توجه : ارسال کلیه سفارشات ثبت شده از مورخ 1403/01/05 پردازش و ارسال خواهد شد و سفارشات شهر تبریز همان روز در تبریز تحویل داده خواهد شد.

محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

مشخصات و نحوه عملکرد اپل ایرتگ

منتشر شده در ۱۵ دی , ۱۴۰۰

ایرتگ یک ردیاب کوچک و دکمه ای شکل است که می تواند به شما در یافتن اقلام گم شده یا سرقت شده توسط برنامه GPS کمک کند. شما می توانید AirTag را به کیف پول، کلیدها و سایر موارد مهم خود وصل کنید و سپس آنها را در برنامه Find My خود ردیابی کنید، همانطور که در حال حاضر می توانید مکان آیفون، اپل واچ و مک بوک خود را ردیابی کنید.

برای ایده‌هایی در مورد نحوه استفاده از AirTags خود را بخوانید. در این مقاله از سایت اپل فا به بررسی مشخصات و نحوه عملکرد اپل ایرتگ خواهیم پرداخت. برای آشنایی بیشتر با آن ها، همراه ما باشید. 

AirTags چیست؟

ایرتگ یک یک ردیاب کوچک است که شما آن را داخل یا روی وسیله های خود قرار می دهید تا زمانی که نمی دانید کجا هستند، آنها را پیدا کنید. پک 4 عددی ایرتگ می تواند به شما کمک کند تا کیف خود را در جایی از خانه خود بیابید، در حالی که به یاد نمی آورید آن را کجا گذاشته اید، یا کیفی که در اتوبوس جا گذاشته اید را دوباره پیدا کنید. AirTag توسط شبکه Find My اپل پشتیبانی می شود که شامل تمام آیفون و سایر گجت های اپل است که در سال های اخیر منتشر شده اند و حداقل به iOS 14 به روز شده اند.

AirTag چه شکلی است؟

AirTag ها گرد و سبک وزن هستند و از فولاد صیقلی حکاکی شده دقیق ساخته شده اند. آنها IP67 در برابر آب و گرد و غبار مقاوم هستند.

مشخصات و نحوه عملکرد اپل ایرتگ

AirTag

یک اپل ایرتگ دارای یک اسپیکر داخلی است که صدا را برای کمک به مکان یابی پخش می کند. همچنین دارای یک پوشش قابل جابجایی است، بنابراین باتری به راحتی قابل تعویض است. شما می توانید لوازم جانبی از جمله حلقه پلی اورتان و حلقه کلید چرمی را خریداری کنید تا آن را به وسایل خود متصل کنید.

نحوه راه اندازی AirTags

تنظیم اپل ایرتگ ساده است. شما نیاز به یک آیفون دارید که باید iOS 14.5 یا بالاتر داشته باشید. (اگرچه همه دستگاه‌های دارای iOS 14، iPad OS 14 یا macOS Big Sur می‌توانند به شما در یافتن AirTag گمشده کمک کنند).

  1. با افزودن AirTag به برنامه Find شروع کنید. برنامه Find My را باز کنید.
  2. AirTag را به آیفون خود نزدیک کنید و باید به طور خودکار متصل شود.
  3. سپس آن را به یک آیتم اختصاص می‌دهید و آن را با یک پیش‌فرض یا نام انتخابی خود نامگذاری می‌کنید.
  4. هنگامی که AirTag راه اندازی شد، در برگه آیتم های جدید در برنامه Find My ظاهر می شود.

مشخصات و نحوه عملکرد اپل ایرتگ

اگر می خواهید چیزی را به لیست موارد ردیابی شده خود اضافه کنید، در اینجا باید انجام دهید:

  1. برنامه Find My را باز کنید.
  2. روی Items ضربه بزنید (شاید باید منتظر بمانید تا ظاهر شود).
  3. حالا روی Add Item ضربه بزنید.
  4. آیفون شما مواردی را که در نزدیکی شما پشتیبانی می شوند جستجو می کند.

مشخصات و نحوه عملکرد اپل ایرتگ

همچنین میتوانید با مشاهده مقاله قابلیت های ios 17 از توانایی های سیستم عامل جدید اپل با خبر شوید.

AirTags چگونه کار خواهد کرد

اپل ایرتگ موقعیت مکانی خود را با استفاده از بلوتوث منتقل می کند و سایر دستگاه های بلوتوث، موقعیت را از طریق برنامه Find My به شما باز می گردانند، در اینجا نحوه کار این ایرتگ را به شما ارائه می کنیم. هنگامی که یک AirTag را به برنامه Find My اضافه کردید، می‌توانید ببینید که در حال حاضر کجاست و اگر از محدوده تگ خارج شوید، یک اعلان در آیفون خود دریافت خواهید کرد. ظاهراً می‌توانید مکان‌های خاصی را اضافه کنید که می‌توان آنها را نادیده گرفت. اگر AirTag گم شده در محدوده بلوتوث باشد، می توانید صدایی را از بلندگوی داخلی آن پخش کنید. اگر نزدیک شما نباشد، همچنان می‌توانید آن را ببینید، البته تا زمانی که نزدیک یک ابزار iOS یا مک متصل به اینترنت باشد.

