محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

گزینه TTY در آیفون و نحوه کمک به افراد کم شنوا و دارای لکنت زبان

منتشر شده در ۱۷ آذر , ۱۴۰۰
دسته‌بندی : آموزش , آموزش آیفون

بسیاری از مردم جهان کاربران آیفون هستند. اما همه نمی دانند گزینه TTY چیست و چگونه از آن استفاده می شود. این یک نرم افزار برای کمک به افراد ناشنوا و دارای لکنت زبان، در استفاده از آیفون است که می توانند به وسیله‌ی آن ارتباط برقرار کنند. امروزه بسیاری از تلفن های همراه قابلیت تبدیل به حالت TTY را دارند که به افراد کم شنوا یا ناشنوا و دارای لکنت زبان اجازه می دهد با استفاده از آن، با دیگران به گفتگو بپردازند و این یکی از مزایای خرید آیفون به شمار می رود. در این مقاله از سایت اپل فا به ویژگی گزینه TTY در آیفون و نحوه کمک به افراد کم شنوا و دارای لکنت زبان خواهیم پرداخت. برای آشنایی بیشتر با آن، لطفا همراه ما باشید. آنچه در این مقاله خواهیم خواند:

  • گزینه TTY
  • TTY چیست؟
  • TTY مخصوص افراد دارای لکنت زبان
  • نحوه استفاده از حالت TTY در آیفون
  • غیرفعال کردن حالت TTY
  • سایر روش های ارتباط، برای افراد مبتلا به اختلالات گفتاری یا شنوایی

گزینه TTY در آیفون

نرم افزار TTY: به شما امکان می دهد با استفاده از نرم افزار آیفون بدون نیاز به سخت افزار، تماس های تلفنی TTY برقرار و دریافت کنید.
سخت افزار TTY: به شما امکان می دهد برای تماس های TTY به یک دستگاه خارجی متصل شوید.

iPhone نرم‌افزار داخلی TTY را از برنامه تلفن ارائه می‌کند و به دستگاه اضافی نیاز ندارد. اگر گزینه Software TTY را روشن کنید، iPhone هر زمان که توسط اپراتور پشتیبانی شود، به‌طور پیش‌فرض از پروتکل TTY استفاده می‌کند. آیفون همچنین از سخت‌افزار TTY پشتیبانی می‌کند، بنابراین می‌توانید آیفون را با آداپتور TTY آیفون (در بسیاری از مناطق به طور جداگانه فروخته می‌شود) به یک دستگاه TTY خارجی متصل کنید.

TTY چیست؟

TTY برای برقراری ارتباط با افراد دارای اختلالات گفتاری (لکنت زبان) و شنوایی استفاده می شود. کاربر با اختلال گفتاری و شنیداری می تواند پیامی را در این دستگاه تایپ کند و دستگاه پیام را از طریق خط تلفن یا سیگنال تلفن همراه، ارسال می کند. از طریق شبکه همراه (بدون نیاز به اینترنت) می توانید مستقیماً با یکدیگر توسط این ویژگی، چت کنید. برای کاربرانی که مشکلات شنوایی دارند، TTY پیام های صوتی را به پیام های متنی تبدیل می کند تا کاربر بتواند آن ها را بخواند. ویژگی جدید  TTY به افراد دارای لکنت زبان بسیار کمک کننده است، زیرا هنگام برقرای تماس با حالت TTY با اشخاص دیگر، فردی که با آن تماس گرفته شده، مکالمه را بدون لکنت و یکپارچه دریافت می کند.

گزینه TTY در آیفون | نحوه کمک به افراد کم شنوا و دارای لکنت زبان

TTY بسیار شبیه پیام‌ های متنی است اما عملکرد آن یکپارچه ‌تر می باشد. این دستگاه‌ ها به کاربران اجازه می ‌دهند که به‌ همانند یک گفت و گوی ساده، به‌ طور مداوم با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. در طول یک مکالمه، پیام ها بلافاصله بدون وقفه در صفحه TTY طرف مقابل، ظاهر می شوند. این دستگاه ها را می توان هم به تلفن ثابت و هم به تلفن همراه متصل کرد و امکان ارتباط را فراهم می کند. هنگام استفاده از این حالت، باید ابزارهای اضافی برای استفاده از عملکرد، از جمله آداپتور اپل داشته باشید و اگر می خواهید مستقیم صحبت کنید، هر دو دستگاه باید به این ابزار مجهز باشند. عملکرد TTY برای همه لازم نیست. طراحی عملکرد Apple TTY یک برنامه جدید برای کاربران می باشد. اپل می خواهد نیازهای همه را بدون در نظر گرفتن افراد عادی و افراد دارای معلولیت به حداقل برساند.

نکته: TTY هم توسط دستگاه جداگانه و هم بدون آن مستقیما در تلفن همراه، قابل استفاده است. به عبارتی هم حالت نرم افزاری دارد و هم سخت افزاری، به دلخواه خود می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید.

