محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

نحوه حذف ویروس و بدافزار از آیفون یا آیپد

منتشر شده در ۲۲ آذر , ۱۴۰۰

حذف ویروس و بدافزار از آیفون یا آیپد

آیفون ها در مورد ویروس‌ها یا بدافزارها به ایمن بودن شهرت دیرینه‌ای دارند. و این تصور ایجاد شده با خرید آیفون و یا خرید ipad دستگاه شما از ویروس ها و … در امان است. در حالی که ثابت شده است، هیچ دستگاه الکترونیکی کاملاً در برابر هکرها ایمن نیست. در این مقاله از سایت اپل فا هر آنچه که باید حذف ویروس و بدافزار از آیفون یا آیپد بدانید، آورده شده است. همراه ما باشید. آنچه در این مقاله خواهید خواند: 

جلوگیری از آلوده شدن دستگاه

علائم احتمالی وجود بدافزار در آیفون شما

آیا یک برنامه در معرض خطر باعث ایجاد مشکل می شود؟

پاک کردن تاریخچه و داده های وب سایت

خاموش و راه اندازی مجدد

بازیابی آیفون به عنوان یک دستگاه جدید

نحوه تنظیم مجدد آیفون

چگونه از آیفون خود در برابر بدافزار محافظت کنیم

استفاده از نرم افزار آنتی ویروس در آیفون یا آیپد

جلوگیری از آلوده شدن دستگاه

اپ استور کار بسیار خوبی در بررسی تهدیدات بالقوه انجام می دهد، معمولاً iOS را از هر گونه بدافزار دور نگه می دارد. برای جلوگیری از آلوده شدن دستگاه، به هرگونه بدافزار یا دسترسی های ناخواسته، باید iOS و برنامه های خود را به روز نگه دارید. اکثر حملات موفقیت آمیز ویروس و بدافزار به آیفون ها معمولاً مربوط به مدل هایی است که توسط صاحبان آنها جیلبریک (شکسته شدن قفل امنیتی) شده اند. خبر خوب در این مورد این است که ساختار جعبه ایمنی iOS از دسترسی بدافزار به سایر برنامه‌ها (به منظور گسترش خود) یا به سیستم عامل اصلی جلوگیری کند. گاهی اوقات بعضی سایت ها، از طریق درخواست ثبت نام، برای تقویم گوشی شما، پیوندهای تبلیغاتی به عنوان ویروس ارسال می کنند، که شاید شما هم این تجربه را داشته باشید.

علائم احتمالی وجود بدافزار در آیفون شما

بدافزارها و ویروس‌ها دوست ندارند حضور خود را اعلام کنند، اما برخی از ابهامات یا ناهنجاری‌ ها وجود دارند که می‌توانید متوجه آنها شوید. شایان ذکر است که برخی از عوامل ذکر شده در زیر معمولاً می توانند برای مشکلات سخت افزاری یا اشکالات نرم افزاری نیز قابل استفاده باشند، بنابراین اگر آنها را مشاهده کردید به این معنی نیست که به طور خودکار ویروس دارید.

  • کاهش ناگهانی عمر باتری
  • آیفون بی دلیل داغ می شود
  • برنامه هایی که اغلب از کار می افتند (کرش می شوند)
  • افزایش ناگهانی استفاده از داده یا تماس
  • اعلانات ناخواسته از برنامه تقویم برایتان ارسال می شود

آیا یک برنامه در معرض خطر باعث ایجاد مشکل می شود؟

از آنجایی که هکرها نمی توانند به خود iOS نفوذ کنند، یکی از رایج ترین استراتژی های آنها کرک کردن یک کیت توسعه دهنده است که ممکن است به نوبه خود توسط توسعه دهندگان برنامه های ناخواسته استفاده شود. بنابراین کلاهبرداران وقتی از برنامه ای که با استفاده از ابزار در معرض خطر ساخته شده است استفاده می کنید، این توانایی را به دست می آورند که شما را به یک وب سایت مبهم هدایت کنند.

اگر یک برنامه خاص ویروسی باشد معمولاً واضح است، زیرا فقط هنگام استفاده از آن مشکل دارید، به این ترتیب وقتی آن برنامه را باز کردید، بدون اجازه شما به صورت دوره ای به یک صفحه وب یا به اپ استور هدایت می شوید. در این صورت، ابتدا نگاهی بیندازید تا ببینید آیا نسخه به‌روزرسانی‌شده برنامه موجود است. با فرض اینکه به روز رسانی برنامه مشکل را حل نمی کند، آن را حذف کنید و سعی کنید مدتی را بدون آن مدیریت کنید. اگر مشکل حل شد، وقت آن است که تصمیم بگیرید آیا می‌توانید بدون برنامه در درازمدت مدیریت کنید یا خیر.

پاک کردن تاریخچه و داده های وب سایت

در اینجا نکته ای وجود دارد که ممکن است مشکلات باز شدن خودکار صفحه وب را حل کند. به Settings > Safari > Clear History and Website Data بروید، سپس برای تأیید، روی Clear History and Data ضربه بزنید.

نحوه حذف ویروس و بدافزار از آیفون یا آیپد

خاموش و راه اندازی مجدد

یکی دیگر از راه های رایج برای رفع مشکل نرم افزار، خاموش کردن دستگاه و راه اندازی مجدد آن است. با این کار لزوما از شر یک ویروس خلاص نمی شوید، اما اگر فقط یک مورد از برنامه ای باشد که شروع به پخش کرده است می تواند کمک کند، در غیر این صورت، ممکن است لازم باشد اقدامات جدی تری انجام دهید.

بازیابی آیفون به عنوان یک دستگاه جدید

اگر هیچ یک از نسخه های پشتیبان شما عاری از بدافزار نیست، یا تنها نسخه های پشتیبان بدون بدافزار به دلایل دیگری غیرقابل استفاده هستند، بهتر است از ابتدا شروع کنید. آیفون یا آی پد خود را با رفتن به Settings > General > Transfer or Reset iPhone > Erase All Contents and Settings پاک کنید، سپس رمز عبور خود را وارد کرده و فرآیند را تأیید کنید. صبر کنید تا پاک شدن کامل شود و سپس آیفون را به عنوان یک دستگاه جدید تنظیم کنید.

نحوه حذف ویروس و بدافزار از آیفون یا آیپد

 

نحوه تنظیم مجدد آیفون

پس از تکمیل راه‌اندازی، باید برنامه‌هایی را که می‌خواهید استفاده کنید دوباره نصب کنید (اگرچه به یاد داشته باشید که اگر به نظر می‌رسد برنامه‌ای مشکل ایجاد می‌کند، باید مدتی بدون آن سر کنید و ببینید آیا اوضاع بهتر است). آهنگ‌ها را دوباره بارگیری کنید، عکس ها و فیلم ها را برگردانید و تنظیمات را به حالتی که دوست دارید برگردانید.

چگونه از آیفون خود در برابر بدافزار محافظت کنیم

iOS یا iPadOS را به طور منظم به روز کنید. توصیه می‌کنیم جیلبریک نکنید و اگر این کار را انجام می‌دهید، باید مراقب نرم‌افزاری که نصب می‌کنید و منابعی که آن را از آنها دانلود می‌کنید، باشید. همچنین مراقب حملات «پیوندها» باشید، اگر مطمئن نیستید که از کجا آمده اند، آن ها را باز نکنید.

استفاده از نرم افزار آنتی ویروس در آیفون یا آیپد

یکی از وسوسه های آشکار در مورد امنیت، استفاده از نرم افزار آنتی ویروس است که در اندروید، ویندوز و macOS خوب است، اما ماهیت sandboxed iOS به این معنی است که برنامه‌های شخص ثالث از آن نوع دسترسی سراسری سیستمی که برای ایمن کردن کامل دستگاه لازم است، ندارند. البته اپل استدلال می کند که این دلیلی است که iOS بسیار امن است.

سخن پایانی

در این مقاله از سایت اپل فا نحوه یافتن اینکه آیا آیفون شما ویروسی دارد و نحوه حذف ویروس و بدافزار از آیفون یا آیپد و یا  آیپد پرو ۲۰۲۱  آورده شده است. امیدواریم برای شما مفید واقع شده باشد. همچنین می توانید جهت اطلاع از قیمت روز آیفون کلیک کنید.

منبع:

macworld.co.uk

مقالات پیشنهادی اپل فا :