اگر نمی توانید مورد برچسب گذاری شده خود را در برنامه Find My پیدا کنید، می توانید آن را به عنوان گم شده علامت گذاری کنید. هنگامی که به عنوان گم شده علامت گذاری شد، اگر شخصی از محدوده عبور کند، آیفون آنها حضور آن را تشخیص داده و آن را در سرویس Find My برچسب گذاری می کند. سپس در صورت ظاهر شدن مجدد آن در شبکه Find My، یک اعلان دریافت خواهید کرد. اگر شخص دیگری آن را پیدا کند و AirTag شما را ببیند، می‌تواند از آیفون یا موبایل دیگری مجهز به NFC استفاده کند تا به وب‌سایتی برود که در آن شماره تلفن شما را در صورتی که آن را به برنامه اضافه کرده‌اید، ببیند، بنابراین می‌تواند شما را به وسیله تان برساند. کیف، ژاکت زیبا، کیف پول یا هر چیز دیگری که بود و این گزینه ارزش خرید آیفون را برای کاربران بالا می برد.

AirTag به یک تراشه U1 مجهز شده است که از فناوری Ultra Wideband برای یافتن گوشی آیفون استفاده می کند. این بدان معناست که اگرمدل های روز ایفون مانند ایفون 14 پرومکس دارید، می توانید از فناوری فوق عریض همراه با داده های دوربین و سایر سنسورها برای یافتن تراشه با دقت بالاتر استفاده کنید. به عنوان مثال، تلفن شما می تواند به شما بگوید که کیف پول در جهت مبل 3.5 متر فاصله دارد. Precision Finding از ورودی دوربین، ARKit، شتاب سنج و ژیروسکوپ استفاده می کند و کاربر را با استفاده از لمسی، بازخورد بصری و صدا به AirTag هدایت می کند. این همچنین از طریق قابلیت Voiceover کار می کند، به طوری که حتی کاربرانی که بینایی و شنوایی ضعیفی دارند می توانند مطالب خود را پیدا کنند. با این حال، زمانی که نوبت به یافتن AirTag های گم شده شما می شود، محدودیت فاصله وجود دارد.

امنیت و حریم خصوصی AirTag

فناوری پشت اپل ایرتگ حول محور یکپارچگی و امنیت طراحی شده است. رمزگذاری کل مکان داده‌های موقعیت مکانی به این معنی است که فقط صاحب AirTag می‌تواند مکان آن را ببیند، در حالی که دستگاه‌هایی که به یافتن آن کمک می‌کنند محافظت می‌شوند تا نه اپل و نه هیچ‌کس دیگری نتوانند بدانند کدام یک از دستگاه‌های چه کسی AirTag یا ابزار دیگری را با آن قرار داده است. برای اینکه دیگران نتوانند شما را ردیابی کنند، کلیدهای رمزگذاری که AirTag استفاده می‌کند چرخانده می‌شوند تا به دستگاه‌های اطراف سیگنال دهند که وجود دارند. این امر باعث می شود که ضبط سیگنال های بلوتوث و یافتن یک ایرتگ خاص بارها و بارها در مکان های مختلف غیرممکن شود.

اپل همچنین این احتمال را در نظر گرفته است که ممکن است شخصی با قرار دادن AirTag بر روی شخص خود یا در برخی از وسایل شخصی مانند کیف یا وسیله نقلیه، سعی کند شخص دیگری را ردیابی کند. اگر iOS تشخیص داد که یک AirTag ناشناخته با شما حرکت می کند، یک هشدار نمایش داده می شود و می توانید آن را مجبور به پخش صدا کنید. یک ایرتگ که مدت زیادی از صاحب خود دور بوده است نیز هر از چند گاهی شروع به پخش صدا می کند تا جلب توجه کند.

اگر AirTag ناشناخته ای پیدا کردید، می توانید آن را با هر موبایلی که دارای مدار NFC است اسکن کنید و سپس به یک وب سایت خاص بیایید. اگر ابزار گم شده شخص دیگری باشد، ممکن است بتوانید شماره تلفن مالک را ببینید. همچنین می‌توانید دستورالعمل‌هایی درباره نحوه غیرفعال کردن آن دریافت کنید، اگر نگران هستید که ممکن است برای ردیابی شما استفاده شود.

سخن پایانی

ایرتگ ردیاب بلوتوثی برای پیدا کردن اجناس شما می‌باشد که طرفداران و خریداران بسیاری دارد. با این وسیله دیگر نگران گم شدن وسیله های مهم‌تان نباشید و شما می‌توانید با استفاده از آی پد ، مک بوک و یا آیفون خود مکان دقیق airtag را ردیابی کنید. در این مقاله از سایت اپل فا به مشخصات و نحوه عملکرد اپل ایرتگ پرداختیم امیدواریم برای شما مفید واقع شده باشد.

منبع: macworld.co.uk

مقالات پیشنهادی اپل فا :