محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

باز کردن اپل آیدی قفل شده

منتشر شده در ۲ تیر , ۱۴۰۱
دسته‌بندی : آموزش , آموزش اپل آیدی
باز کردن اپل آیدی قفل شده

باز کردن اپل آیدی قفل شده از آن دسته سوالاتی است که برای کاربران قدیمی محصولات اپل، به احتمال زیاد پیش آمده است. اگر به دنبال راه حلی برای این مشکل هستید، به هیچ عنوان مطالعه این مقاله را از دست ندهید…

شرکت اپل به دلیل اهمیت بالا به امنیت کاربران، سخت‌گیری‌های زیادی در بخش اپل آیدی اجرایی کرده است. به عنوان مثال اگر در چندین بار تلاش رمز عبور خود را اشتباه وارد کنید، این شرکت ورود به اکانت شما را حمله یک هکر در نظر می‌گیرد. با توجه به همین مساله اکانت شما به اصطلاح قفل می‌شود. حال اگر به صورت قانونی نسبت به خرید اپل آیدی اقدام کرده باشید، می‌توانید به راحتی اکانت خود را آنلاک کنید. اما در صورتی که این اکانت را با استفاده از شماره‌های مجازی عمومی ساخته باشید کار شما سخت می‌شود. برای آشنایی با نحوه باز کردن قفل اپل آیدی ادامه این مطلب را از دست ندهید.

در ضمن می توانید خدمت آنلاک اپل آیدی را تنها با چند کلیک از اپل فا دریافت کنید.

چه کار کنیم وقتی اپل فکر می‌کند که اکانت ما هک شده است؟

همانطور که گفته شد، اپل به امنیت اطلاعات کاربران اهمیت ویژه‌ای می‌دهد. به همین دلیل زمانی که رمز عبور شما چندین مرتبه اشتباه وارد شود، این شرکت اکانت شما را قفل می‌کند تا کاربران دیگر نتوانند به اطلاعات iCloud، پیامک‌ها و فیس تایم شما دسترسی داشته باشند. با توجه به امنیت بالای این شرکت پیشنهاد می ‎شود که در کنار خرید محصولات اپل مانند خرید آیپد، خرید ایفون 13 پرو، خرید آیفون 13 پرو مکس و خرید اپل واچ از یک اپل آیدی معتبر استفاده کنید.
البته لاک شدن اکانت خیلی اوقات به این دلیل پیش می‌آید که کاربر چندین بار رمز خود را اشتباه وارد می‌کند. در صورتی که شما نیز با این مشکل روبرو هستید و قصد دارید نسبت به باز کردن اپل آیدی قفل شده اقدام کنید، ادامه این بخش را مطالعه کنید.

بازگرداندن اپل آیدی قفل شده

زمانی که به هر دلیل اپل آیدی شما قفل می‌شود، شما باید اطلاعات را برای شرکت اپل فراهم کنید که باعث احراز هویت شما شود. برای این کار شما نیاز دارید تا یک شماره تلفن همراه خارجی که هنگام ثبت نام وارد کرده‌ بودید را به همراه اپل آیدی وارد کنید.
البته روش‌های دیگری نیز برای باز کردن اپل آیدی قفل شده وجود دارد. به عنوان مثال در صورتی که پیش از قفل شدن اکانت، در تنظیمات خود یک اکانت ریکاوری وارد کرده باشید، می‌توانید از آن برای باز کردن قفل اکانت خود استفاده کنید. در صورتی که دوستان‌تان از این قابلیت استفاده نکرده‌اند، به آن‌ها پیشنهاد کنید استفاده کنند تا هنگام باز کردن اپل آیدی قفل شده به مشکل نخورند.
برای این که بتوانید نسبت به باز کردن اپل آیدی قفل شده اقدام کنید، باید مراحل زیر را طی کنید:

