محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

نحوه استفاده از فیس تایم برای کاربران اندروید

منتشر شده در ۱۷ آبان , ۱۴۰۰

فیس تایم یکی از قابلیت‌های انحصاری محصولات اپل است که با کمک آن کاربران اپل می‌توانند با یکدیگر تماس تصویری برقرار کنند. یکی از انتقاداتی که به اپل در خصوص ساخت این برنامه وارد می‌شد، همین اختصاصی بودن آن و عدم امکان استفاده کاربران دیگر از جمله کاربران اندروید از برنامه بود. اما خوشبختانه بعد از مدتی اپل روشی را برای بهره‌مندی دیگر کاربران از این برنامه در نظر گرفته است که امکان برقرای تماس بین کاربران اندروید و آی او اس از طریق Facetime فراهم می‌کند.

در مقاله زیر به بررسی چگونگی فعال‌سازی فیس تایم برای اندروید می‌پردازیم.

آیا کاربران اندرویدی امکان استفاده از فیس تایم را دارند؟

فیس تایم، یکی از اپلیکیشن‌ها اختصاصی اپل برای دستگاه‌های مختلف این برند است. پیش‌تر با استفاده از این برنامه، کاربران اپل می‌توانستند به راحت‌ترین شکل ممکن با هم تماس صوتی و تصویری برقرار کنند. اما این انحصاری بودن برنامه برای بسیاری تجربه چندان مناسبی نبود. بسیاری این مشکل را داشتند که نزدیکان و آشنایان آن‌ها همگی دارای دستگاه‌های اندرویدی هستند و برای برقرای تماس تصویری باید از پلتفرم‌های دیگری اقدام کنند.

این مسئله به خودی خود برای اپل نیز آسیب‌زننده بود؛ چرا که با عادت کردن کاربران به دیگر برنامه‌های موجود برای برقراری تماس تصویری، کاربران فعال فیس تایم روز به روز کاهش پیدا می‌کردند. اینجا بود که جرقه‌ای در ذهن کارشناسان اپل زده شد و آن‌ها راهی را برای استفاده دیگر کاربران از فیس تایم به وجود آوردند. البته در فعال کردن فیس تایم برای اندروید نمی‌توان از برنامه خاصی بهره گرفت؛ چرا که اساسا برنامه فیس تایم تنها برای کاربران اپل طراحی شده و در فروشگاه‌های سیستم عامل‌های دیگر چنین برنامه‌ای وجود ندارد.

همچنین تا به این لحظه امکان میزبانی کاربران اندروید در تماس تصویری فیس تایم نیز وجود ندارد. به این معنا که آن‌ها نمی‌توانند تماس را آغاز کنند و تنها می‌توانند به عنوان دریافت‌کننده تماس از آن استفاده کنند. اما همین پیشرفت نیز نسبت به گذشته که به طور کل امکان بهره‌گیری از facetime برای دیگر کاربران وجود نداشت مزیت قابل‌قبولی است. اپل در سال 2021 و با انتشار ios 15 از این ویژگی جدید نیز رونمایی کرد.

اما این که فیس تایم برای اندروید چگونه قابل‌اجرا است و باید چه فرآیندی برای این منظور طی شود، موردی است که در ادامه در خصوص آن توضیحاتی داده خواهد شد.

نحوه استفاده از فیس تایم برای اندروید

بیشتر بخوانید: بررسی بهترین تبلت های گیمینگ بازار در سال 2023

نحوه ایجاد لینک در FaceTime

همانطور که اشاره شد کاربران اندروید یا سیستم‌های دیگر به دلیل آن که اپلیکیشن facetime به صورت انحصاری برای اپل تولید شده، امکان دانلود آن روی دستگاه‌شان را ندارند. همچنین آن‌ها فعلا مجاز به میزبانی تماس‌ها و شروع‌کننده بودن آن نیستند.

