محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

اپل موزیک یا اسپاتیفای | عاشقان موسیقی کدام برنامه را تایید می‌کنند؟

منتشر شده در ۱۳ شهریور , ۱۴۰۱
اپل موزیک یا اسپاتیفای

سرویس پخش موسیقی اپل موزیک یا اسپاتیفای کدام یک در آیفون بهتر است؟ سال‎ها پیش کاربران برای این که بتوانند به هزاران فایل موزیک دسترسی داشته باشند، باید حافظه داخلی خیلی زیادی می‌داشتند تا بتوانند فایل‌های موزیک را در آن کپی کنند. زمانی که استفاده از فضاهای ابری در میان اپ‌ها رایج شد، کاربران نیز توانستند به رویای خود دست پیدا کنند. امکان پخش موزیک از میان میلیون‌ها آهنگ، با اشغال کم‌ترین فضای داخلی گوشی. دو مورد از بهترین سرویس‌های پخش موسیقی آنلاین، اپل موزیک و اسپاتیفای هستند. هر دو ویژگی‌های خاصی دارند، اما جالب است بدانید که اپل موزیک در میان کاربران به سرعت محبوب شد. اما برای این که بدانید واقعا اپل موزیک یا اسپاتیفای بهتر هستند، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

مقایسه اپل موزیک با اسپاتیفای

اپل موزیک یا اسپاتیفای؛ غول در برابر غول!

گوش دادن به موزیک همواره یکی از محبوب‌ترین اموری بوده است که کاربران به صورت روزانه با گوشی‌های خود انجام می‎دهند. لذت گوش دادن به نجوای موسیقی‌های مختلف آن هم با هدست‌های با کیفیت امروزی، تجربه‌ای لذتبخش است که می‎توانید در هر جایی آن را تجربه کنید. زمانی که صحبت از سرویس‌های پخش کننده موسیقی می‌شود، دو نامی که سریعا به ذهن کاربران آیفون خطور می‌کند، اپل موزیک یا اسپاتیفای است.

در میان اپل موزیک یا اسپاتیفای باید اشاره کنیم که اسپاتیفای قدیمی‌تر است و به همین دلیل نیز طرفداران و کاربران بیشتری دارد. البته با این حال انتخاب کردن میان اپل موزیک یا اسپاتیفای انتخاب خیلی سختی است اما باید با افتخار اعلام کنیم که نبرد این دو غول دنیای موسیقی در حال شروع شدن است، بنابراین تا انتهای مطلب با ما باشید تا برنده مشخص شود.

پیش از بررسی و انتخاب از میان اپل موزیک یا اسپاتیفای، باید اشاره کنیم که می‌توانید همین حالا بهترین محصولات اپل را از سایت اپل‎فا خریداری کنید. آیفون 13 پرو ، آیفون ۱۳ پرومکس ، اپل واچ سری 7 و آیپد پرو 2021 از جدیدترین محصولات این شرکت بزرگ هستند که می‎توانید در کم‎تر از دو دقیقه خریداری کنید. همچنین خرید اپل آیدی در کنار خرید ایرپاد پرو، خرید آیپد و خرید ایفون های دیگر نیز از طریق سایت ما وجود دارد. بنابراین تجربه یک خرید دلنشین را از خودتان دریغ نکنید و همین حالا از اپل‌فا، بهترین محصولات اپل را بخرید.

کدام آپ موسیقی اپل موزیک یا اسپاتیفای

مقایسه اپل موزیک و اسپاتیفای در یک نگاه

در مقایسه در یک نگاه اپل موزیک و اسپاتیفای باید اشاره کنیم که کاربران می‌توانند با قیمت رایگان، از اسپاتیفای به همراه تبلیغات لذت ببرند، اما اپل موزیک هیچ پلن رایگانی به کاربران خود ارائه نمی‌کند. همین مساله سبب شده است تا بیشتر کاربران ایرانی به سراغ استفاده از اسپاتیفای بروند.

از نظر قیمت اکانت پریمیوم اپل موزیک یا اسپاتیفای، هر دو شبیه به هم هستند. به عبارت دیگر برای این که بتوانید موزیک‌ها را دانلود کنید، تبلیغات مزاحم نداشته باشید و از ویژگی‌ های خاصی کاربری بهره‌مند شوید، باید 9.99 دلار در ماه پرداخت کنید.

هر دو اپل موزیک و اسپاتیفای برنامه‌های مجزایی برای اکانت پریمیوم خود ارائه می‌کنند. به عنوان مثال Family Package یکی از بسته‌های این دو سرویس پخش موسیقی است که امکان وصل شدن شش اکانت را می‌دهد. قیمت اکانت Family Package در اسپاتیفای یک دلار گران‌تر است. قیمت این بسته‌ها در دوتا از بهترین سرویس‌های پخش موسیقی به شرح زیر هستند:

  • Family Package در اسپاتیفای برابر با 15.99 دلار ماهانه است
  • Family Package در اپل موزیک برابر با 14.99 دلار ماهانه است

کتابخانه موزیک اپل موزیک یا اسپاتیفای؛ کدام بزرگ‌تر و هیجان‌انگیزتر است؟

اپل موزیک و اسپاتیفای، هر کدام کتابخانه‌های موزیکی ارائه می‌کنند که میلیون‌ها موزیک را در خود جای داده است. با این حال اگر بخواهیم بر اساس ادعای دو سرویس بررسی کنیم، باید بگوییم که اپل موزیک بیش از 90 میلیون موزیک و اسپاتیفای بیش از 70 میلیون موزیک به کاربران خود ارائه می‎کند. یکی از نکات حائز اهمیت در انتخاب میان اپل موزیک یا اسپاتیفای این است که اسپاتیفای، بیشتر از 2.6 میلیون پادکست نیز در اختیار کاربران خود قرار داده است.

اپل موزیک هیچ پادکستی را بر روی اپ خود قرار نداده است. به همین دلیل کاربران برای این که بتوانند پادکست گوش دهند، باید به سراغ اپل پادکست بروند. از این رو خیلی از کاربران آیفون، اسپاتیفای و خرید اکانت را ترجیح می‌دهند، زیرا می‌توانند با استفاده از یک سرویس، هم پادکست و هم موزیک گوش کنند.

کیفیت صدا اپل موزیک یا اسپاتیفای

کیفیت صدا خیره‌کننده؛ اپل موزیک یا اسپاتیفای؟

یکی از نکات مهمی که برای عاشقان موزیک از اهمیت بالایی برخوردار است، کیفیت صدای پخش‌کننده موزیک است. به طور استاندارد کیفیت صدای آهنگ‌های اپل موزیک برابر با 256KBPS ACC است. در حالی که می‌توانید با استفاده از اکانت اسپاتیفای، از گستره کیفیت 96 تا 320kbps بهره‌مند شوید.

در باب کیفیت صدای اپل موزیک یا اسپاتیفای باید اشاره کنیم که هر دو کیفیت خیره‌کننده‌ای دارند. به همین دلیل در صدای دو اپ تفاوت زیادی مشاهده نخواهید کرد. به هر حال این دو برنامه از بهترین‌ سرویس‌های پخش موسیقی در دنیا هستند.

امکان دسترسی؛ اپل موزیک یا اسپاتیفای؟ با اختلاف کمی اسپاتیفای!

یکی از نکات مهم برای بررسی دو سرویس پخش موسیقی این است که بدانید در کدام پلتفرم‌ها می‌توانید از اکانت خود استفاده کنید. اپل موزیک و اسپاتیفای در سالیان اخیر پیشرفت‌های خوبی داشته‌اند و امروزه بر روی تمامی پلتفرم‌های قابل انتظار مانند کامپیوتر، مک و تبلت قابل نصب و اجرا هستند. اما در این میان اسپاتیفای تفاوت را امکان پخش موزیک در کنسول‌های بازی رقم زده است. بنابراین شما دسترسی بهتری به اکانت اسپاتیفای خود خواهید داشت.

گوش سپردن به دنیایی از موسیقی‌های متنوع

انتخاب کردن از میان اپل موزیک یا اسپاتیفای، برای کاربران مانند انتخاب کردن میان قرمه‌سبزی و قیمه است. هر کدام ویژگی‌های خاصی دارند که باید با سلیقه شما سازگار باشد. این دو غول دنیای موسیقی، همواره یکی از انتخاب‌های کاربران بوده‌اند که تفاوت چندانی باهم ندارند. اسپاتیفای بیش از 70 میلیون و اپل موزیک بیش از 90 میلیون موسیقی به کاربران ارائه می‌کند. اپل موزیک هیچ پادکستی به کاربران خود ارائه نمی‌دهد، در حالی که اسپاتیفای محلی است برای گوش دادن به پادکست‌های با کیفیت. همچنین با انتخاب اسپاتیفای به عنوان سرویس‌ پخش موسیقی خود، می‌توانید از موزیک بر روی کنسول گیم‌تان لذت ببرید.

مقالات پیشنهادی اپل فا:

macbook2022-2-BANNER-01APPLEFA