محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

نقد و بررسی HomePod mini: نگاهی به اسپیکر کوچک و جذاب جدید اپل

منتشر شده در ۲۳ مهر , ۱۳۹۹
نقد و بررسی هوم پاد مینی اپل

همان‌طور که می‌دانید بیش از 3 سال از معرفی اسپیکر HomePod توسط اپل می‌گذرد. در طول این مدت، اپل به روزرسانی‌های نرم‌افزاری برای بهبود عملکرد این اسپیکر ایجاد کرده است؛ اما اسپیکر HomePod نتوانست پیشرفت چندانی در بازار دستگاه‌های صوتی هوشمند خانگی، داشته باشد. اما اکنون شرکت اپل برای تغییر دیدگاهی که درمورد HomePod وجود دارد، دست به اقدامی جدید و معرفی محصولی جدید زده است. شرکت اپل بر این باور است که HomePod mini، یک HomePod کوچک با قیمت ارزان‌تر نسبت به HomePod است که بی‌شک موفق‌تر از آن عمل خواهد کرد. در این مقاله از اپل فا قصد داریم تا به نقد و بررسی HomePod mini پرداخته و جزئیات بیشتری از آن را به شما ارائه کنیم.

نقد و بررسی HomePod mini

در ادامه این مقاله قصد داریم تا یک بررسی اجمالی از جدیدترین اسپیکر اپل داشته باشیم. برای بررسی HomePod mini و کسب اطلاعات بیشتر و تخصصی درباره این عضو جدید اپل، همراه ما باشید.

بررسی HomePod mini

تاریخ عرضه HomePod mini

علاقمندان به اسپیکر هوشمند جدید اپل می‌توانند تا روز جمعه، 6 نوامبر، گوش به زنگ مانده و نسبت به پیش‌خرید HomePod mini اقدام کنند. طبق گفته‌های شرکت اپل، این اسپیکر هوشمند از روز جمعه، 16 نوامبر، به طور رسمی برای فروش عرضه خواهد شد.

قیمت HomePod mini

در این مدت با توجه به شرایط موجود و عدم محبوبیت HomePod، ارائه یک نسخه جدید ارزان‌تر چیزی است که اپل را به محبوبیت بیشتری خواهد رساند. رقابت اپل در بازار آمازون و گوگل (با وجود اسپیکرهای با کیفیت بالا اما ارزان‌تر از HomePod در آن‌ها) بسیار سخت خواهد بود. اسپیکرهای برند Echo Dot که قیمت آن‌ها 49.99 پوند یا 49.99 دلار است و اغلب در تخفیف‌های ویژه به قیمت 29.99 پوند به فروش می‌رسد، نظر مشتریان را بیشتر به خود جلب کرده است.

هرچند که عده زیادی از مردم برای شنیدن صدای با کیفیت حاضرند هزینه‌های زیادی پرداخت کنند، اما در مقابل تعداد افرادی که سررشته‌ای در تشخیص کیفیت صدا دارند، بسیار محدودند و بیشتر مردم عادی از تفاوت کیفیت صداها غافل‌اند. به همین دلیل اسپیکرهای 50 پوندی نیز پاسخگوی نیاز این افراد خواهد بود. در نهایت امیدواریم قیمت 99 پوند/ 99دلاری هوم‌پاد مینی، هزینه‌ای سنگین برای افراد علاقمند به آن نباشد!

با بررسی HomePod mini  و HomePod می‌توان به سادگی نتیجه گرفت که دلیل شکست HomePod، هزینه زیاد آن بود. هوم‌پاد اصلی اپل در روز ارائه به بازار با قیمت نجومی 319پوند/ 349 دلار، بیشتر مخاطبان خود را از دست داد؛ چرا که این هزینه برای یک اسپیکر زیاد بوده و در مقایسه با محصولات ارزان‌قیمت رقیب، محکوم به شکست بود. شرکت اپل در آوریل 2019، راه‌حل این مساله را در کاهش قیمت HomePod دید و قیمت آن را به 279 پوند/ 299 دلار کاهش داد. امروزه بسیاری از فروشگاه‌های اپل تخفیف‌هایی روی این محصول اعمال کرده‌اند و قیمت آن را به 199پوند/ 199 دلار رسانده‌اند.

شهرت محصولات اپل در سراسر دنیا ثابت شده است و نیازی به توضیح بیشتر در این مورد نیست. بنابراین می‌توان حدس زد که با وجود قیمت بالا، طرفداران محصولات اپل این اسپیکرها را به محصولات سایر برندها که قیمت مناسب‌تری دارد، ترجیح می‌دهند.

به نظر می‌رسد اپل به این نتیجه رسیده است که اگر می‌خواهد در دنیای وسایل و گوشی‌های هوشمند محبوبیت خود را دوباره به دست آورد، باید در کنار حفظ کیفیت محصولات خود، فکری به حال قیمت آن‌ها کند.

البته شاید بتوان این نوع قیمت‌گذاری را یکی از سیاست‌های شرکت اپل دانست؛ زیرا اولین بار نیست که اپل این کار را می‌کند. اگر کمی دقت کنید، متوجه خواهید شد که در محصولاتی چون iPod و iPad، اپل همیشه بعد از مدل‌های گران‌قیمت، مدل‌های ارزان‌تری را برای دلجوئی از توده مردم به بازار ارائه داده است. این دقیقاً مصداق بارز جمله‌ای است که تیم کوک در یک پیام ویدیویی گفته است:” برای افراد بیشتری امکان تجربه محصولات را فراهم کنید.”

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی iPhone 12: جدیدترین گوشی اپل چه شگفتی‌هایی برای کاربرانش دارد؟

طراحی HomePod mini

با بررسی HomePod mini و مقایسه آن با HomePod وجوه اشتراک فراوانی را مشاهده می‌کنیم. از جمله تشابه‌های محصول جدید اپل با HomePod می‌توان به پارچه توری و اسپیکری با رنگ‌های خاکستری و سفید اشاره کرد. اما در حالت کلی، ظاهر اسپیکر جدید با HomePod تفاوت‌های اساسی نیز دارد.

با نگاهی به ظاهر HomePod mini درمی‌یابیم که این اسپیکر جدید تنها نمونه کوچکی از HomePod قدیمی نبوده و طراحی آن کروی‌تر و جذاب‌تر است. با این حال ارتفاع HomePod 7 اینچ بوده و ارتفاع HomePod mini تنها 3.3 اینچ است. یکی دیگر از جذابیت‌های اسپیکر جدید که مورد توجه عده زیادی از مخاطبان قرار گرفت، وجود سطحی با نور پس‌زمینه در بالای اسپیکر است.

بررسی طراحی HomePod mini

امکانات جدید HomePod mini

نسخه قدیمی هوم‌پاد با سه سال سابقه فعالیت در بازار اسپیکرهای هوشمند، نقاط قوت فراوانی دارد و با بررسی HomePod mini می‌توان به این نتیجه رسید که بسیاری از امکانات نسخه جدید با وجود ابعاد کوچک‌تر آن، مانند HomePod است.  همان‌طور که اشاره کردیم، اپل پس از مشاهده عدم موفقیت HomePod  در بازار، تلاش‌های خود برای رفع موانع را آغاز کرد. یکی از اساسی‌ترین راه‌حل‌هایی که برای حل این مساله ارائه داد، به روزرسانی‌های نرم‌افزاری HomePod  بود.

از جمله به روزرسانی‌های جذابی که بر روی نرم‌افزار این اسپیکر پیاده‌سازی شده است، قابلیت شناسایی صدای شما توسط دستیار هوشمند Siri در سیستم‌عامل iOS 13 است. علاوه بر آن در سیستم‌عامل iOS 14، گزینه انتخاب سرویس پخش دیگری مانند Spotify به عنوان یکی از گزینه‌های پیش فرض قرار داده شده است.

تمام این ویژگی‌های اشاره شده تا به این قسمت در HomePod mini  نیز وجود دارد. با این حال دراین نسخه اسپیکر جدید، شاهد ویژگی‌های جدید و بیشتری نیز هستیم. برای مثال، از HomePod mini می‌توان به عنوان یک پیام‌گیر داخلی یا اینترکام استفاده کرد. درصورتی که شما بیش از یک HomePod یا HomePod mini در خانه داشته باشید، می‌توانید پیامی را بر روی اسپیکر خود ضبط کرده و آن را در سایر اسپیکرهای موجود در  خانه، مانند AirPods، پخش کنید. همچنین می‌توانید پیام‌های ضبط شده را از طریق اینترکام به ماشین (CarPlay) و یا به Apple Watch خود نیز ارسال کنید.

به همین ترتیب اگر دو یا چند HomePod داشته باشید، می‌توانید موسیقی خود را در خانه همگام‌سازی کرده و یا برای ایجاد یک جفت استریو از  دو HomePod (و یا دو HomePod mini) استفاده کنید. این موارد در اصل ویژگی منحصر به فردی برای HomePod mini  به شمار نرفته و در نسخه قبلی این اسپیکر نیز وجود داشتند. اما با توجه به هزینه بالای HomePod مردم ترجیح می‌دهند به جای دو اسپیکر گران‌قیمت HomePod، از دو HomePod mini برای این کار استفاده کنند!

قیمت خرید HomePod mini

در نهایت یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب HomePod mini جلوه‌های تصویری زیبای آن در هنگام نزدیک‌ کرن گوشی آیفون به اسپیکر است. ویژگی جدید Handoff که در اواخر سال 2020 ارائه خواهد شد، به شما این امکان را خواهد داد که هنگام اتصال آیفون و HomePod mini به یک‌دیگر، واکنش و تعامل لمسی داشته باشید.

ویژگی های جدید HomePod mini

قدرت صدای HomePod mini

به احتمال زیاد HomePod در مقایسه با HomePod mini از نظر وضوح و کیفیت صدا عملکرد بهتر خواهد داشت. HomePod از نظر کیفیت در صدای‌های کم بسیار قدرتمند است. همچنین این اسپیکر قدیمی از 7 فرکانس بالا برای صداها تشکیل شده است؛ اما امکان ایجاد این ویژگی در HomePod mini وجود ندارد. طبق گفته‌های شرکت اپل، اسپیکر هوم‌پاد مینی این ضعف را با استفاده از پردازنده‌های S5 خود برای پردازش الگوریتم‌های پیچیده، صدای متعادل و تنظیم شده پوشش خواهد داد. همچنین شرکت اپل در معرفی و بررسی HomePod mini ادعا کرد که این اسپیکر، از محاسبات کامپیوتری دقیقی برای تولید تن صدای کامل و دقیق استفاده می‌کند که این محاسبات معمولا در اسپیکرهایی با ابعاد بزرگتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معرفی HomePod mini

همچنین براساس توضیحات شرکت اپل، اسپیکر هوم‌پاد مینی دارای یک موجگیر صوتی منحصر به فرد است. همچنین این اسپیکر کوچک و جذاب می‌تواند زمینه صوتی 360 درجه را برای صداهای ثابت (بدون توجه به موقعیت مکانی شما در خانه) ایجاد کند. این ویژگی با نام آگاهی فضایی (Spacial Awareness) شناخته می‌شود که پیش از این تنها در HomePod  قابل استفاده بود. با استفاده از این ویژگی، اسپیکر هوم‌پاد مینی امواج آکوستیک را تجزیه و تحلیل کرده و صدا را براساس مکان بلندگوها تنظیم می‌کند.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی مک بوک پرو ۲۰۲۰ نسخه ۱۳ اینچی: اتفاقی شگفت‌انگیز برای طرفداران اپل!

به لطف این راهنمای موج صوتی که توسط اپل طراحی شده است، می‌توانید اسپیکر را در هر مکانی از اتاق برای دریافت صدای 360 درجه قرار دهید. در نهایت لازم به ذکر است برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این محصول، باید در انتظار عرضه عمومی آن باشیم. زیرا شما برای درک نقاط ضعف و قوت واقعی یک محصول، لازم است تا مدتی در کنار آن زندگی کنید!

همچنین می توانید از دیگر محصولات و امکانات اپل فا مانند خرید آیفون ، خرید ایرپاد پرو ، خرید آیپد و خرید اپل آیدی به صورت خرید حضوری و خرید از طریق وب سایت اپل فا اقدام کنید و همچنین برای اطلاع از قیمت روز آیفون ، قیمت ایرپاد اپل و قیمت ایرپاد ۳ و قیمت macbook pro از فروشگاه اپل فا روی لینک کلیک کنید.

مقاله با اقتباس از وب‌ سایت macworld