محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

نقد و بررسی آیپد پرو 2021 با تراشه M1

منتشر شده در ۱۳ آذر , ۱۴۰۰

آیپد پرو 2021

نسل اول آیپد پرو برای اولین بار در نوامبر 2015، با صفحه نمایش 12.9 اینچی عرضه شد. بعداً در مارس 2016، اپل یک نسخه کوچکتر با صفحه نمایش 9.7 اینچی را معرفی کرد. همچنین اپل پنسل نسل یک و کیبورد هوشمند با این آیپد معرفی شدند. در ماه مارس سال 2020، کمپانی اپل، نسل چهارم آیپد پرو 12.9 اینچی و نسل دوم مدل 11 اینچی را ارائه کرد. این آیپدها اولین محصولی بودند که دارای ماژول دوربین و اسکنر LiDAR بودند. در آوریل 2021، اپل از نسل پنجم آیپد پرو با تراشه‌ی M1، پورت تاندربولت (Thunderbolt)، با پشتیبانی از 5G و فناوری نمایشگر مینی LED در مدل 12.9 اینچی رونمایی کرد. در این مقاله از سایت اپل فا به بررسی آیپد پرو 2021 خواهیم پرداخت، برای آشنایی بیشتر همراه ما باشید. آنچه در این مقاله خواهیم خواند:

  • طراحی
  • صفحه نمایش
  • عمر باتری
  • تراشه M1
  • فضای ذخیره سازی
  • دوربین های عقب و اسکنر LiDAR
  • دوربین جلو

طراحی

  • مدل ‌های آی پد پرو 2021 طراحی جدیدی ندارند همچنان شبیه مدل ‌های آیپد پرو ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ هستند. طول آیپد پرو 11 اینچی، 9.74 اینچ و عرض آن 7.02 اینچ است، در حالی که مدل 12.9 اینچی، طول 11.04 اینچ و عرض 8.46 اینچ دارد. ضخامت آیپد پرو 11 اینچی 5.9 میلی متر و ضخامت مدل 12.9 اینچی 6.4 میلی متر است.
  • اپل آن را در رنگ نقره ای یا Space Gray عرضه می کند.

نقد و بررسی آیپد پرو 2021 با تراشه M1

  • مانند آیفون های سری 12 و 13 از جمله آیفون ۱۳ پرو ، آیفون ۱۳ پرومکس دارای لبه های صاف است و دکمه‌ی Touch ID و Home ندارد.
  • از سیستم دوربین TrueDepth با قابلیت‌ تشخیص چهره، برای احراز هویت بیومتریک Face ID استفاده می ‌کند. دوربین TrueDepth در قاب بالایی آیپد پرو قرار دارد. برآمدگی دوربین مربعی شکل که شامل دوربین زاویه باز (wide-angle)، دوربین فوق عریض، اسکنر LiDAR و فلاش True Tone بوده که نسبت به مدل 2020 بدون تغییر باقی مانده است.

نقد و بررسی آیپد پرو 2021 با تراشه M1

  • در قسمت پایین آیپد پرو، یک پورت Thunderbolt/USB-C برای شارژ و اتصال لوازم جانبی وجود دارد. Thunderbolt به آیپد پرو 2021 اجازه می ‌دهد به تجهیزات جانبی جدید متصل شود و داده‌ ها را با سرعت‌ بالاتر انتقال دهد، همچنین مانند مدل ‌های قبلی از لوازم جانبی و کابل ‌های USB-C استاندارد پشتیبانی می‌ کند.

صفحه نمایش

آیپد پرو 12.9 اینچی دارای یک صفحه نمایش مینی LED کاملاً جدید است که اپل آن را نمایشگر Liquid Retina XDR با وضوح 2732 × 2048 × 264 پیکسل در اینچ می نامد. صفحه نمایش Liquid Retina XDR باعث ایجاد تحول زیادی در آیپد پرو شده است.

نقد و بررسی آیپد پرو 2021 با تراشه M1

عمر باتری

هر دو مدل آیپد پرو 2021 به لطف بهره وری از تراشه‌ی M1، دوام باتری را با حداکثر 10 ساعت وبگردی یا تماشای ویدیو ارائه می دهند. مدل ‌های WiFi + Cellular هنگام گشت و گذار در وب با استفاده از cellular 5G تا 9 ساعت عمر باتری دارند.

تراشه M1

آیپد پروهای جدید اولین آیپد هایی هستند که از تراشه‌ی M1 اپل استفاده می کنند که اولین تراشه‌ی سیلیکونی سفارشی اپل برای مک، طراحی شده است. به گفته‌ی اپل، طراحی CPU 8 هسته ای، دارای سریع ترین هسته های CPU جهان در سیلیکون کم مصرف است که عملکرد CPU را تا 50 درصد سریع تر از A12Z Bionic ارائه می دهد. به همین ترتیب، پردازنده گرافیکی 8 هسته ای تا 40 درصد عملکرد گرافیکی سریع تری را عرضه می کند. و این گزینه خرید ipad را اررزشمند می کند

نقد و بررسی آیپد پرو 2021 با تراشه M1

فضای ذخیره سازی

مدل ‌های آیپد پرو 2021 اپلT با ۱۲۸ گیگابایت حافظه شروع می ‌شوند و حداکثر تا ۲ ترابایت قابل ارتقا هستند. مدل ‌های آیپد پرو با حافظه ‌های ۱۲۸، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایتی، ۸ گیگابایت رم دارند و آیپد پروهایی با ۱ یا ۲ ترابایت حافظه، دارای ۱۶ گیگابایت رم هستند.

دوربین های عقب و اسکنر LiDAR

آیپد پرو دارای سیستم دوربین مشابه مدل قبلی است که دارای یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه باز با دیافراگم ƒ/1.8 و یک دوربین ۱۰ مگاپیکسلی فوق عریض با دیافراگم ƒ/2.4  و میدان دید ۱۲۵ درجه است. در کنار دو دوربین اصلی یک اسکنر LiDAR (تشخیص نور و محدوده) قرار دارد که از نور بازتابی برای اندازه‌ گیری فاصله‌ی آیپد تا اجسام اطراف که تا پنج متر (16.4 فوت) هستند، استفاده می‌ کند.

نقد و بررسی آیپد پرو 2021 با تراشه M1 ( دوربین های عقب و اسکنر LiDAR )

دوربین جلو

سیستم دوربین TrueDepth جلو، شامل یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی جدید برای سلفی و ویدیوهای FaceTime با دیافراگم بازتر است و همچنان از حالت پرتره، نورپردازی پرتره و Animoji و Memoji پشتیبانی می کند.

نقد و بررسی آیپد پرو 2021 با تراشه M1 ( دوربین جلو )

سخن پایانی

آیپد پرو 11 اینچی قابل حمل ‌تر باریک تر و سبک تر از آیپد پرو 12.9 اینچی است. خرید آیپد پرو 2021 بهترین گزینه برای کسانی می باشد که کارهایی نظیر، گیم بازی، ویرایش فیلم و یا تماشای فیلم انجام می دهند. به لطف تراشه‌ی جدید در آیپد پرو، سرعت و عملکرد آن بسیار بهبود یافته است. در این مقاله از سایت اپل فا، آیپد پرو جدید را بررسی کردیم. امیدواریم برای شما مفید واقع شده باشد.

منبع: macrumors.com

مقالات پیشنهادی اپل فا :