محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

قابلیت های ios 16 | نسخه زیباتر و کاربردی‌تر از یک سیستم عامل خاص

منتشر شده در ۲ شهریور , ۱۴۰۱
قابلیت های ios 16

قابلیت های ios 16 برای گوشی های آیفون؛ پیش به سوی شخصی‌سازی بیشتر اپل در جدیدترین تغییراتی که در سالیان اخیر در سیستم عامل اختصاصی خود ایجاد کرده است، می‌توان گفت که سعی دارد تا حد امکان قابلیت شخصی‌سازی آن را بالا ببرد. دو سیستم عامل اندروید و آیفون که پادشاهان دنیای گوشی‌های هوشمند هستند، در حال الگوگیری از یکدیگر برای قوی‌تر شدن هستند. به عنوان مثال اندروید در حال بهتر کردن مسائل امنیتی خود است و اپل نیز آی او اس را به سمت شخصی‌سازی بیشتر پیش می‌برد.

قابلیت ها و امکانات ios 16

آی او اس 16 (IOS 16) جدیدترین نسخه از سیستم عامل آیفون است که نسخه بتا آن در تاریخ 11 جولای عرضه شده است. قابلیت‌های جدیدی مانند امکان ادیت کردن اس‌ام‌اس، شخصی‌سازی کردن صفحه لاک‌اسکرین و اضافه شدن یک اپ فیتنس جدید، از قابلیت های ios 16 هستند. در ادامه برای آشنایی بیشتر با جدیدترین نسخه از سیستم عامل آی او اس همراه ما باشید.

چگونه می‌توانیم نسخه بتا آی او اس 16 را دریافت کنیم؟

برای این که بتوانید نسخه بتا آی او اس 16 را دانلود کنید، باید در برنامه بتا اپل ثبت نام کنید. برای این که بتوانید این کار را انجام دهید، باید به سایت رسمی شرکت اپل مراجعه کنید. در این سایت وارد حساب اپل آیدی خود شوید. زمانی که وارد حساب کاربری خود شوید، سایت به طور خودکار از شما دعوت می‌کند که جزوی از برنامه Beta اپل باشید.

زمانی که در سیستم بتا اپل ثبت نام کنید، تنها کاری که باید انجام دهید دانلود کردن نسخه جدید سیستم عامل از طریق تنظیمات گوشی است. مراحل دانلود این نسخه، تفاوتی با دانلود آپدیت‌های عادی گوشی‌های اپل ندارد. پیشنهاد می‌کنیم پیش از این که اقدام به دانلود نسخه بتا آی او اس 16 کنید، از گوشی خود یک فایل پشتیبان دریافت کنید. در این صورت دیگر نباید نگران از بین رفتن اطلاعات خود باشید.

آیا می‌توانیم آیفون‌مان را به IOS 16 ارتقا دهیم؟

برای این که بتوانید آیفون‌تان را به جدیدترین نسخه از سیستم عامل آی او اس ارتقا دهید و از قابلیت های ios 16 بهره‌مند شوید، باید آیفون 8 یا جدیدتر داشته باشید. بنابراین به طور کلی می‌توان گفت محصولاتی که از سال 2017 وارد بازار شد‌ه‌اند، می‌توانند به نسخه جدید آی او اس ارتقا پیدا کنند.

در نظر داشته باشید که برای خرید اپل آیدی و خرید آیفون 13 پرو و آیفون ۱۳ پرومکس، می‌توانید همین حالا از فروشگاه آنلاین اپل‌فا اقدام کنید. فروشگاه ما تمامی محصولات اپل را با بهترین قیمت به مشتریان ارائه می‌کند. بنابراین بهتر است یک سری به قیمت محصولات این شرکت مانند قیمت ایرپاد 3 ، قیمت اپل واچ مانند اپل واچ سری 7 ، قیمت آیفون ۱۳ و قیمت MacBook pro بزنید.

تغییرات ایجاد شده در جدیدترین دنیای کاربران آیفون

همانطور که اشاره شد و همانطور که تمامی کاربران انتظار داشتند، اپل سعی داشته است تا تمرکز خود را بر روی بالا بردن امکان شخصی‌سازی گوشی‌های خود گذاشته است. در کنار این شخصی‌سازی، اضافه کردن قابلیت های کوچک به ios 16 می‌تواند این نسخه از سیستم عامل‌های آیفون را به یکی از بهترین سیستم عامل‌های چند سال اخیر تبدیل کند. البته که تغییر زیادی باعث ناراحتی بیشتر کاربران می‌شود، بنابراین انتظار تغییرات خیلی زیادی را نداشته باشید. در ادامه این بخش برخی از قابلیت های ios 16 را باهم مرور می‌کنیم.

تغییرات صفحه لاک‌اسکرین؛ شروعی تازه!

یکی از مهم‌ترین تغییرات و قابلیت های ios 16 که همه کاربران سریع متوجه آن می‌شوند، امکان شخصی‌سازی صفحه قفل یا همان لاک‌ اسکرین است. دنیای کاربران رو به بهبود می‌باشد، دیگر خبری از یک عکس استاتیک برای صفحه لاک‌ اسکرین نیست. شما می‌توانید با ویژگی‌های مختلفی که اپل در اختیارتان قرار داده است، صفحه قفل‌تان را شخصی‌سازی کنید.

از قابلیت‌هایی که اپل در قابلیت های ios 16 در اختیار کاربران قرار داده است، باید به فونت ساعت، محل قرارگیری ویجت‌ها و همچنین نحوه به نمایش درآمدن اعلانات اشاره کرد. اگر با سیستم طراحی و شخصی‌سازی صفحه نمایش اندروید آشنا هستید، بنابراین نباید با فضای جدید اپل غریبه باشید.

قابلیت جدید لایو تکست شبیه به یک معجزه است!

قابلیت لایو تکست (Live Text) از قابلیت های ios 16 نیست، اما بسیار کارآمد است و در میان کاربران به محبوبیت بالایی رسیده است. با استفاده از این قابلیت، می‌توانید تکست‌های موجود در تصاویر و فیلم‌ها را کپی کنید و در هر جایی که دل‌تان می‌خواهد از آن استفاده کنید.

از قابلیت های ios 16 باید به این موضوع اشاره کرد که لایو تکست امکان برداشت نوت از یک فریم ویدئو را نیز دارد. به عنوان مثال در یک صحنه از یک ویدئو قصد دارید تکست آن را بردارید. می‌توانید با توقف ویدئو در همان ثانیه، تکست را کپی کنید. برای این که بتوانید این کار را انجام دهید، به محض توقف ویدئو، باید انگشتتان را بر روی نوشته نگه دارید تا آن تکست کپی شود.

کتاب‌ خانه اشتراک‌گذاری عکس iCloud

یکی از قابلیت های ios 16 که بسیار جذاب است، امکان اشتراک‌گذاری جدید عکس و فیلم در کتاب‌خانه iCloud است. با استفاده از این قابلیت می‌توانید تا 5 نفر را به یک گروه دعوت کنید و عکس‌های‌تان را به اشتراک بگذارید. این پنج نفر حقوق یکسانی برای اشتراک‌گذاری عکس، حذف و ادیت دارند.

یکی از قابلیت های ios 16 اضافه شدن اپ جدیدی برای سلامتی اندام کاربران است. البته این اپ شباهت زیادی به نرم‌افزار فیتنس موجود در اپل واچ دارد. با انتشار این برنامه، حالا می‌توانید اطلاعات تناسب اندام‌تان را در گوشی‌ هوشمند خود بررسی کنید.

ورود به طبقه 16 آسمان آی او اس؛ باهم به سوی بی‌نهایت!

طبقه 15 از دنیای iPhone Operating System به قدر کافی جذاب بود، اما رفتن به یک طبقه بالاتر همیشه برای کاربران جذاب‎تر بوده است. جدیدترین نسخه از این سیستم عامل به صورت آزمایشی در اختیار کاربران قرار گرفته است. اپل کار خوبی در برطرف کردن نیاز کاربران خود و پاسخ دادن به درخواست آن‌ها انجام داده. امکان شخصی‌سازی عالی صفحه لاک‌اسکرین، اضافه شدن یک برنامه فیتنس جدید مطابق با اپل واچ و همچنین بهتر شدن عملکرد قابلیت لایو تکست تنها بخشی از قابلیت های ios 16 هستند. با این حال، به طبقه شانزدهم خوش‌آمدید.

مقالات پیشنهادی اپل فا: