه شود. زبان های پشتیبانی شده شامل عربی، چینی، انگلیسی (انگلستان و ایالات متحده)، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، ژاپنی، کره ای، پرتغالی، روسی و اسپانیایی است. متأسفانه زبان فارسی شامل این زبان ها نمی باشد.

معرفی رسمی iOS 15

Trends در برنامه‌ی Health

بخش جدید Trends در برنامه Health به شما امکان می دهد، تمام روندهای سلامتی خود را در طول زمان تحت نظر داشته باشید. مثلا می توانید میزان ورزش خود، تغییرات ضربان قلب، سطح اکسیژن و موارد دیگر را ارزیابی کنید. Trends در برنامه Health قابل مشاهده بوده و تغییرات Trends در اعلان ها ظاهر می شود.

معرفی رسمی iOS 15

محافظت از حریم خصوصی ایمیل

هنگامی که در یک سایت رایگان ایمیل خود را وارد می کنید، ایمیل شما در اختیار سایت های بازاریابی و خبرنامه ها و … قرار می گیرد و این سایت ها ایمیل های بسیاری را به شما ارسال می کنند که ممکن است برای شما آزار دهنده باشد. بعد از معرفی رسمی iOS 15، اپل با محافظت از حریم خصوصی، این کار را متوقف می کند. حفاظت از حریم خصوصی ایمیل از انتشار اطلاعات به ارسال کننده ایمیل جلوگیری می کند. این اطلاعات شامل باز کردن ایمیل، دفعاتی که ایمیل را مشاهده کرده اید یا آیا ایمیل را به دیگران ارسال کرده اید و … است. همچنین آدرس IP و مکان شما را برای محافظت بیشتر حذف می کند. با باز کردن برنامه تنظیمات و ضربه زدن روی “ایمیل” و انتخاب “حفاظت از حریم خصوصی”، می توانید حفاظت از حریم خصوصی ایمیل را فعال کنید.

معرفی رسمی iOS 15

تنظیم حالت های تمرکز یا Focus Modes

اگر اغلب هنگام کار کردن، درس خواندن، استراحت یا کارهایی که نیاز به تمرکز دارید، حواس شما به اعلان های ورودی و برنامه های غیر ضروری پرت می شود، Focus قابلیتی‌ است که در نسخه‌ی جدید به شما کمک می کند. حالت Focus در اصل یک نسخه‌ی پیشرفته تر از Do Not Disturb است. شما می توانید Focus را برای فعالیت هایی مانند کار، مطالعه، ورزش یا گذراندن وقت با خانواده فعال کنید. حتی قادر به مسدود کردن برنامه هایی که نمی خواهید در آن زمان خاص اعلان آن ها را دریافت کنید، هستید.

احراز هویت دو مرحله ای

در iOS 15 بخش Passwords برنامه‌ی تنظیمات، می توانید کدهای تأیید دو مرحله ای را در کنار نام کاربری و گذرواژه خود ذخیره کنید. بنابراین دیگر نیازی به برنامه ثانویه مانند Google Authenticator برای احراز هویت دو مرحله ای ندارید. مانند هر برنامه احراز هویت دیگر، نیاز به یک کد QR است.

سخن پایانی

نسخه‌ی بتای iOS 15 ماه ها قبل توسط شرکت اپل منتشر شد و اکنون پس از رفع مشکلات و ایرادات، معرفی رسمی iOS 15 در نسخه اصلی انجام شد و در دسترس همه کاربران قرار گرفت. در هر آپدیت سیستم عامل iOS تغییرات بسیار خوبی اعمال می شود که حتی بر سلامت باتری شما می تواند تأثیر گذار باشد. بهتر است قبل از به روز رسانی سیستم عاملتان، تمامی تغییرات را بررسی کنید و ارزیابی کنید که آیا ارزش به روزرسانی را دارد یا خیر. در مورد این که سیستم آیفونتان قابلیت ارتقا به سیستم عامل جدید را دارد یا نه، اطمینان حاصل کنید. در این مقاله از سایت اپل فا چندین مورد از به روزرسانی های iOS 15  را ذکر کردیم و شما هم می توانید با رعایت موارد گفته شده سیستم عامل خود را به روزرسانی کنید.

منبع: macrumors.com

مقالات پیشنهادی اپل فا :