  • به سایت رسمی شرکت اپل برای فراموشی رمز عبور اپل آیدی یعنی iforgot.apple.com بروید.
  • در کادر اول اپل آیدی خود را وارد کنید (در حقیقت همان ایمیلی که در ابتدا ثبت نام برای اکانت خود وارد کردید.)
  • در قسمت بعدی شاید از شما شماره تلفنی که هنگام ثبت نام وارده کرده‌اید را درخواست کند.
  • پس از این که بر روی گزینه “ادامه” کلیک کنید، یک اعلان بر روی دستگاه‌های دیگر خود مانند آی‌مک یا مک بوک دریافت می‌کنید که از شما برای تغییر پسوورد اجازه می‌خواهد.
  • در مک با کلیک کردن بر روی اعلان گفته شد، به قسمت تنظیمات یا System Preferences می‌روید که می‌توانید در این قسمت بر روی گزینه Reset کلیک کنید. در تلفن همراه اپل یعنی آیفون شما یک اعلان با عنوان Use this phone to reset password دریافت می‌کنید

در صورت فعال کردن قابلیت Two-factor authentication چه باید کرد؟

در صورتی که پیش از این نسبت به فعال کردن قابلیت Two-factor authentication اقدام کرده‌اید، پس از این مراحل گفته شده را انجام دادید، یک پیام دریافت خواهید کرد. این پیامک برای شماره تلفنی ارسال خواهد شد که در مرحله ثبت نام اپل آیدی وارد کرده‌اید. با وارد کردن کد ارسال شده، شما می‌توانید رمز عبور جدید برای اپل آیدی خود ست کنید و با موفقیت نسبت به باز کردن اپل آیدی قفل شده اقدام کرده باشید.

چگونه متوجه شویم که اپل آیدی ما مورد سرقت قرار گرفته است؟

در این قسمت از مطلب باز کردن اپل آیدی قفل شده با شرایطی آشنا می‌شوید که شخص دیگری برای ورود به اکانت شما اقدام کرده باشد. در مواقعی که اپل آیدی شما بدون این که شما رمز عبورتان را اشتباه وارد کرده باشید، قفل شده باشد، از سوی شرکت اپل یک پیغام با محتوای روبرو دریافت می‌کنید: ” This Apple ID has been disabled for security reasons ”
در صورتی که هکر سعی کرده باشد که رمز عبور اپل آیدی شما را تغییر دهد، احتمالا یک ایمیل از سوی این شرکت به منظور تغییر رمز دریافت خواهید کرد. برای این که بتوانید از این حملات جان سال به در ببرید، پیشنهاد می‌شود که قابلیت احراز هویت دو مرحله‌ای را برای اکانت خود روشن کنید.

معرفی روش‌هایی که امنیت اپل آیدی را بیشتر می‌کند

نکات مختلفی هستند که هر کاربری برای بیشتر کردن امنیت اپل آیدی خود باید بداند. در این بخش از مطلب باز کردن اپل آیدی قفل شده این نکات را مرور می‌کنیم. به عنوان مثال یکی از نکات ابتدایی این است که هیچگاه از طریق ایمیلی که به شما ارسال می‌شود، وارد اکانت خود نشوید! این ایمیل‌ها احتمالا از سوی هکرهایی که قصد ورود به اکانت شما را دارند فرستاده شده‌اند.
یکی از نکات دیگر برای افرادی که قصد دارند امنیت اپل آیدی خود را بیشتر کنند تا وقت خود را برای باز کردن اپل آیدی قفل شده صرف نکنند، استفاده از یک رمز عبور خیلی سخت است. برای این کار می‌توانید از سایت‌هایی استفاده کنید که پسووردهای تصادفی و طولانی ایجاد می‌کنند.

باز کردن قفل اپل آیدی با اپل‌فا

اپل آیدی درست مانند شماره شناسنامه کاربران محصولات اپل است که باید به خوبی از آن مراقبت کنند. زیرا در صورتی که این اکانت از دست شما برود، اطلاعات مهمی مانند خریدهای شما در اپ استور از دست می‌رود. به همین دلیل می‌توانید رمز عبور سختی انتخاب کنید یا قابلیت 2FA اکانت خود را روشن کنید ( چه بهتر که از هر دو قابلیت به صورت همزمان استفاده کنید تا امنیت اپل آیدی خود را دوبرابر کنید). در صورتی که اکانت شما به هر دلیل قفل شد، می‌توانید با روش‌های گفته شده مانند استفاده از سایت رسمی اپل، نسبت به باز کردن اپل آیدی قفل شده خود اقدام کنید. همچنین می‌توانید تلفن همراه خود را به کارشناسان اپل فا تحویل دهید تا در صورت امکان اکانت شما را آنلاک کنند.

 

مقالات پیشنهادی اپل فا: