محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

ترفندهای آیفون | نهمین سری از قابلیت‌های به‌درد بخور و مخفی اپل که خیلی‌ها نمی‌دانند!

منتشر شده در ۱۳ آذر , ۱۴۰۱
دسته‌بندی : آموزش , آموزش آیفون
ترفندهای آیفون - سری نهم

بیشتر سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای ساخته شده در سالیان اخیر یک سری قابلیت‌های واضح در اختیار کاربران قرار می‌دهند. بیشتر کاربران به این قابلیت‌ها آشنایی دارند، اما چیزی که بیشترشان نمی‌دانند این است که علاوه بر قابلیت‌های واضح دستگاه‌های هوشمند، به ویژه محصولات اپل، یک سری قابلیت‌های مخفی وجود دارند. در سری نهم مقالات ترفندهای آیفون، راهکارهایی را به شما آموزش می‌دهیم که می‌توانند نقطه عطف استفاده شما از محصولات اپل باشند. بنابراین در ادامه این مطلب ما را همراهی کنید، اگر تمایل دارید به کاربر خاص آیفون تبدیل شوید، پیشنهاد می‌شود که شماره پیشین این مقاله‌ها را نیز در همین سایت مطالعه کنید.

ترفندهای آیفون - شماره 9

بهترین ترفندهای آیفون را در کم‌تر از پنج دقیقه یاد بگیرید

در سری مقالات ترفندهای آیفون تا به اینجا، ترفندهای زیادی را بررسی کردیم. پیدا کردن ایرپادهای گمشده با استفاده از سیری، اتصال دو ایرپاد به صورت همزمان به آیفون و بی‌صدا کردن تمامی تماس‌های ناشناس از قابلیت‌هایی بودند که در سری‌های پیشین بررسی کردیم. یادگیری ترفندهای آیفون راهی است برای این که بتوانید نهایت استفاده را از گوشی هوشمند خود ببرید. همچنین گاهی اوقات این ترفندها می‌توانند روز شما را بسازند.

در مقاله شماره نهم از ترفندهای آیفون، قصد داریم سه نکته دیگر را معرفی کنیم که استفاده از آن‌ها می‌تواند زندگی‌تان را باکیفیت‌تر کند. این سه ترفند به شرح زیر هستند:

  • جلوی اپ‌ها را برای درخواست فیدبک بگیرید
  • تماس ویدئویی چندین نفره در فیس‌تایم
  • روشن شدن فلش همراه با دریافت نوتیفیکیشن

نگذارید هیچ برنامه‌ای از شما درخواست فیدبک کند

در اولین مورد از ترفندهای آیفون قصد داریم یکی از مهم‌ترین مشکلات کاربران گوشی‌های هوشمند اپل را رفع کنیم. حتما برای شما نیز پیش آمده است که در حال انجام دادن کار مهمی هستید که ناگهان یک برنامه از شما درخواست فیدبک می‌کند یا می‌خواهد که به آن امتیاز دهید. در عین حالی که دریافت فیدبک از سوی توسعه‌دهندگان نرم‌افزار خیلی اهمیت دارد، اما ناگهان سبز شدن این پیغام‎‌ها برای خیلی از کاربران ناخوشایند است.

اولین مورد از ترفندهای آیفون سری نهم این مقالات راه حل شما برای رفع این مشکل اذیت‌کننده است. برای این که بتوانید جلو تمامی درخواست‌ها برای فیدبک و امتیازدهی را بگیرید، باید مراحل زیر را طی کنید:

  • وارد قسمت تنظیمات آیفون شوید
  • در این قسمت به دنبال گزینه iTunes & App Store بگردید
  • با کلیک بر روی این گزینه وارد منو بعدی می‌شوید که باید قابلیت In-App Ratings & Reviews را مشاهده کنید
  • با خاموش کردن این قابلیت دیگر هیچ پیغامی مبنی بر ثبت کردن نظرات و امتیازدهی از سوی برنامه‌ها مشاهده نمی‌کنید

 

ترفندهای آیفون در اپل فا

تماس تصویری گروهی در فیس‌تایم بگیرید

دومین نکته از ترفندهای آیفون مربوط به برنامه محبوب فیس تایم است. برنامه‌های زیادی وجود دارند که امکان برقرار کردن تماس‌های تصویری را به کاربران می‌دهد. اما زمانی که FaceTime دارید چرا به سراغ برنامه‌های دیگر در این زمینه بروید. این برنامه به کاربران آیفون اجازه می‌دهد تا بتوانند به مدت نامحدود با دوستان و آشنایان خود تماس تصویری برقرار کنند.

خیلی از کاربران نمی‌دانند که می‌توانند به وسیله فیس‌تایم، تماس‌های ویدئویی برقرار کنند. این برنامه به شما امکان اضافه کردن دوستان و تماس تصویری 30 نفره را نیز می‌دهد. برای این که بتوانید از این قابلیت استفاده کنید، باید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • در گوشی آیفون خود وارد برنامه FaceTime شوید
  • بر روی گزینه مثبت در بالا سمت راست صفحه کلیک کنید
  • نام یا شماره تماس فردی را که می‌خواهید تماس بگیرید وارد کنید
  • پس از برقراری تماس ویدئویی، می‌توانید تا 30 نفر را به ویدئو کال‌تان اضافه کنید

زمانی که اعلانی دریافت می‌کنید، فلش‌تان روشن شود

خیلی از مواقع گوشی‌‌های کاربران بر روی حالت بی‌صدا قرار دارد. این قابلیت با وجود این که میان خیلی از کاربران محبوب است، اما معایبی نیز دارد. مهم‌ترین عیب حالت بی‌صدا این است که شاید در برخی موارد تماس‌های مهمی را از دست دهید یا پیام‌های مهمی را دریافت کنید. در آخرین مورد از ترفندهای آیفون به شما آموزش می‌دهیم که چگونه با روشن کردن یک قابلیت در گوشی خود، هنگام دریافت اعلان، فلش‌تان نیز روشن شود. در این صورت به احتمال خیلی زیاد هیچ اعلانی را از دست نخواهید داد.

البته که روشن کردن این قابلیت در موقعیت‌های مختلفی می‌تواند کارساز باشد. به عنوان مثال در یک محیط شلوغ، صدا و لرزش گوشی شاید نتواند توجه شما را جلب کند، اما نور زیاد فلش که به صورت مرتب قطع و وصل می‌شود به احتمال زیاد می‌تواند توجه‌تان را جلب کند. همچنین کسانی که مشکل شنوایی دارند، می‌توانند از این قابلیت نهایت استفاده را بکنند.

برای این که بتوانید سومین مورد از ترفندهای آیفون را فعال کنید، باید مراحل زیر را تک به تک انجام دهید:

  • وارد قسمت تنظیمات شوید
  • در منو تنظیمات به دنبال گزینه General باشید
  • پس از ورود به منو بعدی باید Accessibility را انتخاب کنید
  • در منو باز شده به سمت پایین اسکرول کنید تا Audio/Visual را مشاهده کنید
  • در پایین منو گفته شده می‌توانید گزینه Enable LED Flash for Alerts را مشاهده کنید
  • این قابلیت را روشن کنید تا همیشه هنگام دریافت اعلان، فلش‌ گوشی‌تان هم شما را خبردار کند

جذاب ترین ترفندهای آیفون در اپل فا

یادگیری فوت کوزه‌گری با اپل‌فا

داشتن آگاهی نسبت به تمامی ترفندهای آیفون شما را به یک کاربر حرفه‌ای شرکت اپل تبدیل می‌کند. در حقیقت می‌توانید از گوشی‌ هوشمند خود که پر است از قابلیت‌های متعدد و کاربردی، نهایت استفاده را بکنید. در نهمین مطلب از سری مقالات ترفندهای آیفون یاد گرفتید که با خاموش کردن گزینه In-App Ratings & Reviews، می‌توانید از شر پاپ‌آپ‌های مزاحم برنامه‌ها خلاص شوید. همچنین می‌توانید با در فیس‌تایم به 29 شخص دیگر ارتباط تصویری برقرار کنید و با روشن کردن قابلیت Enable LED Flash for Alerts، دیگر نوتیفیکیشن‌های خود را از دست ندهید.