محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

بهترین کیبورد فارسی رایگان برای آیفون | نوشتن به زبان مادری با گوشی‌های هوشمند اپل

منتشر شده در ۳ شهریور , ۱۴۰۱
بهترین کیبورد فارسی رایگان برای آیفون

بهترین کیبورد فارسی رایگان برای آیفون؛ کدام کیبورد را انتخاب کنیم؟ خیلی از کاربران همچنان برای کیبورد خود در آیفون از زبان عربی استفاده می‌کنند. برای مدت‌ها، نبود فونت فارسی و یا کیبورد فارسی در گوشی‌های هوشمند اپل یکی از مشکلات کاربران آیفون بود. این مشکل با انتشار نسخه 11 آی او اس از بین رفت و اکنون تمامی کاربران می‌توانند زبان فارسی را به زبان‎‌های کیبورد خود استفاده کنند. با این حال همچنان خیلی از کاربران هستند که تمایل دارند از کیبوردهای فارسی زبان در اپ استور استفاده کنند. اگر شما نیز جزو کسانی هستید که با کیبورد آیفون راحت نیستید، یا می‌خواهید از فونت فارسی کیبوردهای دیگر استفاده کنید، ادامه مطلب را برای آشنایی با بهترین کیبورد فارسی رایگان برای آیفون از دست ندهید.

 

چگونه در آیفون فارسی تایپ کنیم؟ کدام کیبورد بهتر است؟

همانطور که اشاره شد برای سال‌ها، کاربران برای تایپ کردن متن فارسی در آیفون مشکل داشتند. اما اپل بالاخره با انتشار آی او اس 11 به انتظار کاربران پاسخ داد و فونت فارسی را به گوشی‌های هوشمند خود اضافه کرد. زمانی که این مشکل پابرجا بود، کاربران زیادی از زبان عربی برای تایپ متون فارسی استفاده می‌کردند. اما امروزه با زیاد شدن کیبوردهای فارسی در اپ استور و اضافه شدن فونت فارسی به تنظیمات آیفون، کسی از عربی به عنوان زبان تایپ خود استفاده نمی‌کند.

پیش از این که بهترین کیبورد فارسی رایگان برای آیفون را معرفی کنیم، بهتر است بدانید که اپل‌ فا یکی از معتبرترین فروشگاه آنلاین محصولات شرکت اپل است. ما جدیدترین محصولات این شرکت را مانند آیفون 13 پرو ، آیفون ۱۳ پرومکس، آیپد پرو 2021 و اپل واچ سری ۷ را به مشتریان ارائه می‌کنیم. با خرید محصولات شرکت اپل می‌توانید نیاز خود به وسایل دیجیتال را تا مدت‌ ها از بین ببرید. البته این موضوع که اپل در ساخت محصولات خودش از بهترین متریال‌ها استفاده می‌کند نیز سبب شده است تا محصولات این شرکت دوام بیشتر داشته باشند.

جی‌بورد (Gboard)؛ بهترین کیبورد فارسی رایگان برای آیفون

اگر به دنبال بهترین کیبورد فارسی رایگان برای آیفون هستید و فونت فارسی کیبورد آیفون شما را راضی نمی‌کند، حتما Gboard را دانلود کنید. این برنامه کیبورد اختصاصی شرکت گوگل است که از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند. از نظر خیلی از کاربران Gboard بهترین کیبورد فارسی رایگان برای آیفون است و حتی از کیبورد خود آیفون نیز قابلیت‌ های بیشتری دارد.

یک جمله معروف میان سایت‌های خارجی رواج دارد و آن هم این است که “بهترین کیبورد آیفون همچنان توسط گوگل طراحی شده است.” Gboard قابلیت بیشتری به نسبت کیبورد آیفون به کاربران ارائه می‌کند؛ همین مساله سبب شده است تا کاربران Gboard با به عنوان بهترین کیبورد آیفون بدانند.

از قابلیت‌های متعددی که توسط Gboard به کاربران ارائه می‌شود، می‎توان به قابلیت سرچ گوگل و سرچ GIF اشاره کرد. در حقیقت این کیبورد می‌تواند مانند یک آچار فرانسه برای شما کار کند. در کنار این که از زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کند. یک ویژگی دیگر جذاب در Gboard این است که به شما قابلیت تایپ یک انگشتی یا همان Slick gesture می‌دهد. البته نرم‌افزارهای دیگری در اپ استور هستند که کیبورد فارسی را به کاربران ارائه می‌کنند.

فارسی‌بورد (FarsiBoard)؛ از بهترین کیبوردهای آیفون برای فارسی‌زبانان

یکی دیگر از بهترین کیبوردهای رایگان فارسی زبان در اپ استور نرم‌افزار FarsiBoard است. این برنامه نیز درست مانند جی‌بورد، زبان فارسی را در قالب متفاوت به کاربران آیفون ارائه می‌کند. از ویژگی‌های FarsiBoard می‌توان به امکان رنگ‌گذاری مختلف این کیبورد اشاره کرد.

پیش از مطالعه ادامه مطلب باید بدانید که می‌توانید همین حالا تنها با چند کلیک نسبت به پرداخت قیمت محصولات اپل اقدام کنید و از بهترین محصولات دیجیتالی بهره‌مند شوید. پرداخت قیمت ایرپاد مانند قیمت ایرپاد ۳ ، قیمت اپل واچ ، قیمت MacBook pro و قیمت روز آیفون به تمامی کاربران پیشنهاد می‌شود.

سیبرد (Seeboard)؛ سیبی طراحی شده برای ایرانیان

اگر در میان میلیون‌ها نرم‌افزار موجود در اپ استور به دنبال بهترین کیبورد فارسی رایگان برای آیفون هستید، حتما Seeboard را نیز امتحان کنید. این کیبورد در میان کیبوردهای فارسی‌زبان موجود در اپ استور، تنها کیبوردی است که برای راحتی کاربران، قابلیت کیبورد دو تکه را ارائه می‌کند. سرعت بالای ظاهر شدن و داشتن دکمه‌هایی مانند نیم‌فاصله از بهترین ویژگی‌های Seeboard هستند.

یکی دیگر از قابلیت‌های محبوب Seeboard این است که از برخی کاراکترهای زبان عربی مانند تنوین و حمزه نیز پشتیبانی می‌کند. لازم است بدانید که این کیبورد از فونت ایران برای نوشتن استفاده می‌کند که خوانایی خوبی در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

 

مداد (Medad)؛ مدادتان برای فارسی نوشتن دانلود کنید!

کاربران زیادی هستند که در حال پیدا کردن بهترین کیبورد فارسی رایگان برای آیفون هستند، اگر شما نیز جزو این افراد می‌باشید، همین حالا نرم‌افزار مداد را به صورت رایگان از اپ استور دانلود کنید. از ویژگی‌های این کیبورد این است که با ورژن‌های قدیمی آی او اس حتی ورژن 4 این سیستم عامل نیز سازگاری دارد.

معرفی روش اضافه کردن کیبورد فارسی به آیفون برای آی او اس 11 به بالا

با انتشار نسخه آی او اس 11، کاربران این قابلیت را داشتند که زبان فارسی را به کیبورد آیفون اضافه کنند. برای این کار باید ابتدا وارد منوی تنظیمات شوید. سپس گزینه General را انتخاب کنید و پس از آن روی گزینه Keyboard کلیک کنید. در بخش بعدی باید بر روی کلیک کنید تا بتوانید با گزینه Add New Keyboard مواجه بشوید. در لیستی که پس از کلیک بر روی Add New Keyboard مشاهده می‌کنید، به دنبال زبان فارسی یا Persian باشید. با اضافه کردن این زبان به لیست خود، می‌توانید با کیبورد خود آیفون فارسی تایپ کنید.

نوشتن به زبان شیرین فارسی در یکی از باکیفیت‌ترین گوشی‌های هوشمند

نوشتن به زبان فارسی در آیفون دیگر مانند سالیان اخیر یک چالش برای کاربران نیست. با زیاد شدن نرم‌افزارهای جانبی کیبورد و همچنین اضافه شدن فونت فارسی به کیبورد اصلی آیفون، دارندگان این گوشی‌های هوشمند می‌توانند به راحتی به زبان فارسی تایپ کنند. از بهترین نرم‌افزارها و کیبوردهایی که می‌توانید به صورت رایگان از اپ استور دانلود کنید، می‌توان به Gboard و Medad اشاره کرد.

مقالات پیشنهادی اپل فا: