محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

اطلاعات آیفون افراد فوت شده چه می شود؟

منتشر شده در ۱۸ آبان , ۱۴۰۰
دسته‌بندی : آموزش , آموزش مک

سیستم امنیتی دستگاه های اپل بسیار قوی بوده و دسترسی به آن ها سخت است. مک های ما اغلب حاوی عکس ها، فیلم ها، مخاطبین و… است. احتمالا بخواهید به عکس ها فیلم های عزیزان از دست رفته تان که در مک آن هاست، دسترسی پیدا کنید. متأسفانه، اگر شخص فوت شده، از آیفون خود با یک رمز عبور، محافظت کرده باشد، دسترسی شما به آن ها سخت تر خواهد بود. اپل دستگاه های خود را با در نظر گرفتن امنیت و حریم خصوصی می سازد و اگر رمز عبور را نداشته باشید، قفل آن ها را برای شما باز نمی شود. برخی اقدامات وجود دارد که ممکن است بتوانید برای دور زدن این محدودیت ها انجام دهید. در این مقاله از سایت اپل فا اطلاعات آیفون افراد فوت شده آورده شده است. آنچه در این مقاله خواهیم خواند:

  • آیا شانسی برای دسترسی به داده ها وجود دارد؟
  • ویژگی میراث دیجیتال (Digital Legacy) اپل چیست؟
  • بازیابی اطلاعات از طریق iCloud
  • با بازیابی نسخه پشتیبان iCloud اطلاعات را بازیابی کنید.
  • اگر از جزئیات iCloud فرد متوفی اطلاع نداشته باشید چه کاری باید انجام دهید؟

آیا شانسی برای دسترسی به داده ها وجود دارد؟

شعار اپل در مورد حریم خصوصی عبارت (ما معتقدیم حفظ حریم خصوصی یکی از حقوق اساسی انسان است) می باشد. بر این اساس اپل اهمیت زیادی به حفظ حریم خصوصی کاربران خود می دهد. دسترسی به اطلاعات دیگران بسیار دشوار است اما می توان با راه های پیش بینی شده این مشکل را حل کرده و بدون حذف شدن اطلاعات قفل دستگاه را باز کرد.

ویژگی میراث دیجیتال (Digital Legacy) اپل چیست؟

اپل در WWDC 2021، اعلام کرد که به عنوان بخشی از سرویس جدید، iCloud+ جایگزین اشتراک استاندارد iCloud در، iOS 15 iPadOS15 و macOS Monterey خواهد شد. نام ویژگی جدید Digital Legacy است. این ویژگی به کاربران اجازه می ‌دهد تا کاربران خاصی را معرفی کنند و این کاربران معرفی شده، می ‌توانند تمام داده‌ های ذخیره ‌شده در حساب iCloud فرد را درخواست کنند، که در صورت فوت فرد در دسترس خواهد بود. این ویژگی، ویژگی بسیار خوبی به نظر می رسد.

  • از حساب iCloud خود می توانید یک مخاطب مورد اعتماد را انتخاب کنید.

ویژگی میراث دیجیتال اپل در iOS 15 چیست؟

  • نحوه باز کردن قفل مک در هنگام فوت مالک را انتخاب کنید.

ویژگی میراث دیجیتال اپل در iOS 15 چیست؟

  • در صورت عدم دسترسی یا فوت شما، آن شخص می تواند درخواست دسترسی به اپل آیدی شما را بدهد.
  • اپل سپس به فرد انتخاب شده اجازه‌ی دسترسی به داده های متوفی و ​​همچنین غیرفعال کردن قفل فعال سازی را در آیفون ،آی پد یا مک خود می دهد.

البته، برای استفاده از این سرویس (پس از در دسترس قرار گرفتن) باید iOS 15 ،iPadOS 15 یا macOS Monterey را روی دستگاه خود اجرا کنید. 

بازیابی اطلاعات از طریق iCloud

اگر جزئیات ورود به حساب iCloud شخص را می دانید یا به آدرس ایمیل iCloud او دسترسی دارید، می توانید از آن برای بازیابی حجم زیادی از داده ها استفاده کنید. اگر شخص مورد نظر از این قابلیت استفاده کرده باشد، می توان عکس ها، فیلم ها، مخاطبین و سایر فایل ها را دانلود کرد. برای انجام آن مراحل زیر را طی کنید:

  1. به  iCloud.com بروید.
  2. گزینه‌ی Forgot your Apple ID or Password را انتخاب کنید.
  3. سپس از آدرس ایمیل iCloud برای بازنشانی رمز عبور iCloud استفاده کنید.

ویژگی میراث دیجیتال اپل در iOS 15 چیست؟

با بازیابی نسخه پشتیبان iCloud اطلاعات را بازیابی کنید

گزینه‌ی دیگری که به شما امکان دسترسی به حساب iCloud فرد فوت شده را می دهد، پاک کردن دستگاه و بازیابی نسخه پشتیبان اخیر iCloud است. قبل از اینکه این کار را انجام دهید، سعی کنید از آخرین باری که از دستگاه نسخه پشتیبان گرفته شده مطلع شوید. زیرا اگر نسخه قدیمی باشد با پاک کردن دستگاه همه‌ی داده ها حذف خواهند شد. اگر دستگاه اخیرا پشتیبان گیری شود، می توان دستورالعمل‌ های مشخص شده در نحوه‌ی بازیابی از طریق بکاپ iCloud یا iTunes را دنبال کرد.

اگر از جزئیات iCloud فرد متوفی اطلاع نداشته باشید، چه کاری باید انجام دهید؟

این یک احتمال قوی است که از جزئیات iCloud فرد متوفی اطلاع نداشته باشید. متأسفانه در چنین شرایطی کاری به جز استفاده از ویژگی Digital Legacy نمی توان کرد. استفاده از این ویژگی ملزم به تنظیم صاحب دستگاه است که باید چنین مواردی را پیش بینی کرده و در تنظیمات، فرد مورد اعتمادی را معرفی کند.  

سخن پایانی

از دست دادن عزیزان یک تجربه‌ی ناراحت کننده است و عدم دسترسی به عکس ها و فیلم های عزیزان از دست رفته باعث ناراحتی بیشتر بازماندگان می شود. در این مقاله از سایت اپل فا به اطلاعات آیفون افراد فوت شده پرداختیم. امیدواریم که برای شما مفید واقع شده باشد. البته توجه کنید سیستم امنیتی اپل و حفظ حریم خصوصی بسیار قوی دارد و ممکن است روش های گفته شده کارساز نباشد. برای اطلاع از قیمت macbook pro و قیمت اپل واچ و قیمت ایرپاد کلیک کنید.

منبع: macworld.co.uk

مقالات پیشنهادی اپل فا :

macbook2022-2-BANNER-01APPLEFA