محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

چگونه گوشی آیفون را از دسترس خارج کنیم؟

منتشر شده در ۲۹ خرداد , ۱۴۰۱
دسته‌بندی : آموزش , آموزش آیفون
چگونه گوشی آیفون را از دسترس خارج کنیم؟

از دسترس خارج کردن گوشی آیفون، می تواند برای کسانی که به تازگی آیفون خریده اند، تبدیل به یک سوال شده باشد. اگر این سوال برای شما هم پیش آمده است، مطالعه این مقاله را از دست ندهید…

امروزه با توجه به این که تکنولوژی پیشرفت عظیمی داشته است و زندگی ما با فضای مجازی گره خورده است، روزانه هزاران اعلان دریافت می‌کنیم. اما گاهی نیاز داریم تا برای تمرکز کردن گوشی خود را از دسترس خارج کنیم. با انجام این کار، دیتای اینترنت کار نمی‌کند و دیگر کسی نمی تواند به شما تماس بگیرد یا به شما پیامک دهد. البته که دلایل دیگری نیز وجود دارد که کاربران بخواهند آیفون‌شان را از دسترس خارج کنند. از روش‌های از دسترس خارج کردن می‎توان به استفاده از حالت هواپیما اشاره کرد. برای این که بتوانید به سوال چگونه گوشی آیفون را از دسترس خارج کنیم پاسخ دهید، ادامه این مطلب را مطالعه کنید.

معرفی روش‌های مختلف برای از دسترس خارج کردن آیفون

روش‌های مختلفی وجود دارند که شما با استفاده از آن‌ها می‌توانید گوشی هوشمندتان را از دسترس خارج کنید. در این بخش از مطلب قصد داریم تمامی این روش‌ها را به همراه مزایای و معایب آن‌ها بررسی کنیم تا شما بتوانید با استفاده از بهترین روش گوشی خود را از دسترس خارج کنید.

آیفون خود را خاموش کنید؛ راه حل چگونه گوشی آیفون را از دسترس خارج کنیم

یکی از روش‌های اولیه که در این بخش از مطلب چگونه گوشی آیفون را از دسترس خارج کنیم بررسی می‌کنیم، خاموش کردن آیفون است. این روش قدیمی، همیشه روشی کارآمد برای از دسترس خارج کردن آیفون و تمامی برندهای دیگر تولید کننده گوشی های هوشمنده بوده و هست. شما با استفاده از این روش‌، ارتباط خود را با فضای مجازی و تماس‌های دیگران قطع می‌کنید. با توجه به همین مساله می‌توانید به راحتی تمرکز کنید. این روش برای درس خواندن یا کار کردن بی‌نظیر است. زیرا شما دیگر نمی‌توانید حتی از نرم‌افزارهای آیفون به صورت آفلاین استفاده کنید!
البته اگر قصد دارید فقط تماس‌های‌ خود را دریافت نکنید و با استفاده از اینترنت وای فای در فضای مجازی بگردید، بهتر است از روش‌های دیگر استفاده کنید.
برای این که بتوانید آیفون خود را خاموش کنید، می‌توانید از همان روش قدیمی یعنی نگه داشتن دکمه پاور استفاده کنید. البته روش‌های دیگری نیز برای خاموش کردن آیفون وجود دارد. شما می‌توانید با مراجعه به منوی تنظیمات به بخش General بروید. در این قسمت باید صفحه را اسکرول کنید تا با گزینه‌ Shut Down مواجه شوید. با کلیک بر روی این گزینه می‌توانید آیفون را خاموش کنید.

تماس را به یک شماره ثابت فوروارد کنید

چگونه گوشی آیفون را از دسترس خارج کنیم که بتوانیم از دیتای اینترنت استفاده کنیم؟ خیلی از کاربران قصد دارند در کنار این که تلفن همراه‌شان را از دسترس خارج کنند، از اینترنت سیم کارت استفاده کنند. در این بخش از مطلب چگونه گوشی آیفون را از دسترس خارج کنیم با این روش آشنا می‌شوید.
برای این که بتوانید از دیتای خود استفاده کنید، اما سیم کارت‌تان از دسترس خارج باشد، می‌توانید تماس‌های‌تان را به یک شماره تلفن ثابت فوروارد کنید. با این کار هر شخصی که با شما تماس بگیرد، تلفن شما زنگ نخواهد خورد.

استفاده از حالت هواپیما

یک روش دیگر که در جواب به سوال چگونه گوشی آیفون را از دسترس خارج کنیم می‌توان ارائه کرد، استفاده کردن از حالت هواپیما است. این روش که در بیشتر مواقع کاربردی است مزایای مختلفی دارد. به عنوان مثال شما قصد دارید از اینترنت وای فای استفاده کنید، اما نیاز دارید که گوشی از دسترس خارج باشید. در این صورت بهترین گزینه برای شما استفاده از حالت هواپیما است.
استفاده از حالت هواپیما خیلی روند سریعی دارد. به عبارت دیگر شما در کوتاه‌ترین زمان می‌توانید گوشی خود را از دسترس خارج کنید. جهت استفاده از این روش کافی است به تنظیمات بروید و در این قسمت، گزینه Airplane Mode را خاموش یا روشن کنید.
یکی دیگر از مزایایی که قابلیت Airplane Mode در اختیار کاربران قرار می‌دهد، این است که سرعت گوشی شما را افزایش می‌دهد. به عبارت دیگر شما می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید؛ هم گوشی را از دسترس خارج کنید و هم آیفون‌تان را سریع‌تر شارژ کنید.
خرید محصولات شرکت اپل، مساوی است با یک زندگی راحت‌تر. شما می‌توانید از طریق سایت اپل‎فا زندگی خود را آسان‌تر کنید. خرید آیپد مانند آیپد پرو 2021، خرید ایرپاد پرو و خرید آیفون مانند آیفون 13 پرو یا آیفون 13 پرو مکس به کاربران عاشق تکنولوژی پیشنهاد می‌شود. همچنین خرید این محصولات به عنوان بهترین کادوی تولد در میان کاربران شناخته می‌شود.

تغییر دادن تنظیمات شبکه سیم کارت؛ از راه حل‌های از دسترس خارج کردن گوشی

یکی دیگر از روش‌هایی که گوشی شما را از دسترس خارج می‌کند و قصد داریم در این بخش از مطلب بررسی کنیم، عوض کردن تنظیمات شبکه است. البته در همین ابتدا باید اشاره کنیم که این روش برای افرادی که قصد دارند از دیتای موبایل استفاده کنند، مناسب نیست. زیرا با تغییر دادن تنظیمات شبکه، اینترنت شما نیز غیر قابل استفاده می‌شود.

در این صورت تنها می‌توانید از وای فای برای اتصال به اینترنت کمک بگیرید. شما باید در قسمت Network تنظیمات شبکه خود را بر روی Manual قرار دهید. به این ترتیب گوشی شما از دسترس خارج خواهد شد.

به سادگی Not available شوید

روش‌های مختلفی هستند که شما با استفاده از آن‌ها می‌توانید به سوال همیشگی چگونه گوشی آیفون را از دسترس خارج کنیم پاسخ دهید. به عنوان مثال می‌توانید تلفن همراه خود را بر روی حالت پرواز یا همان Airplane Mode قرار دهید. همچنین می‌توانید گوشی خود را خاموش کنید یا از تغییر دادن تنظیمات شبکه استفاده کنید. با استفاده از روش‌های گفته شده در این مطلب، گوشی خود را از دسترس خارج کنید تا در آرامش بیشتری کارهای خود را انجام دهید.

 

مقالات پیشنهادی اپل فا: