محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

نقطه اتصال اپل | چگونه اینترنت‌ مان را برای نزدیکان به اشتراک‌ بگذاریم؟

منتشر شده در ۳۰ مرداد , ۱۴۰۱
دسته‌بندی : آموزش , آموزش آیفون
نقطه اتصال اپل

نقطه اتصال اپل؛ تمامی چیزی که باید درباره این قابلیت بدانید که گوشی‌ های هوشمند شرکت اپل که همه ما با نام آیفون می‌شناسیم، با قابلیت‌های متعددی تولید و عرضه می‌شوند. یکی از محبوب‌ترین و مهم‌ترین قابلیت‌های آیفون و دیگر گوشی‌های هوشمند، نقطه اتصال اپل (Personal Hotspot) است. این قابلیت به شما امکان به اشتراک گذاشتن داده‌های همراه‌تان را می‌دهد. از ویژگی‌های قابلیت نقطه اتصال اپل می‌توان به آسانی برای استفاده اشاره کرد. شما می‌توانید تنها با فشردن چند کلیک اطرافیان‌تان را در دنیای وب غرق کنید. خیلی از کاربران اطلاعات چندانی درباره نقطه اتصال ندارند، برای آشنایی بیشتر با این مفهوم در گوشی‌های هوشمند شرکت اپل، در ادامه مطلب همراه ما باشید.

یکی از محبوب‌ترین قابلیت کاربران؛ اشتراک‌گذاری اینترنت همراه

نقطه اتصال اپل یک روش برای اشتراک گذاشتن اینترنت همراه برای دستگاه‌های نزدیک است. کاربران می‌توانند این قابلیت را در برخی از آیپدها نیز مشاهده کنند. زمانی که نقطه اتصال اپل را روشن می‌کنید، آیفون شما درست مانند یک مودم اینترنت عمل می‌کند. این گوشی سیگنال‌های اینترنت را به فضای اطراف ارسال می‌کند تا کاربران دیگر بتوانند از آن استفاده کنند.

با استفاده از قابلیت نقطه اتصال اپل، حتی کامپیوترتان نیز می‌تواند از اینترنت بهره‌مند شود. بنابراین می‌توان گفت که این قابلیت جزو کاربردی‎‌ترین قابلیت‌های گوشی‌های هوشمند به ویژه آیفون‌ها است. پیش از مطالعه ادامه مطلب بهتر است بدانید که اپلفا یک فروشگاه اینترنتی محصولات شرکت اپل است. شما می‌توانید با پرداخت قیمت محصولات اپل مانند قیمت ایرپاد ، قیمت macbook pro و قیمت آیفون 13 در کم‌ترین زمان از بهترین محصولات دیجیتالی بازار بهره‌مند شوید.

خرید آیپد ، خرید اپل آیدی و خرید ایفون از طریق سایت اپل‌فا امکان‌پذیر است. همچنین می‌توانید جدیدترین محصولات شرکت اپل مانند آیپد پرو 2021 ، آیفون 13 پرو ، آیفون ۱۳ پرومکس و اپل واچ سری ۷ را نیز تنها با چند کلیک خریداری کنید.

تفاوت میان Tethering و Personal Hotspot چیست؟

نقطه اتصال اپل کمی پیچیده‌تر از نقطه اتصال اندروید، بنابراین باید اطلاعات مناسبی درباره این قابلیت داشته باشید تا بتوانید بهترین استفاده را از آن داشته باشید. نقطه اتصال اپل یا Personal Hotspot همان قابلیت Tethering هستند که در گوشی‌های اندرویدی می‌توانید مشاهده کنید. اپل با توجه به این که علاقه خاصی به نام‌گذاری جداگانه قابلیت‌های گوشی خود دارد، نقطه اتصال اپل را با نام نقطه اتصال اپل در تنظیمات آورده است.

کدام دستگاه‌ها می‌توانند به نقطه اتصال اپل متصل شوند؟

یکی از سوال‌های تکراری کاربران این است که کدام دستگاه‌ها می‎‌توانند به نقطه اتصال اپل متصل شوند؟ آیا امکان دارد گوشی‌های سامسونگ به این نقطه اتصال متصل شوند یا خیر؟ در جواب به این سوال‎ها باید گفت که تقریبا تمامی دستگاه‌ها مانند گوشی‌های هوشمند سامسونگ، می‌‌توانند به نقطه اتصال اپل متصل شوند.

دستگاه‌های دیگر از چند طریق می‌توانند به نقطه اتصال اپل وصل شوند؟

یکی از نکات جالبی که باید بدانید این است که دستگاه‌های دیگر، می‌توانند با استفاده از سه روش به نقطه اتصال اپل وصل شوند. اولین روش استفاده از وای‎فای است، همانطور که تقریبا تمامی کاربران می‌دانند. یکی دیگر از روش‎‌ها، استفاده از بلوتوث است، بله شما می‌توانید با استفاده از بلوتوث، اینترنت خود را برای دیگران به اشتراک بگذارید. در کنار این روش‌ها، می‌توانید با استفاده از کابل USB نیز از اینترنت گوشی‌ همراه‌تان لذت ببرید. البته از این روش بیشتر در کامپیوترها و مک بوک‌ها استفاده می‌شود.

برای این که بتوانید با روش بلوتوث، نقطه اتصال اپل را روشن کنید، باید درست مانند زمان‌های قدیم، دو دستگاه را با قابلیت بلوتوث باهم جفت کنید. زمانی که این اتصال برقرار شد و نقطه اتصال اپل نیز روشن بود، اینترنت شما به اشتراک گذاشته می‌شود. جالب است بدانید که تمامی مدل‌های گوشی آیفون از قابلیت نقطه اتصال اپل 3GS پشتیبانی می‌کنند.

برای روشن کردن نقطه اتصال اپل باید کدام نسخه آی او اس را داشته باشیم؟

برای این که بتوانید نقطه اتصال اپل را روشن کنید، باید حداقل از نسخه 4 آی او اس بهره‌مند باشید. از این قابلیت در سال 2011 برای اولین بار در آی او اس 4 به گوشی‌های آیفون اضافه شد. پیشنهاد می‌کنیم که با خرید محصولاتی مانند اپل واچ SE همین حالا فعالیت‌های زندگی روزانه خود را آسان‌تر کنید.

پشتیبانی نقطه اتصال اپل تا چند متر است؟

زمانی که می‌خواهید از نقطه اتصال اپل به صورت بی‌سیم استفاده کنید، پیشنهاد می‌شود تا حد امکان نیز گوشی بمانید. زیرا با دور شدن از نقطه اتصال اپل، سرعت اینترنت‌تان کاهش پیدا می‌کند. به طور کلی می‌توانید تا میانگین ده متر از گوشی خود دور باشید و اتصال خوبی نیز دریافت کنید. البته اگر از ارتباط باسیم برای نقطه اتصال اپل استفاده می‌کنید، به طول کابل مورد نظر، می‌توانید گوشی را از دستگاه دیگر دور کنید.

چگونه نقطه اتصال را در گوشی‌های آیفون روشن کنیم؟

نقطه اتصال اپل یک قابلیت پیش‌فرض بر روی آیفون‌ها است. بنابراین برای روشن کردن آن، باید به تنظیمات گوشی مراجعه کنید. پس از باز کردن منوی تنظیمات باید به دنبال گزینه Cellular باشید و آن را انتخاب کنید. سپس در قسمت بعدی به دنبال Personal Hotspot باشید. با انجام این کار می‌توانید نقطه اتصال اپل را روشن کنید و اینترنت‌تان را برای دیگران به اشتراک بگذارید.

البته برای این که بتوانید از تمامی سه روش نقطه اتصال اپل استفاده کنید، باید از ورژن 13 آی او اس برخوردار باشید. در غیر این صورت می‌توانید تنها از روش وای‌ فای استفاده کنید. به علاوه این اصلا مشکلی برای کاربران آیفون نیست، زیرا اپل برای تقریبا تمامی گوشی‌های خود آپدیت سیستم عامل آی او اس را عرضه می‌کند.

اینترنت داده‌های خود را به دوستان و آشنایان به اشتراک بگذارید

قابلیت‌های کاربردی روزانه‌ای هستند که ما با استفاده از گوشی‌های هوشمند خود، فعالیت‎‌های روزانه‌مان را به وسیله آن‌ها آسان‌تر می‌کنیم. به عنوان مثال نقطه اتصال اپل یکی از پرطرفدارترین و کاربردی‌ترین قابلیت‌های آیفون است که امکان به اشتراک گذاشتن اینترنت را با دیگران از سه روش امکان‌پذیر می‌کند. از محبوب‎‌ترین این روش‎‌ها، می‌توان به وصل شدن با استفاده از وای‌فای اشاره کرد. با روشن کردن نقطه اتصال اپل گوشی شما درست مانند یک مودم عمل می‌کند و اینترنت را با دستگاه‌های دیگر به اشتراک می‌گذارد.

مقالات پیشنهادی اپل فا: