محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

صدای پس زمینه یا بک گراند در iOS 15 چیست؟

منتشر شده در ۱۷ شهریور , ۱۴۰۰
دسته‌بندی : آموزش , آموزش iOS

صدای پس زمینه در iOS 15

اپل با هر آپدیت جدید سیستم عامل خود ویژگی های جدیدتری بر حسب نیاز کاربران اضافه می کند. مثلا در هنگام استفاده از دستگاه خود نیاز به صدایی دارید تا حواس شما را پرت کند و هشداری باشد که شما را متوجه کند طولانی مدت از موبایل خود استفاده کرده اید، آیفون با صداهای پس زمینه ای در iOS 15 به شما کمک می کند و یا برعکس اگر هنگام انجام کاری هستید نیاز به سکوت دارید، بهترین راه استفاده از ویژگی حذف نویز در AirPods Pro است. این ویژگی همه‌ی صداها را قطع نمی کند، اما برای قطع کردن صداهایی مانند صدای بیرون خوب می باشد و یا ممکن است قبلاً به سکوت احتیاج داشتید، حالا دلتان برای صداهای جاهای شلوغ تنگ شود. iOS 15 اپل نمی تواند برای شما صداهای مکان های شلوغ را بازسازی کند، اما به جای آن می تواند کار دیگری یعنی صداهای پس زمینه را ارائه دهد. در این مقاله از سایت اپل فا به صدای پس زمینه یا بک گراند در iOS 15 خواهیم پرداخت. اگر شما هم با آن آشنایی ندارید، با ما همراه باشید. آنچه در این مقاله خواهیم خواند:

  • برای تنظیم صداهای پس زمینه در iOS 15 چه باید کرد؟
  • نحوه تنظیم صداهای پس زمینه در iOS 15
  • 6 صدایی که می توانید بر روی پس زمینه تنظیم کنید
  • نحوه‌ی روشن کردن صداهای پس زمینه از طریق مرکز کنترل یا Control Center
  • نحوه‌ی استفاده از back tap برای کنترل صداهای پس زمینه

برای تنظیم صداهای پس زمینه در iOS 15  چه باید کرد؟

از آنجا که این ویژگی مختص iOS 15 است، به iOS 15 یا نسخه بتا آن نیاز دارید. صداهای این ویژگی هم با هدفون و هم بدون آن قابل پخش است. اما برای بهبود صدای آن بهتر است از هدفون استفاده کنید.

نحوه تنظیم صداهای پس زمینه در iOS 15

  1. تنظیمات را باز کرده و به قسمت Accessibility بروید.
  2. روی آن ضربه زده سپس به قسمت Hearing بروید.
  3. Audio/Visual را انتخاب کنید.
  4. روی Background Sounds ضربه بزنید.
  5. با ضربه زدن روی دکمه روشن/خاموش، صداهای پس زمینه را روشن کنید.
  6. روی Sound ضربه بزنید.
  7. از بین شش گزینه موجود صدای دلخواه خود را انتخاب کنید.
  8. به مرحله‌ی قبل برگردید.
  9. به صورت اختیاری، میزان صدا را تنظیم کنید.
  10. همچنین به طور اختیاری، Use when Media is Playing را روشن یا خاموش کنید.

صدای پس زمینه در iOS 15

6 صدایی که می توانید بر روی پس زمینه تنظیم کنید:

  • Balanced Noise
  • Bright Noise
  • Dark Noise
  • Ocean
  • Rain
  • Stream

همانطور که از نامشان پیداست سه صدای آخر مربوط به صدای آب است، اگر این دسته از صداها را دوست دارید می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید.

نحوه‌ی روشن کردن صداهای پس زمینه از طریق مرکز کنترل یا Control Center

  1. ابتدا، کنترل شنوایی یا Hearing را به مرکز کنترل اضافه کنید.
  2. برای انجام این کار، به تنظیمات و مرکز کنترل بروید.
  3. به بخش More Control (کنترل های بیشتر) بروید.
  4. روی نماد سبز + در کنار Hearing ضربه بزنید.
  5. پس از آن، برای استفاده از مرکز کنترل تند، صفحه را به پایین بکشید و روی نماد Hearing ضربه بزنید تا صداهای پس زمینه روشن یا خاموش شوند.

صدای پس زمینه در iOS 15

نحوه‌ی استفاده از back tap برای کنترل صداهای پس زمینه

Back Tap گزینه ای در iOS است که اگر دو یا سه بار به پشت آیفون خود ضربه بزنید، به طور خودکار کاری را انجام می دهد. با این حال، به خودی خود، هیچ کاری در مورد صداهای پس زمینه انجام نمی دهد. می توانید آن را به گونه ای تنظیم کنید که یک ضربه سریع یک میانبر Accessibility را اجرا کند. برای انجام این کار Accessibility Shortcut ضربه بزنید و سپس، از لیست گزینه هایی که ظاهر می شود، برای انتخاب صداهای پس زمینه ضربه بزنید. در قسمت تنظیمات به Accessibility بروید و Back Tap را تنظیم کنید. به Settings, Accessibility, Touch بروید و روی Back Tap ضربه بزنید. سپس روی آن ضربه بزنید تا روشن شود و مشخص کنید که چه کاری می خواهید انجام دهید. از بین گزینه های Double Tap یا Triple Tap یکی را به دلخواه انتخاب کنید. سپس گزینه دوم از بالا Accessibility Shortcut را انتخاب کنید. برای خروج از آن، روی Back Tap ضربه بزنید و بقیه مراحل به راحتی انجام می شود. پس از انجام مراحل بالا وقتی روی پشت آیفون خود دو یا سه ضربه می زنید، صداهای پس زمینه شروع یا متوقف می شود.

سخن پایانی

برخی از ویژگی ها در آیفون ما وجود دارند که از وجود آن ها بی خبریم. یکی از آن ها صداهای پس زمینه است که می توانید برای ایجاد صداهای ملایم از آن استفاده کنید. صداهای پس زمینه به شما کمک می کنند تا بدون ایجاد صدای بلند، در محیط خود صدا ایجاد کنید. در این مقاله از سایت اپل فا به صدای پس زمینه در iOS 15 پرداختیم. اگر می خواهید صداهای ملایمی در اطراف خود ایجاد کنید، می توانید از این ویژگی بهره مند شوید. همراهان عزیز می توانید جهت اطلاع از قیمت ایرپاد اپل روی لینک کلیک کنید. و همچنین برای خرید ایفون ،خرید ایرپاد پرو و خرید اپل آیدی  به سایت مجموعه اپل فا مراجعه نمایید.

منبع: appleinsider.com

مقالات پیشنهادی اپل فا