محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

علائم خرابی باتری آیفون | چه زمانی باید باتری گوشی را عوضی کنید؟

منتشر شده در ۲۹ تیر , ۱۴۰۱
دسته‌بندی : آموزش , آموزش آیفون
علائم خرابی باتری آیفون

علائم خرابی باتری آیفون؛ باتری شما خراب است، تعویضش کنید! همه می‌دانیم که یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های تلفن‌ های همراه، شارژدهی آن‌ها است. در کنار شارژدهی باتری، عمر باتری نیز اهمیت ویژه‌ای دارد. زیرا تعیین می‌کند که گوشی شما تا چه زمانی می‌توانید بدون نیاز به تعویض باتری کار کند. علائم خرابی باتری آیفون معمولا پس از مدتی که شما از این گوشی‌ها استفاده می‌کنید، پدیدار می‌شوند. البته راهکارهایی وجود دارند که در صورت به کارگیری آن‌ها می‌توانید عمر باتری خود را افزایش دهید. به عنوان مثال هیچگاه نباید گوشی خود را از شب تا صبح به شارژ بزنید. با این حال اگر گمان می‌کنید که گوشی شما به مشکل خورده است، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

بررسی علائم خرابی باتری آیفون

اگر شما تمامی نکات لازم را برای بالا نگه داشتن عمر باتری انجام دهید، بالاخره پس از مدتی شارژدهی آن کاهش پیدا می‌کند. به همین دلیل نباید زیاد نگران سلامت باتری آیفون یا هر موبایل هوشمند دیگری باشید. زمانی که با کاهش سرعت گوشی روبرو می‌شوید یا عملکرد باتری شما کاهش پیدا می‌کند، احتمالا باید به یک نمایندگی برای تعویض باتری مراجعه کنید.

برای این که متوجه شوید که سلامت باتری شما چقدر است، می‌توانید از طریق تنظیمات گوشی اقدام کنید. برای بررسی کردن سلامت باتری نیاز به هیچ برنامه جانبی دیگری ندارید. تنها با مراجعه به قسمت تنظیمات، کلیک بر روی گزینه باتری و سپس Battery Health، می‌توانید سلامت باتری خود را مشاهده کنید.

پیش از بررسی کردن علائم خرابی باتری آیفون بهتر است بدانید که می‌توانید از طریق همین وب‌سایت در کم‌تر از یک دقیقه محصولات اپل را خریداری کنید. خرید آیپد ، خرید ایفون ، خرید ایرپاد پرو و اپل واچ SE به تمامی کاربران پیشنهاد می‌شود. همچنین خرید جدیدترین سری محصولات اپل مانند آیفون 13 پرو ، آیفون 13 پرومکس ، آیپد پرو 2021 ، اپل واچ سری 7 و همچنین خرید اپل آیدی از طریق اپل‌فا امکان‌پذیر است.

آیفون به صورت ناگهانی خاموش می‌شود

یکی از علائم خرابی باتری آیفون که نشان دهنده مشکلی بزرگ در باتری است، خاموش شدن آیفون به صورت ناگهانی است. در صورتی که گوشی شما نیز به یک باره خاموش می‌شود و برای روشن شدن دوباره باید به شارژر متصل شود، به احتمال خیلی زیاد نیاز به تعویض باتری دارد.

آیفون تنها زمانی روشن می‌شود که به شارژ باشد

از دیگر علائم خرابی باتری آیفون این است که این گوشی تنها زمانی روشن می‌شود که به شارژر متصل باشد. این نشانه به شما می‌گوید که باتری شما قادر به ذخیره کردن انرژی نمی‌باشد. در حقیقت زمانی که گوشی پس از قطع کردن اتصال به شارژر خاموش می‌شود، باتری شما به آخرین مرحله رسیده است و سریعا باید تعویض شود.

جالب است بدانید که می‌توانید همین حالا را پرداخت قیمت محصولات اپل مانند قیمت ایرپاد به ویژه قیمت ایرپاد 3 ، قیمت MacBook PRO ، قیمت اپل واچ و قیمت آیفون 13 ، از بهترین محصولات این شرکت بهره‌مند شوید و تا مدت‌ها نیاز به خرید وسایل دیجیتال نداشته باشید.

آیفون در مدت زمان کوتاهی خاموش می‌شود

همانطور که احتمالا می‌دانید یکی از علائم خرابی باتری آیفون این است که شارژدهی باتری تا میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند. گوشی‌های هوشمند اپل معمولا شارژدهی مناسبی دارند، به ویژه آیفون 13 پرو مکس که می‌تواند با یک بار شارژ کردن یک روز کامل کار کند؛ بنابراین اگر مشاهده کردید که شارژ شما در یک ساعت یا کم‌تر خالی شد، بدانید که نیاز دارید باتری خود را تعویض کنید.

بالا رفتن بیش از اندازه دمای آیفون

بالا رفتن بیش از اندازه دمای آیفون، جزو علائم خرابی باتری آیفون است که باید به آن توجه کنید. البته که داغ شدن گوشی هنگام اجرا کردن بازی‌ها یا نرم‌افزارهای سنگین طبیعی است؛ اما زمانی پیش می‌آید که بدون این که اپ خاصی باز باشد، دمای آیفون به شدت بالا می‌رود. در این صورت است که شاید جزو علائم خرابی باتری آیفون باشد و باید به فرد متخصص مراجعه کنید.

باتری آیفون متورم می‌شود

از دیگر علائم خرابی باتری آیفون که همواره در تلفن‌های همراه مشاهده می‌شود، متورم شدن باتری گوشی است. با گذشت زمان طولانی از خرید آیفون، ممکن است باتری این گوشی در اثر استفاده نامناسب، متورم شود. در این صورت باید سریعا گوشی را به یک متخصص نشان دهید.

معرفی برخی از نکاتی که می‌توانند عمر باتری آیفون را افزایش دهند

محصولات شرکت اپل به ویژه آیفون در میان کاربران ایرانیان محبوبیت فراوانی دارند. این شرکت محصولات خود را با بهترین متریال‌های موجود تولید می‌کند و همچنین همواره از بهترین سخت‌افزارها استفاده می‌کرده است. برای این که بتوانید از محصولات شرکت اپل نهایت استفاده را کنید، باید نکاتی را رعایت کنید تا عمر باتری شما افزایش پیدا کند.

اپل در تولید گوشی‌های هوشمند خود درست مانند شرکت‌های بزرگ دیگر از باتری‌های لیتیوم یونی استفاده می‌کند. این باتری‌ها می‌توانند بسته به نحوه استفاده کاربر، تا سال‌ها عمر کنند یا در طول یک سال خراب شوند. با رعایت نکات گفته شده در ادامه می‌توانید عمر باتری خود را تا حد امکان افزایش دهید:

  • بستن تمامی نرم‌افزارهای غیر ضروری هنگام شارژ
  • نگذارید باتری تا 100 درصد شارژ شود
  • نگذارید آیفون به قدری شارژ از دست دهد که خاموش شود
  • ویژگی‌های غیر ضروری مانند لوکیشن را هنگام شارژ کردن خاموش کنید
  • باتری را در بازه 40 تا 80 درصد نگه دارید

در صورتی که نکات گفته شده را رعایت کنید، می‌تواند مدت زمان قابل توجهی به عمر باتری خود بیافزایید. از مهم‌ترین نکات می‌توان به نگه داشتن شارژ باتری در بازه 40 تا 80 درصد اشاره کرد. این نکته در ظاهر بی اهمیت، تمامی قاعده‌های نگهداری از باتری را رعایت می‌کند.

وقت تعویض باتری است!

تعویض باتری، یکی از مشکلات بارزی است که کاربران پس از کار کردن با گوشی‌های آیفون پس از مدتی با آن مواجه می‌شوند. بنابراین ناگریز هستید که در صورت استفاده طولانی از آیفون باتری خود را عوض کنید. اما می‌توانید با رعایت نکاتی مانند بستن برنامه‌های اضافی هنگام شارژ کردن، عمر باتری خود را افزایش دهید. اگر به هر دلیلی علائم خرابی باتری آیفون را مشاهده کردید، باید حتما باتری خود را تعویض کنید. خاموش شدن ناگهانی، داغ شدن بیش از حد باتری و متورم شدن آن از این علائم هستند.

مقالات پیشنهادی اپل فا: