محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

مقایسه ios و اندروید | در واقع موضوع سلیقه است!

منتشر شده در ۲۵ مرداد , ۱۴۰۱
مقایسه ios و اندروید

مقایسه ios و اندروید؛ مانند مسی و رونالدو! اگر بخواهیم دو مورد از مقایسه‌های متداول را در سالیان اخیر بین گوشی های آیفون و گوشی ها اندروید معرفی کنیم که همه ما شنیده‌ایم، یکی مقایسه مسی و رونالدو است، دیگری مقایسه ios و اندروید. درست مانند مقایسه کردن مسی و رونالدو با مقایسه کردن دو سیستم عامل محبوب آی او اس و اندروید، هیچکدام قرار نیست برنده شوند. این یک نبرد طولانی مدت است که برنده نداشته و ندارد و نخواهد داشت. فقط با توجه به این سلیقه شما به کدام سمت است و اتمسفر محصولات اپل را دوست دارید یا شرکت‌های دیگر مانند سامسونگ، جبهه شما در این نبرد مشخص می‌شود. با این حال در این مطلب به مقایسه ios و اندروید پرداخته‌ایم، تا متوجه شوید کدام سیستم عامل مطابق سلیقه‌های شما است.

نبرد تمام نشدنی بین اندروید و آی او اس؛ جنگ بر سر تاج و تخت

نبرد بین سیستم عامل‌های آی او اس و اندروید از آن نبردهای تاریخی است که هیچ‌گاه برنده نداشته است. اما قصد داریم در این بخش ویژگی‌های هر دو سیستم عامل را بررسی کنیم تا شما نیز به یکی طرفداران این دو سیستم عامل تبدیل شوید.

جدیدترین نسخه هر دو سیستم عامل بی‌نظیر هستند. آی او اس 15 و اندروید 12 هر دو عملکرد مشابهی دارند و اما در برخی موارد متفاوت هستند. از نظر ظاهری این دو سیستم عامل مانند تفاوت خورشید و ماه هستند. جدای این شباهت‌ها و تفاوت‌ها، هر گوشی که در بازار امروز به عنوان بهترین گوشی بازار به فروش می‌رود، یکی از این دو سیستم را پشتیبانی می‌کند.

سرمایه‌گذاری در اکوسیستم اپل، به نظر گزینه بهتری است!

یکی از دلایلی که بیشتر کاربران ترجیح می‌دهند به سراغ خرید محصولات شرکت اپل مانند خرید آیفون بروند، این است که اکوسیستم شرکت اپل، محیط بهتری را برای سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند. خرید این گوشی‌های هوشمند، در صورتی که مالک یک مک یا آیپد هستید، بدون شک پیشنهاد می‌شود. در واقع همین حالا می‌توانید به پرداخت قیمت آیفون 13، از بهترین مدل‌های این گوشی مانند آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس بهره‌مند شوید.

اکوسیستم جذاب اپل میان محصولات‌ش، علاوه بر این که احساس خاص بودن دارد، امکانات خوبی نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد. محصولات این شرکت در کنار یکدیگر خیلی عالی و چشم‌نواز کار می‌کنند. یکی از مثال‌های هماهنگی جذاب میان محصولات اپل این است که شما می‌توانید یک سند را با دوربین آیفون اسکن کنید و در مک بوک خود ادیت کنید.

آپدیت‌های منظم را با محصولات اپل تجربه کنید

یکی از ویژگی‌های خاصی که با خرید ایفون می‌توانید از آن بهره‌مند شوید، این است که آپدیت‌های منظمی دریافت خواهید کرد. گوشی‌های هوشمند شرکت اپل در سال به نسبت گوشی‌های اندرویدی، آپدیت‌های بیشتری دریافت می‌کنند. همچنین سازگاری نسخه جدید سیستم عامل با بیشتر گوشی‌های آیفون امکان‌پذیر است. به عبارت دیگر دارندگان گوشی آیفون X نباید برای دریافت آپدیت صبر کنند. آپدیتی که برای آیفون 13 منتشر می‌شود، سریعا برای مدل‌های پایین‌تر نیز با کیفیت بالا منتشر می‌شوند.

پیش از مطالعه ادامه مطلب باید بدانید که می‌توانید از اپل‌ فا، محصولات شرکت اپل را خریداری کنید. آیفون 13 پرو، آیفون ۱۳ پرومکس ، اپل واچ سری 7 و آیپد پرو 2021 از جدیدترین محصولات اپل هستند که می‌توانید خریداری کنید. در ضمن از طریق همین سایت خرید اپل آیدی نیز برای کاربران تازه‌وارد امکان‌پذیر است.

چرا کاربران بیشتری به سراغ اندروید می‌روند؟

یکی از دلایل اصلی که گوشی‌های اندرویدی در میان کاربران خریداران بیشتر دارد، این است که تنوع قیمت خیلی خوبی دارند. به عبارت دیگر بیشتر کاربران می‌توانند یک گوشی اندرویدی خریداری کنند اما نمی‌توانند یک آیفون بخرند. با سرمایه اندک می‌توانید از گوشی‌های هوشمندی برخوردار شوید که قابلیت‌های مناسبی نیز در اختیارتان قرار می‌دهد.

از دیگر دلایلی که اندروید در میان کاربران محبوبیت دارد این است که قابلیت شخصی‌سازی بیشتری دارد. همچنین این گوشی‌های شامل پورت USB-C می‌شوند که به صورت بین‌المللی در دستگاه‎‌های دیجیتال استفاده می‌شود. به علاوه این ویژگی‌های، نوآوری‌های جدید در خط تولید گوشی‌های هوشمند، معمولا با گوشی‌های اندرویدی شروع می‌شوند و سپس اپل به سراغ آن نوآوری‌ها می‌رود.

آی او اس 15 در برابر اندروید 12؛ نبرد ماورایی دنیای گوشی‌های هوشمند

در مقایسه ios و اندروید باید یک سری به جدیدترین نسخه از این سیستم عامل‌ها نیز بزنیم. اندروید 12 تغییرات عظیمی نسبت به نسخه پیشین خود داشته است. همچنین آی او اس 15 نیز با قابلیت فوکوس مود جدید و تغییرت ظاهری جدیدی برای گوشی‌های آیفون منتشر شده است.

اگر بخواهیم جدیدترین نسخه‌ها را در مقایسه ios و اندروید بررسی کنیم، باید بگوییم که شباهت‌های زیادی میان این دو سیستم عامل وجود دارد. همچنین روز به روز این دو سیستم عامل قدرتمند بیشتر به یکدیگر شبیه می‌شوند. به عنوان مثال اعلانات آی او اس خیلی شبیه به اندروید شده‌اند. همچنین اندروید در جدیدترین نسخه خود به امنیت کاربران اهمیت بیشتری داده است. تمامی این شواهد حاکی از این است که دو سیستم عامل از قدرت بالایی برخوردارند و سعی دارند در زمینه‌های مختلف به هم نزدیک شوند تا کاربران را راضی نگه دارند.

آیفون یا گوشی اندرویدی، کدام مناسب‌تان است؟

خب حالا با تمامی این ویژگی‌ها، کدام برای شما گزینه بهتری است؟ آیفون یا گوشی اندرویدی؟ هر دو ویژگی‌های خاص خود را دارند. بنابراین تصمیم شما باید بر اساس این باشد که برای کدام ویژگی‌های ارزش بیشتری قائل هستید. خرید یک آیفون به دلیل راحتی در استفاده و امنیت این گوشی‌‌ها می‌توانید یک گزینه خوبی برای بیشتر کاربران باشد.

خرید گوشی‌های آیفون به دلیل کم بودن تنوع، برای برخی از کاربران خوشایند نیست. به عبارت دیگر برخی از کاربرانی که تمایل دارند گزینه‌های زیادی با تنوع در سخت‌افزار و قیمت داشته باشند، بهتر است به سراغ گوشی‌های اندرویدی بروند.

اندروید و آی او اس، از بزرگ‌ترین سیستم عامل‌های جهان

در مقایسه ios و اندروید و گوشی‌هایی که دارای این دو سیستم عامل هستند، باید تعصب را کنار بگذاریم و قبول کنیم که در هر دو به نوع خود بی‌نظیر هستند. گوشی‌های آی او اس با امنیت بالا، راحتی در استفاده و آپدیت‌های منظم و گوشی‌های اندرویدی با قابلیت‌ شخصی‌سازی فوق بالا، تنوع بالا اپ‌ها و رنج قیمتی متفاوت در میان کاربران طرفداران زیادی دارند. بنابراین مساله اصلی میان این دو سیستم عامل، سلیقه است. باید بدانید کدام ویژگی‎‌ها برای شما اهمیت بیشتری دارند و سپس بهترین گوشی مورد نظر خودتان را خریداری کنید.

مقالات پیشنهادی اپل فا: