محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

مک استودیو چیست و چه کاربردهایی دارد؟

منتشر شده در ۵ آذر , ۱۴۰۲

تنوع محصولات اپل بسیار بالا رفته و اکنون دستگاه‌هایی را در بین تولیدات این کمپانی می‌بینیم که پیش‌تر از این وجود نداشته‌اند و حتی در بین برندهای دیگر نیز کمتر به چشم می‌خورند. این موارد نشان‌دهنده تفکر اپل بر اساس نیاز مشتریان و کاربران است. یکی از همین تولیدات اپل، مک استودیو است؛ این کامپیوتر ظاهری کوچک دارد، اما قدرت و کارایی آن فوق‌العاده بالا است و آن را به یکی از بهترین‌‌های بازار تبدیل کرده است.

حال این محصول نیز به لیست دیگر محصولات اپل اضافه شده که هر سال یا هر چند سال یکبار باید منتظر عرضه نسخه جدید و بهبود‌یافته آن باشیم. اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری در خصوص این دستگاه جذاب و قوی داشته باشید، حتما تا انتها با ما همراه باشید.

با مک استودیو، کامپیوتر قدرتمند اپل آشنا شوید

مک استودیو را باید یکی از جدیدترین محصولات اپل به شمار بیاوریم. این دستگاه ترکیبی از مک مینی و مک پرو به شمار می‌رود و قابلیت‌های بسیار جذاب و کاربردی را در اختیار افرادی قرار می‌دهد که به ساخت و ویرایش ویدیوها می‌پردازند. از این رو اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید و به ساخت و ویرایش ویدیو علاقه داشته یا در این زمینه فعالیت می‌کنید، ویژگی‌های این دستگاه باعث می‌شود که به صورت جدی به خرید آن فکر کنید.

کارشناسان اپل در زمان رونمایی این تولید جدیدشان ادعا کردند که این کامپیوتر عملکردی استثنایی، اتصال گسترده و امکانات جدیدی را به دنبال دارد و همه این موارد را به صورت فشرده ارائه می‌کند. همچنین این دستگاه توانایی دارد هر محیطی را به استودیو تبدیل کند. نسخه اولیه مک استودیو در تاریخ 8 مارس سال 2022 میلادی با تراشه‌های M1 Max و M1 Ultra وارد بازار شد. در سال بعد نیز اپل نسخه دیگری از این محصول را به بازار روانه کرد که نسبت به نسل قبلی به تراشه‌های جدید و قدرتمند M2 مجهز شده‌اند.

مک استودیو چیست و چه کاربردی دارد؟

بیشتر بخوانید: مقایسه ایفون 15 پرومکس و سامسونگ S23 ultra

طراحی مک استودیو، خاص مانند سایر محصولات اپل

از نظر طراحی این کامپیوتر رومیزی اپل به شکل مکعب ساخته شده است. همچنین برای بدنه دستگاه نیز اپل از فلز محبوب خود، یعنی آلومینیوم استفاده کرده ست. ابعاد جمع و جور و کوچک مک استودیو به افراد اجازه می‌دهد به راحتی آن را در میز کار خود و حتی در پایین بسیاری از نمایشگرهای موجود در بازار قرار دهند.

طبق ادعای اپل این کامپیوتر عملکردی کاملا بی‌صدا دارد و در بخش حرارتی نیز معماری خاصی برای آن در نظر گرفته شده است. در سیستم خنک‌کننده از دو فن استفاده شده و عملکرد آن به این شکل است که هوای خنک محیط از منافذ پایینی دستگاه وارد شده و سپس حرارت قطعات و اجزای داخلی از طریق منافذ پشتی به بیرون منتقل می‌شود. در مدل جدید، یعنی مدل 2023 مک استودیو نیز اپل به مانند تمام تولیدات دیگرش، تمرکز را روی بهبودهای فنی و داخلی قرار داده است و تغییر اساسی در طراحی به چشم نمی‌آید. این مدل نیز ظاهری شبیه مک مینی داشته و تنها از آن بزرگ‌تر است.

به طور کلی طراحی جمع و جور و کوچک این دستگاه یکی از مواردی است که باعث شده افراد زیادی نسبت به خرید آن روی خوش نشان دهند. همه چیز تنها در 19.5 سانتی‌متر با ارتفاع 9 سانتی متر خلاصه شده است! جالب است که از نظر پورت و درگاه‌ها نیز این کامپیوتر کوچک بسیار کامل و رضایت‌بخش عمل کرده است. چهار پورت تاندربولت 4 از نوع USB-C، پورت شبکه، دو پورت USB-A، یک پورت HDMI، جک 3.5 میلی‌متری صدا و درگاه برق روی بدنه آن وجود دارند.

عملکرد و ویژگی‌های سخت افزاری

اپل می‌گوید که جامعه هدف مک استودیو، افرادی هستند که بیشتر روی ساخت و ویرایش ویدیو متمرکز شده‌اند. با توجه به این که چنین کاربردهایی نیاز به سیستمی قدرتمند و سریع دارد، اپل تمام ویژگی‌های موردنیاز کاربران در این بخش را در اختیار آن‌ها قرار داده است. در زیر به بررسی مشخصات دو نسخه ارائه‌شده از مک استودیو اشاره می‌شود.

مک استودیو مدل 2022

نسخه اولیه این محصول با تراشه‌های M1 Max و M1 Ultra به بازار معرفی شد. مدل M1 MAX به پردازنده 10 هسته‌ای و پردازنده گرافیکی 24 هسته‌ای و موتور عصبی 16 هسته‌ای مجهز بود. برای نسخه M1 Ultra نیز پردازنده 20 هسته‌ای و پردازنده گرافیکی 48 هسته‌ای و موتور عصبی 32 هسته‌ای در نظر گرفته شده بود. در نسخه MAX 32 گیگابایت حافظه رم و حافظه داخلی 512 گیگابایتی از نوع SSD وجود داشت؛ همچنین نسخه ULTRA هم دارای 64 گیگابایت حافظه رم و 1 ترابایت حافظه داخلی از نوع SSD بود. البته امکان ارتقای رم و حافظه داخلی در هر دو مدل نیز وجود دارد.

مک استودیو مدل 2023

اما جدیدترین نسخه از مک استودیو اپل به چه امکاناتی مجهز شده است. مانند پارسال، امسال هم اپل این محصول را در دو نسخه با تراشه‌های M2 max و M2 ultra معرفی کرد. در نسخه M2 MAX پردازنده اصلی 12 هسته‌ای در کنار پردازنده گرافیکی سی هسته‌ای و موتور عصبی 16 هسته‌ای وجود دارد. در نسخه M2 ULTRA هم تمامی این موارد به دو برابر افزایش پیدا کرده است و در حقیقت شما دو نسخه از MAX را به صورت یکجا در اختیار خواهید داشت. نکته جالب دیگر در مورد مک استودیو مدل 2023 بازگشت Media Engine است که باعث می‌شود انکودینگ و دکودینگ سخت افزاری فرمت‌های مختلف ویدیویی مهیا شود.

لازم به ذکر است که نسخه M2 max قابلیت اتصال همزمان به چهار نمایشگر 6K و یک نمایشگر 4K را دارد. نسخه Ultra را نیز می‌توان به صورت همزمان به 8 نمایشگر 4K یا شش نمایشگر 6K یا 3 نمایشگر 8K متصل کرد.

ویژگی‌های مک استودیو

بیشتر بخوانید: بهترین تبلت گیمینگ

4 دلیل برای خرید مک استودیو!

حال که به طور کلی با ویژگی‌های مک استودیو آشنا شدیم، ممکن است بپرسید که این محصول چه کاربردهای خاصی را دارد و اصلا چرا باید به سراغ خرید آن رفت؟ در زیر ما به 4 دلیلی که باعث می‌شود افراد نسبت به تهیه این غول کوچک اقدام کنند، اشاره می‌کنیم.

طراحی به سبک مدولار

سبک طراحی Mac Studio مدولار است؛ به این معنا که فرد باید جداگانه نمایشگر، صفحه کلید، دوربین، ماوس و سایر تجهیزات موردنیاز خود را تهیه کند. این باعث می‌شود که همه موارد را مطابق با نیاز و سلیقه خود شخصی‌سازی کنید.
این دستگاه توانایی اتصال به هر نوع مانیتور با پورت HDMI یا تاندربولت را دارد. اما اگر بخواهید بهترین بهره از این دستگاه را ببرید، نمایشگر استودیوی اپل با کیفیت تصویر 5K گزینه بسیار خوبی خواهد بود. همچنین از نظر اندازه و وزن نیز Mac studio بسیار مناسب بوده و این قابلیت را دارید که آن را به خود به هر جایی که بخواهید ببرید. تنها 19 سانتی متر از میز کار شما، توسط آن اشغال خواهد شد.

قدرتمندترین تراشه را داشته باشید!

اپل برای مک استودیو همواره بهترین و قوی‌ترین تراشه‌ها را در نظر می‌گیرد. پارسال این دستگاه در دو نسخه M1 max و M2 ultra به بازار ارائه شد و امسال هم آخرین مدل این محصول از تراشه‌های جدید و فوق‌قوی M2 max و M2 ultra بهره می‌برد. در هر دو مدل، نسخه اولترا در حقیقت دو تراشه مکس است که با هم ترکیب شده‌اند و قدرت و سرعت بیشتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهند.

بنابراین اگر به کارهایی که نیاز به سیستمی قدرتمند و سریع دارند می‌پردازید، استفاده از چنین محصولی قطعا روند پیشبرد کارتان را سریع‌تر خواهد کرد. اپل محصولاتی با طول عمر بالا که عملکردشان در طی زمان به هیچ عنوان کاهش پیدا نخواهد کرد را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد که بهترین استفاده ممکن از آن‌ها را داشته باشند.

قیمتی معقول به نسبت امکانات و قابلیت‌ها

جالب است که بدانید مک استودیو با قیمت پایه 1999 دلار به بازار عرضه می‌شود. البته نسخه اولترا 2023 آن قیمتی در حدود 3999 دلار دارد. با این همه، اما به نسبت قابلیت‌ها و امکاناتی که در این محصول جذاب و قدرتمند وجود دارد، هزینه آن کاملا به‌صرفه‌ است و سیستمی فوق‌العاده قوی را برای کاربردهای متنوع در اختیار شما قرار می‌دهد.
با مک استودیو در نسخه‌های مختلف می‌توان به ویرایش ویدیو‌های 4K، ویرایش عکس به صورت حرفه‌ای، توسعه برنامه‌ها، ساخت موسیقی و بسیاری از کارهای دیگری که نیاز به سیستمی قوی و سریع دارند پرداخت.

بنابراین اگر فکر جمع کردن سیستمی حرفه‌ای را در سر دارید، باید حتما این نسخه از کامپیوترهای رومیزی اپل را در لیستتان وارد کنید و سپس با بررسی و مقایسه‌های دقیق، انتخابی هوشمندانه و متناسب با نیازتان را انجام دهید.

وجود پورت‌های مختلف برای ارتباطی راحت‌تر

اپل برای محصول تازه‌وارد خود پورت‌های متنوعی را در نظر گرفته است. وجود درگاه‌های مختلف در بخش‌های متفاوت دستگاه باعث می‌شود که کاربران با محصولی کامل روبرو باشند و دیگر نیازی به تهیه تجهیز جدیدی وجود نداشته باشد. 4 پورت تاندربولت از نوع تایپ سی در پشت دستگاه و دو USB تایپ سی در جلو که در مدل اولترا M2 این دو پورت جلویی نیز مجهز به تاندربولت 4 هستند بسیار کاربری‌اند. در قسمت جلویی دستگاه اسلات کارت SDCX وجود دارد که برای تولیدکنندگان محتوا خبر بسیار خوبی است.

اترنت 10 گیگابایتی، پورت‌های USB-A، جک مخصوص هدفون و هندزفری و پورت HDMI از دیگر قابلیت‌هایی هستند که اپل برای راحتی هر چه بیشتر مشتریانش آن‌ها را به کار گرفته است.

خرید و سفارش مک استودیو

بیشتر بخوانید: بررسی چیپ M2 اپل

مک استودیو، انتخاب سخت پسندان و قدرت دوستان

اگر نیاز به سیستمی بسیار قوی و کامل برای کاربردهایی همچون ویرایش و ساخت ویدیو، تولید موسیقی، گیمینگ و… هستید، اپل دستگاهی را به شما معرفی می‌کند که تمام معادلات موجود در ذهنتان را بر هم می‌ریزد! مک استودیو محصولی است که با قابلیت‌های فوق‌العاده همچون امکان جابجایی، پورت‌های متنوع، قدرت بسیار بالا برای اجرای انواع برنامه‌ها و… به کمکتان می‌آید. نسخه استودیو مک را داخل کیف قرار داده و آن را به هرجایی که می‌خواهید ببرید. در هر زمان و هر جا سیستمی فوق‌العاده همراهتان است که چیزی جز سرعت و کیفیت از آن نخواهید دید!

اپل فا، مرجع فروش محصولات کمپانی اپل، جدیدترین تولیدات این شرکت همچون اپل واچ سری 9، مک بوک پرو و… را با قیمتی مناسب در اختیار شما قرار می‌دهد. برای راهنمایی و طرح سوالاتتان نیز می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی موجود در وبسایت با کارشناسان ما در تماس بوده و در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخ‌تان را دریافت کنید.

macbook2022-2-BANNER-01APPLEFA