محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

تشخیص گوشی آیفون اصل از تقلبی | چگونه یک خرید آگاهانه داشته باشیم؟

منتشر شده در ۳ مرداد , ۱۴۰۱
تشخیص گوشی آیفون اصل از تقلبی

آیفون تقلبی با اصل چه تفاوت‌هایی دارد؟ خرید آیفون در ایران به دلیل هزینه بالایی که دارد، باید خیلی با دقت انجام شود. این گوشی‌های هوشمند که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند، به همین دلیل خیلی از افراد سودجو قصد دارند نمونه‌های مشابه این تلفن همراه را تولید کنند و به فروش برسانند. تشخیص تقلبی بودن آیفون برای افرادی که با محصولات اپل کار نکرده‌اند، کمی سخت است. بنابراین در نظر داشته باشید که پیش از خرید آیفون، نکاتی مانند خرید از یک مرکز معتبر را رعایت کنید. با این حال در این مطلب برای شما راهکارهایی را آورده‌ایم، که به تشخیص گوشی آیفون اصل از تقلبی به شما کمک می‌کند. همراه ما باشید.

نحوه تشخیص گوشی آیفون اصل از تقلبی

خرید یک آیفون تقلبی آن هم با قیمت بالای محصولات اپل، اشتباهی است که باید تا حد امکان از آن دوری کنید. کاربرانی که پیش از خرید و قیمت روز آیفون ، با این گوشی‌های هوشمند کار کرده باشند، تقریبا می‌توانند از طراحی آیفون تقلبی تشخیص دهند که آن گوشی کیفیت پایینی دارد. با این حال برای تشخیص گوشی آیفون اصل از تقلبی، می‌توانید نکاتی که در ادامه گفته شده است را بررسی کنید.

پیش از معرفی نکات تشخیص گوشی آیفون اصل از تقلبی، باید بدانید که می‌توانید همین حالا بدون نگرانی از اصل بودن محصولات، نسبت به خرید ایفون ، خرید آی پد ، خرید ایرپاد پرو و محصولات دیگر اپل اقدام کنید. اپل‌فا جدیدترین محصولات شرکت اپل را مانند آیفون 13 پرو ، آیفون ۱۳ پرومکس ، آیپد پرو ۲۰۲۱ و اپل واچ سری ۷ با بهترین قیمت به مشتریان ارائه می‌کند.

برای تشخیص گوشی آیفون اصل از تقلبی، از شماره سریال گوشی اقدام کنید

یکی از روش‌های اصلی برای تشخیص گوشی آیفون اصل از تقلبی، بررسی کردن شماره سریال گوشی است. با انجام این کار می‌توانید 100 درصد مطمئن شوید که محصول مورد نظر اصل است. برای استفاده از این روش جهت تشخیص گوشی آیفون اصل از تقلبی، باید در ابتدا وارد تنظیمات گوشی شوید.

در قسمت تنظیمات بر روی گزینه General کلیک کنید و سپس گزینه About را انتخاب کنید. در این قسمت گزینه Serial Number را مشاهده می‌‌کنید. در صورتی که این گزینه خالی بود، آیفون مورد نظر تقلبی است. اما در صورتی که یک شماره سریال مشاهده کردید، می‌توانید برای اصلی بودن آیفون آن را بررسی کنید. برای این کار باید به سایت Checkcoverage.apple.com می‌توانید به این نتیجه برسید که گوشی مورد نظر اصل می‌باشد یا تقلبی.

پیش از ادامه مطلب، اپل‌فا پرداخت قیمت محصولات اپل را مانند قیمت ایرپاد به ویژه قیمت ایرپاد 3، قیمت MacBook pro، قیمت اپل واچ و قیمت آیفون ۱۳ به تمامی کاربران پیشنهاد می‌کند. زیرا این محصولات می‌توانند فعالیت‌های روزانه شما را تا حد زیادی آسان کنند.

برای تشخیص گوشی آیفون اصل از تقلبی، برخی از نشانه‌های ظاهری آیفون را بررسی کنید

یکی دیگر از نکاتی که می‌توانید به تشخیص گوشی آیفون اصل از تقلبی برسید، این است که بتوانید آیفون را از نظر ظاهری بررسی کنید. یکی از واضح‎‌ترین تغییراتی که در میان آیفون‌های اصل و تقلبی وجود دارد، این است که اپل در محصولات خود از پیچ‌هایی با فرم خاص استفاده می‌کند؛ بنابراین نمی‌توانید با یک پیچ‌گوشتی ساده آن‌ها را باز کرد.

اگر مشاهده کردید که پیچ‌های بدنه آیفون، ساده هستند، باید بدانید که آن محصول تقلبی است. یکی دیگر از نکاتی که باید حسابی به آن دقت کنید، نحوه چینش و کیفیت دکمه‌های فیزیکی دستگاه است. برای این که بتوانید به نتیجه دلخواه دست پیدا کنید، پیشنهاد می‌کنیم که پیش از خرید یک ایفون اصل را با دقت بررسی کنید.

برای اطلاع از هزینه رجیستری آیفون روی لینک کلیک کنید.

برای تشخیص گوشی آیفون اصل از تقلبی، گوشی را روشن کنید

به طور کلی با روشن شدن آیفون، تمامی نشانه‌های یک آیفون اصل نمایان می‌شود. اگر جزو کاربرانی باشید که عاشق وسایل دیجیتالی هستند، می‌توانید به راحتی بی‌کیفیتی را در صفحه نمایش آیفون تقلبی تشخیص دهید. لازم به ذکر است که با روشن کردن آیفون برای اولین بار، با برند اپل روبرو می‌شوید. در صورتی که احتمال دارد در گوشی‌های تقلبی با نوشته Welcome یا نوشته‌های دیگری روبرو شوید.

شما می‌توانید از میزان روشنایی صفحه و حساسیت سنسور صفحه نمایش نیز اصلی با تقلبی بودن آیفون را تشخیص دهید. یکی از مهم‌ترین مسائلی که می‌تواند به راحتی اصل یا تقلبی بودن یک آیفون را مشخص کند، این است که خرید ایفون اصلی از سیستم عامل آی او اس استفاده می‌کند.

البته افرادی که در حال تولید آیفون‌ های تقلبی هستند، سعی کرده‌اند تا حد امکان سیستم عامل آیفون‌ های خود را شبیه به آی او اس طراحی کنند. اما در حقیقت سیستم عاملی که استفاده می‌کنند، همان اندروید است. برای تشخیص گوشی آیفون اصل از تقلبی می‌توانید به یک سایت دانلود نرم‌افزارهای اندروید بروید و هر اپلیکیشنی را که می‌خواهید دانلود کنید. این اپ باید پسوند فایل APK داشته باشد. زمانی که بتوانید این فایل را روی آیفون نصب کنید، باید بدانید که آیفون مورد نظرتان فیک است.

از روش‌های دیگری که می‌توانید از طریق آیفون تشخیص دهید، بررسی نرم‌افزارهای خاص آیفون مانند آی‌تونز یا آی‌کلود یا دیگر پلتفرم‌هایی است که می‌توانید با خرید آیفون به آن‌ها دسترسی داشته باشید. از آنجایی که تنها سیستم عامل آی او اس این نرم‌افزارها را دارند، در صورت عدم وجود آن‌ها، متوجه می‌شوید که آیفون مورد نظر فیک است.

با خرید از اپل‌فا، نگران اصل بودن محصول نباشید

تشخیص گوشی آیفون اصل از تقلبی کار سختی نیست، اما نیاز به کمی دقت دارد. باید اشاره کنیم که عاشقان تکنولوژی و گوشی‌های هوشمند، به راحتی می‌توانند تفاوت‌ میان آیفون (iPhone) اصل و یا فیک را تشخیص دهند. اما کسانی که تجربه کم‌تری در زمینه کار با وسایل دیجیتال دارند، باید نکاتی را بدانند. به عنوان مثال برای تشخیص گوشی آیفون اصل از تقلبی ، می‌توانید شماره سریال این گوشی را بررسی کنید یا به طراحی ظاهری آن دقت کنید. محصولات اپل معمولا از طراحی زیبا و با کیفیت برخوردار هستند که مشخصا محصولات فیک، این کیفیت را ندارند.

با بررسی تمامی روش‌های تشخیص گوشی آیفون اصل از تقلبی باید اشاره کنیم که بهترین راه برای این که بتوانید یک خرید مطمئن داشته باشید، مراجعه به یک فروشگاه معتبر یا خرید از یک فروشگاه آنلاین معتبر است. اگر جزو کاربرانی هستید که اصل بودن محصولات اپل برای شما اهمیت ویژه‌ای دارد، همین حالا محصول مورد نظر را از طریق اپل‌فا خریداری کنید.

مقالات پیشنهادی اپل فا: