محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

نکات مهم و کلیدی در زمان خرید آیپد

منتشر شده در ۶ مهر , ۱۴۰۲
نکات مهم و کلیدی در زمان خرید آیپد

در دنیای موبایل‌های هوشمند و لپ تاپ‌های قدرتمند، این تبلت‌ها هستند که همچنان به قدرت‌نمایی خود ادامه داده و بسیاری را ترغیب به خرید می‌کنند. شاید دلیل اصلی این موضوع برخورداری تبلت‌ها از قابلیت‌های مثبت هر دوی این غول‌های تکنولوژی است.

قدرتمندی لپ تاپ، اندازه و وزن گوشی‌های موبایل در کنار بسیاری از ویژگی‌های دیگر؛ حق بدهیم که عاشقان این گجت تا این حد به آن وفادار بمانند! شرکت اپل به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تکنولوژی حال حاضر جهان، تبلت‌های خود را تحت عنوان ipad به بازار معرفی می‌کند. اگر بخواهید این سری از محصولات اپل را خریداری کنید، ممکن است به تنهایی نتوانید انتخاب خوب و مطمئنی را انجام دهید. دانستن نکات مهم قبل از خرید آیپد قطعا به شما در این راه کمک مناسب و قابل‌توجهی را خواهد کرد.

آیپد چیست؟ قبل از خرید آیپد با آن آشنا شوید!

پیش از آن که به بررسی نکات مهم در زمان خرید آیپد بپردازیم، بد نیست که کمی بیشتر در خصوص این محصول جذاب اپل بدانیم. بدون اغراق، این تولید شرکت اپل به حدی محبوب و فراگیر شده است که بسیاری تبلت را با نام آیپد می‌شناسند و از این نام برای شناساندن این گجت استفاده می‌کنند.

آیپد یکی از محصولات شرکت اپل است که برای نخستین بار در سال 2010 برای مشتریان در سراسر دنیا عرضه شد. این تبلت شرکت اپل از همان زمان ورود به دنیای دیجیتال، با سیستم عامل محبوب و اختصاصی اپل، یعنی ios ارائه شد. تا به امروز مدل‌ها و نسخه‌های متفاوتی از این محصول توسط کمپانی اپل وارد بازار شده است که هر کدام نسبت به نسخه قبلی اصلاحات و تغییرات قابل‌توجهی را داشته‌اند.

آیپدها می‌توانند کارایی همزمان موبایل و لپ تاپ را برای شما فراهم کنند و به همین دلیل افراد زیادی، به خصوص آن‌ها که مجبور به جابجایی‌ها و رفت و آمدهای مداوم هستند، از این دسته از محصولات برای پیشبرد کارهای متعدد خود بهره می‌گیرند.

مهم ترین نکات در زمان خرید ایپد

بیشتر بخوانید: ویژگی های iPadOS 17

نکاتی که برای خرید آیپد باید از آن‌ها مطلع باشید

اگر تصمیم خودتان را گرفته‌اید و استفاده کردن از ایپد را برای کارهای مختلف مد نظرتان برگزیده‌اید، باید پیش از خرید از موارد و نکات مهمی مطلع باشید. این نکات به شما در روند خرید کمک بسیاری خواهد کرد و ممکن است جلوی بسیاری از مشکلات و اشتباهات رایج در زمان خرید آیپد را هم بگیرد. از این رو پیشنهاد می‌کنیم که حتما نکات اشاره‌شده را مد نظر قرار داده و سپس مطابق با نیاز و سلیقه خود، انتخاب مطمئن و کاملا رضایت‌بخش را داشته باشید.

خرید آیپد برای کاربران دستگاه‌های اپل بهترین انتخاب است

بدون شک هر شخصی می‌تواند این تصمیم را بگیرد که از محصولات اپل همچون آیپد استفاده کند؛ حتی اگر سابقه استفاده از محصولات این شرکت را نیز نداشته باشد. اما بر کسی پوشیده نیست که ارتباط و هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف برند اپل تا چه اندازه نقش مهمی در راحتی کاربران دارد. با خرید آیپد در کنار سایر محصولات اپل شما دسترسی یکپارچه‌ و کاملی به محتواهای موجود خواهید داشت و می‌توانید به اشتراک‌گذاری ساده آن‌ها نیز بپردازید.

اما خرید این دستگاه جذاب می‌تواند شروعی برای ماجراجویی شما در دنیایی شگفت‌انگیز محصولات اپل باشد. بنابراین مرز و سدی را برای خود ایجاد نکنید و از خرید خود لذت ببرید! همچنان می‌توانید تبلت جدید خود را از طریق Airplay به دستگاه‌های دیگر متصل کرده و از امکانات آن بهره‌مند شوید.

بودجه؛ همه جا حرف اول را می‌زند!

در زمان خرید آیپد باید حتما بودجه مورد نظر خود را تعیین کنید. با توجه به تفاوت قیمت‌ آیپدهای اپل، بهتر است قبل از آن که نسبت به خرید مدل خاصی اقدام کنید، حتما بودجه خود را مشخص کنید. ارزان‌ترین آیپدها در حال حاضر قیمتی برابر 329 دلار دارند و همچنین جدیدترین و بهترین مدل‌ها مانند ایپد پرو 2023 و ایپد ایر 2023 بالای 1000 دلار ارزش‌گذاری شده‌اند. برای بودجه‌بندی لازم نیز باید نیازها و توقعات خود از محصول را مشخص کنید که بتوانید انتخاب بهتری داشته باشد.

ممکن است قابلیتی در مدل مشخصی از آیپدها وجود داشته باشد که باعث بالا رفتن قیمت آن شده باشد؛ اما این قابلیت به هیچ عنوان کارایی خاصی برای شما نداشته باشد. این باعث می‌شود که شما هزینه‌های اضافی را متقبل شوید.

ویژگی های هر ایپد

بیشتر بخوانید: تفاوت آیپد پرو 2022 با آیپد پرو 2021 | اپل چه تغییراتی را ایجاد کرده است؟

آیپد سلولار می‌خواهید یا خیر؟

آیپدهای سلولار آیپدهایی هستند که قابلیت قرار گرفتن سیمکارت را دارند و می‌توان از تماس تلفنی یا اینترنت خط آن‌ها استفاده کرد. این کاملا بستگی به شرایط و نیاز شما دارد که به سراغ مدل‌هایی با قابلیت قرار گرفتن سیمکارت بروید یا خیر.

آیپد با چه اندازه‌ای لازم دارید؟

در زمان خرید آیپد، یکی از مهم‌ترین نکات توجه به اندازه و سایز آن است. با توجه به آن که این سری از محصولات در اندازه‌های مختلفی در دسترس هستند و هر شخص بر حسب نیاز و شرایط خود ممکن است به نوع خاصی از آن نیاز داشته باشد، پیش از خرید حتما باید این بحث به صورت واضح مورد بررسی قرار بگیرد.

اگر بخواهید آیپد خود را به صورت روزانه حمل کرده و از آن استفاده کنید، احتمالا به دنبال اندازه‌های بسیار بزرگ و سنگین نخواهید رفت. اما اگر بخواهید نمایشگر بزرگ‌تر در کنار اسپیکرهای قدرتمندتری را داشته باشید، آیپدهای بزرگ‌تر گزینه بهتری هستند.

اپل برای برطرف کردن نیاز دسته وسیعی از مشتریان خود، حتی اقدام به تولید آیپد مینی نیز کرده است. این آیپدها به خصوص برای مطالعه و گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی گزینه بسیار محبوبی هستند. همچنین آیپدهای مینی به عنوان تبلت کودکان نیز گزینه ایده‌آلی بوده و استقبال بسیار خوبی هم از آن‌ها صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: بهترین برنامه ها برای دانلود و پخش موزیک در ios

ویژگی‌های سخت افزاری، مهمترین نکته در زمان خرید

برای خرید آیپد، باید نیازتان را مشخص کنید. این که این محصول را صرفا برای استفاده‌های معمول روزانه در نظر دارید یا می‌خواهید در کنار آن به بازی و اجرای نرم افزارهای سنگین نیز بپردازید. این باعث می‌شود که به موارد مهمی همچون فضای ذخیره‌سازی، رم و پردازنده دقت بیشتری کنید. بدون شک در صورت نیاز به استفاده‌های سنگین و حرفه‌ای باید رم و پردازنده قوی‌تری را انتخاب کرده و همچنین فضای بیشتری نیز برای ذخیره‌سازی مورد نیاز خواهد بود.

کیفیت صفحه نمایش

برای خرید آیپد، کیفیت نمایشگر موردی نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت. باید گفت که نمایشگر بخشی است که بیشترین ارتباط با آن را دارید. در واقع هر فرآیندی را که مد نظر داشته باشید باید از طریق نمایشگر انجام دهید و هر آنچه که توسط تبلت به شما نمایش داده می‌شود از همین طریق قابل‌مشاهده است.

بنابراین بیهوده نیست که بگوییم همه افراد در هر سطحی از نیاز به نمایشگر باکیفیتی احتیاج دارند. اپل خود این موضوع را به خوبی درک کرده و همواره مطابق با تکنولوژی روز از بهترین نمایشگرهای ممکن استفاده کرده است. اما اگر کاربرد خاص و ویژه‌ای را مد نظر دارید، باید به سراغ مدل‌هایی بروید که قابلیت‌های ویژه‌ای در دل نمایشگر آن‌ها گنجانده شده است.

نکات خرید ایپد

بیشتر بخوانید: مقایسه آیپد ایر با آیپد پرو | کدام آیپد برای شما کاربردی تر است؟

بهترین مدل آیپد کدام است؟

اگر شما نیز از آن دسته از افراد هستید که همواره می‌خواهید بهترین و به‌روزترین محصولات را در اختیار داشته باشید، احتمالا بخواهید بدانید که بهترین نسخه آیپد کدام است که سپس به خرید آن بیندیشید. اپل هر ساله در کنار جدیدترین تولیدات خود، از آیپدهای جدید نیز رونمایی می‌کند. هر سال نسبت به سال قبل تغییرات و اصلاحات هر چند جزئی صورت می‌گیرد. البته اپل در کنار مدل‌های پرچم‌دار خود، همواره مدل‌های اقتصادی را نیز به بازار معرفی می‌کند که همه افراد توانایی تهیه آن‌ها را داشته باشند.

در حال حاضر باید آیپد پرو 12.9 اینچ M2 ظرفیت 1 ترابایت را سرآمد تمام آیپدهای اپل دانست. این محصول با وزن 682 گرمی و نمایشگری بزرگ که نرخ نوسازی فوق‌العاده 120 هرتزی را ارائه می‌کند، هر کاربری را میخکوب خواهد کرد. تراشه M2 جدید اپل نیز در این محصول سلطه خود را آغاز کرده است و می‌تواند هر حریف سرسختی را از میان بردارد. از ویژگی‌های دیگر این مدل باید به پشتیبانی از قلم، دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی، دوربین عریض 10 مگاپیکسلی و سنسور عمق و باتری 10758 میلی آمپری اشاره کرد.

Face ID یا Touch ID؟ انتخاب با شماست!

هنوز آیپدی وجود ندارد که از هر دو سیستم امنیتی موجود اپل استفاده کند و در هر مدل تنها یکی از آن‌ها دیده می‌شود. آیپدهایی که دارای سیستم Face ID هستند تنها با نگاه کردن به گوشی می‌توان قفل آن را باز کرد. همچنین آیپدهایی با سیستم Touch ID نیازمند لمس دکمه مخصوص برای باز شدن قفل هستند. هر کدام از این مدل‌ها از نظر امنیتی مزایا و معایب مخصوص خود را دارد و این شما هستید که باید تصمیم بگیرید کدام مورد برایتان بهتر و کاربردی‌تر خواهد بود.

لوازم و تجهیزات جانبی مناسب

برای استفاده راحت و مفیدتر از آیپدها، می‌توان از لوازم جانبی اورجبنال ایپد نیز بهره برد. بنابراین در کنار خرید آیپد این فرصت را دارید که به خرید سایر تجهیزات هم فکر کنید. آیپدها با تجهیزات مختلفی کار می‌کنند که ارزش خرید بالایی نیز دارند. یکی از تجهیزات جانبی مناسب و رایج برای آیپدها، قاب و کاور محافظ است. به خصوص اگر نسبت به وسایل خود حساسیت بالایی دارید و می‌خواهید از آن‌ها به بهترین شکل مراقبت کنید، خرید قاب محافظ راه‌حلی خوب برای شما است. همچنین اگر آیپد را به صورت مداوم جابجا کرده و از آن در محیط‌های مختلف استفاده می‌کنید، خرید قاب تصمیمی منطقی و محتاطانه است.

یکی دیگر از لوازم جانبی که ممکن است به کارتان بیاید صفحه کلید بی‌سیم است. اگر بخواهید صفحات زیادی را تایپ کنید، خرید این وسیله قطعا ایده کاربردی به نظر می‌رسد. همچنین اگر برای طراحی و کارهای گرافیکی مختلف نیاز به ابزار کمکی دارید، Apple pencil نسل یک همان ابزاری است که به کمک شما خواهد آمد.

از دیگر ابزارهای مناسب برای آیپدها می‌توان به درایو فلش‌های USB و هاب برای اتصال دستگاه‌های دیگر اشاره کرد.

خرید از مرکزی مطمئن و معتبر

در زمان خرید آیپد ممکن است همه این موارد را در نظر بگیرید یا برخی از آن‌ها در ذهن شما در حال چرخیدن باشند؛ اما متاسفانه بسیاری از افراد به نکته مهم و بسیار تاثیرگذار در روند خرید این محصول دقت نمی‌کنند. با توجه به بالا رفتن قیمت روزانه محصولات شرکت اپل، بسیار مهم است که خریدتان را از مرکزی معتبر و تخصصی انجام دهید.

متاسفانه امروزه سودجویان بسیاری حتی در بازارهای معتبر حضور دارند که محصولات تقلبی یا تعمیرشده و مشکل‌دار را به عنوان محصولی نو و اصل به شما می‌فروشند. به همین سبب هر زمان که تصمیم به خرید آیپد یا هر محصول دیجیتال و گران‌قیمت دیگری گرفتید، حتما در خصوص مرکزی که قصد خرید از آن را دارید، اطلاعات کافی را بدست آورده و سپس اقدامات بعدی را انجام دهید. در این زمینه می‌توانید از تجربه خرید خریداران قبلی آن مرکز کمک گرفته یا به به بررسی تجربه و سابقه مجموعه بپردازید.

همچنین بسیار مهم است که گارانتی ارائه‌شده به همراه دستگاه معتبر بوده و دارای اعتبار باشد. حتما پیش از تحویل گرفتن محصول از این مسئله نیز اطمینان کامل حاصل کنید.

راهنمای خرید ایپد

بیشتر بخوانید: بهترین لوازم جانبی که برای آیپد عرضه شده است

جمع‌بندی

آیپد همچنان به فروش بالای خود در سطح جهانی ادامه می‌دهد و این مورد طراحان و مدیران ارشد اپل را به این وا می‌دارد که همواره در تلاش برای بهبود نسخه‌های پیشین و ارائه ویژگی‌های جدید و کاربردی به مشتریان خود باشند. آیپدها برای کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ از گشتن در شبکه‌های اجتماعی و مطالعه کتاب گرفته تا کاربردهای حرفه‌ای همچون طراحی. فرقی نمی‌کند که شما برای چه هدف و منظوری در فکر خرید آیپد هستید؛ ضروری است که قبل از خریدتان از نکات و موارد کلیدی اطلاع داشته باشید که در نهایت امکان خریدی راحت و لذت‌بخش را بدست بیاورید.

فروشگاه اپل فا، به عنوان یکی از قدیمی‌ترین ارائه‌دهندگان محصولات اپل، فروشگاهی معتبر و تخصصی در این زمینه به شمار می‌رود. تمامی محصولات اپل در این مجموعه با قیمتی مناسب و البته گارانتی معتبر ارائه می‌شوند و در صورت هرگونه مشکل شما می‌توانید از طریق راه‌های موجود اقدامات لازم را انجام دهید.