TTY مخصوص افراد دارای لکنت زبان

افرادی که لکنت زبان دارند، گاهاً هنگام برقراری تماس دچار مشکل می شوند. TTY جدید به این افراد کمک می کند تا مانند سایر افراد به راحتی تماس بگیرند و صحبت کنند. در واقع این گزینه مکالمه‌ی افراد را به صورت یکپارچه و بدون لکنت به شنونده انتقال می دهد. این ویژگی باید در هر دو طرف تماس گیرنده و دریافت کننده‌ی تماس فعال باشد.

نکته: این ویژگی های گفته شده در زبان فارسی در دسترس نمی باشد.

نحوه استفاده از حالت TTY در آیفون

  1. روی برنامه تنظیمات ضربه بزنید.
  2. روی Accessibility تپ کنید.
  3. گزینه‌ی TTY را انتخاب کنید.
  4. Software TTY داخلی را انتخاب کرده و یا از طریق Hardware TTY یک دستگاه خارجی را متصل کنید.
  5. به صفحه اصلی بروید.
  6. Phone را انتخاب کنید.
  7. فردی را که می خواهید با آن تماس بگیرید، انتخاب کنید.
  8. وقتی صفحه تماس باز شد، روی دکمه “TTY” ضربه بزنید.
  9. برای شروع تماس پیامی را که می ‌خواهید ارسال کنید، تایپ کنید.

گزینه TTY در آیفون | نحوه کمک به افراد کم شنوا و دارای لکنت زبان

اگر حالت TTY را در آیفون روشن کرده ‌اید، می ‌توانید با این ویژگی یا بدون آن، تماس برقرار کنید. همچنین می ‌توانید به منوی تنظیمات بازگردید تا اگر دیگر به آن نیاز ندارید، حالت TTY را خاموش کنید.

غیرفعال کردن حالت TTY

می توان گفت TTY قابلیتی است که فقط برای افراد دارای نقص شنوایی یا توانایی بیان هستند، استفاده می شود. بنابراین، همه نمی‌خواهند این ویژگی را روشن کنند، زیرا به نیازهای استفاده شما بستگی دارد. از آنجایی که این ویژگی بر روی تلفن همراه راه اندازی می شود، یکی از عواملی است که باعث تخلیه باتری شما می شود، بنابراین اگر نیازی به استفاده از عملکرد این ویژگی ندارید، باید آن را غیر فعال کنید. خاموش کردن این حالت در تلفن، به شما این امکان را می دهد که دوباره از عملکردهای معمولی تلفن خود مانند برقراری و دریافت تماس های تلفنی و پیام های متنی اولیه استفاده کنید ولی دیگر نمی توانید تماس های تلفنی TTY را دریافت یا برقرار کنید. اگر منتظر تماس تلفنی TTY هستید، باید حالت TTY قبل از برقراری ارتباط فعال شود.

سایر روش های ارتباط برای افراد مبتلا به اختلالات گفتاری یا شنوایی

پیامک زدن

برای افراد مبتلا به اختلالات گفتاری (دارای لکنت زبان) و شنوایی، پیام‌های متنی یکی از ساده‌ ترین و مؤثرترین ابزارهای ارتباطی است. پیام‌های متنی در همه‌ی دستگاه های هوشمند مانند اکثر تبلت‌ ها، گوشی ها و رایانه‌ها تعبیه شده و نیازی به تنظیم اضافی ندارد.

تماس های ویدیویی

افزایش فناوری تماس ویدیویی، مانند Facetime ،Google Hangouts و Skype برقراری ارتباط با استفاده از زبان اشاره را برای افراد مبتلا به اختلالات گفتاری و شنوایی آسان ‌تر کرده است.

گزینه TTY در آیفون | نحوه کمک به افراد کم شنوا و دارای لکنت زبان

سخن پایانی

TTY (teletypewriter) ویژگی ای است که به افراد ناشنوا و کم ‌شنوا کمک می‌ کند از تلفن برای برقراری ارتباط استفاده کنند. با به روز رسانی TTY مشکل بسیاری از افراد با لکنت زبان حل شده است زیرا صدای آن ها بدون لکنت و یکپارچه به گوش شنونده می رسد. این ویژگی در ابتدا برای تلفن های ثابت طراحی شده بودند اما امروزه هم برای تلفن های ثابت و هم برای تلفن های همراه قابل استفاده است. توجه کنید که با فعال کردن این ویژگی برخی از برنامه های دلخواه شما، غیرقابل استفاده می شوند و برای بازگشت به حالت عادی باید آن را غیرفعال کنید. در این مقاله از سایت اپل فا به ویژگی TTY و نحوه ی استفاده از آن پرداختیم، امیدواریم برای شما مفید واقع شده باشد. همچنین می توانید جهت اطلاع از قیمت آیفون ۱۳، قیمت اپل واچ، قیمت macbook pro و خرید اپل آیدی به سایت اپل فا مراجعه فرمایید.

منبع: medium.com

مقالات پیشنهادی اپل فا :