اما اپل چگونه این فرصت را ایجاد می‌کند که بین کاربران اپل و دیگر افراد از طریق فیس تایم تماسی برقرار شود؟ برای این منظور کاربران دارای دستگاه‌های مختلف اپل ابتدا باید وارد برنامه فیس تایم شوند. اگر از نسخه‌ ios 15 و بالاتر ، بعد از ورود به برنامه باید گزینه Create Link را مشاهده کنید. با فشردن این گزینه، لینکی مخصوص تماس شما ساخته می‌شود. حال این فرصت را دارید که این لینک را کپی کرده و برای مخاطبین مد نظرتان ارسال کنید. همچنین امکان ارسال مستقیم آن‌ها از دیگر راه‌های ارتباطی نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد. در این بخش می‌توانید برای تماس‌تان نامی نیز در نظر بگیرید.

بعد از ارسال لینک برای کاربران اندرویدی، آن‌ها باید این لینک را کپی کرده و در مرورگر کروم دستگاه خود کپی کنند؛ چرا که فعلا تنها مرورگری که از تماس فیس تایم پشتیبانی می‌کند، کروم است. بعد از باز کردن لینک، کاربران اندروید باید نام خود را وارد کرده و گزینه continue را انتخاب کنند. سپس نوار شناوری ظاهر می‌شود که با زدن گزینه join درخواست برای میزبان ارسال می‌شود.

کاربر اپل اکنون باید به فیس تایک برگشته و در بخش upcoming تماس را آغاز کند. گفتنی است در نوار شناور فیس تایم برای اندروید گزینه‌هایی همچون تمام صفحه، بی‌صدا، پنهان و نمایش تصویر، قطع تماس و… نیز وجود دارد.

نحوه استفاده از فیس تایم برای کاربران اندروید

بیشتر بخوانید: مشکل فعال نشدن ای مسیج و فیس تایم در IOS

نحوه پیوستن به تماس FaceTime از تلفن Android

در دستگاه Android گیرنده باید پیام را با پیوند FaceTime شما دریافت کند. کارهایی که باید انجام دهید:

  1. وقتی روی پیام دریافت شده ضربه بزنید از شما خواسته می شود نام خود را وارد کنید.
  2. روی گزینه‌ی Continue ضربه بزنید.
  3. سپس بر روی گزینه Join کلیک کنید.
  4. منتظر بمانید تا شخصی که پیوند فیس تایم را ایجاد کرده است به شما اجازه دهد تا تماس بگیرید.

نحوه استفاده از فیس تایم برای کاربران اندروید

بیشتر بخوانید: تفاوت های ایفون 14 پرومکس و ایفون 15 پرومکس

کدام دستگاه‌های اندرویدی قابلیت استفاده از فیس تایم را دارند؟

ممکن است این سوال در ذهنتان شکل بگیرد که اجرای فیس تایم برای اندروید در چه دستگاه‌هایی امکان‌پذیر است؟ باید گفت هر دستگاهی که میکروفن، دوربین و مرورگر دسترسی داشته باشد، می‌تواند از لینک فیس تایم استفاده کرده و وارد تماس تصویری با کاربران اپل شود. همچنین علاوه بر اندروید، کاربران ویندوز، لینوکس و… نیز این فرصت را دارند که از قابلیت برقراری تماس ویدیویی از چنینی طریقی بهره‌مند شوند. بنابراین محدودیتی در این خصوص وجود نداشته و apple با فعال کردن این قابلیت توانسته نظر مثبت کاربران دستگاه‌های دیگر را در کنار کاربران خود جلب کند.

نحوه ایجاد لینک در facetime

بیشتر بخوانید: مقایسه اپل واچ اولترا سری 1 و 2

جمع‌بندی

فیس تایم از جمله قابلیت‌های بسیار محبوب و کاربردی بین کاربران اپل است. اما محدودیت در استفاده از آن باعث شده بود که بسیاری به سراغ جایگزین‌های دیگری برای این برنامه بروند. این محدودیت شامل عدم امکان استفاده برای کاربران غیر از اپل بود. اما اکنون اپل راهی را مهیا کرده که از طریق آن فیس تایم برای اندروید نیز قابل‌استفاده است. هر چند که افراد به غیر از کاربرهای اپل امکان شروع تماس را ندارند، اما همین که فیس تایم روی سیستم‌های دیگر اجرا شده و برقراری تماس را ممکن می‌کند خود اتفاق بسیار خوبی به شمار می‌رود.