محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

بهترین موبایل ها برای عکاسی و فیلم برداری

منتشر شده در ۱۱ آبان , ۱۴۰۲

موبایل‌ها دیگر تنها ابزاری برای برقراری ارتباط بین اشخاص در سراسر دنیا نیستند و اکنون ویژگی‌ها و امکانات بسیاری در آن‌ها وجود دارد که باعث می‌شود عملا چند محصول را با در اختیار داشتن یک موبایل هوشمند به همراه داشته باشید. از بخش‌هایی که طی سال‌های اخیر مورد توجه طراحان و توسعه‌دهندگان موبایل‌ها قرار گرفته است باید به دوربین‌ها اشاره کنیم.

بعد از استقبال ابتدایی کاربران از بالا رفتن کیفیت دوربین‌های موبایل، حال برخی شرکت‌‌ها قابلیت‌های عجیب و جذابی را در دوربین‌های محصولاتشان قرار می‌دهند که دیگر حتی نیازی به استفاده از دوربین‌های حرفه‌ای وجود ندارد! کیفیت عکس‌ها و ویدیوهای ثبت‌شده با این دوربین‌ها به قدری بالا است که حتی تاییدیه عکاسان حرفه‌ای را هم گرفته‌اند. پس اگر شما هم به ثبت تصاویر علاقه دارید، اما نمی‌خواهید برای خرید دوربین عکاسی به صورت مجزا هزینه کنید، ما در اینجا بهترین موبایل ها برای عکاسی و فیلم برداری را معرفی می‌کنیم.

موبایل های پرچمدار، جایگزین هایی برای دوربین های عکاسی!

شاید تا چند سال پیش تصور نمی‌شد که هر کس با داشتن موبایل این فرصت را داشته باشد که عکس‌ها و ویدیو‌های بسیار باکیفیتی را ثبت کند. اما به لطف پیشرفت فوق‌العاده دوربین‌های موبایلی، این موضوع محقق شده و هر کس می‌تواند با خرید گوشی‌هایی با کیفیت دوربین عالی، تصاویری را ثبت کند که تنها با دوربین‌های حرفه‌ای قابل دستیابی هستند.

اگر در زمان خرید موبایل، یکی از مواردی که برایتان اهمیت دارد، دوربین آن است، ما شما را با بهترین موبایل ها برای عکاسی و فیلم برداری آشنا می‌کنیم. با خرید یکی از این گوشی‌ها، به معنای واقعی دوربین عکاسی حرفه‌ای در اختیارتان خواهد بود. مطمئن باشید این سری از گوشی‌ها، برای شما که عاشق خلق تصاویر هستید، ارزش هزینه کردن را خواهد داشت. البته باید دقت کنید که لنزهای دوربین برخی مدل‌ها، در روز و شب عملکرد متفاوتی را داشته یا ممکن است در ثبت برخی جزئیات اختلافاتی میان آن‌ها وجود داشته باشد. بنابراین بهترین انتخاب برای هر شخص لزوما بهترین گزینه برای همه افراد نخواهد بود.

در زیر لیستی از بهترین موبایل ها برای عکاسی و فیلم برداری آورده شده است و در انتها با بررسی و مقایسه بین آن‌ها، امکان انتخابی ایده‌آل و متناسب با نیازتان را دارید.

OnePlus 11 5G

دوربین OnePlus 11 5G

بیشتر بخوانید: دلایل افت باتری ایفون 14

معرفی بهترین موبایل ها برای عکاسی و فیلم برداری را با گوشی جذاب وان پلاس شروع می‌کنیم. دوربین‌های وان پلاس 11 برای نوع خاصی از عکاسی مناسب هستند و تصاویر بسیار باکیفیتی را ثبت می‌کنند. این گوشی از سه دوربین 50، 32 و 48 مگاپیکسلی تشکیل شده است. لنز اصلی واید 24 میلی‌متری f/1.8 از قابلیت فوکوس خودکار چندمحوره با تشخیص فاز و لرزش‌گیر اپتیکال تصویر بهره می‌برد. همچنین لنز اولتراواید هم از فوکوس خودکار و پوشش 115 درجه‌ای پشتیبانی می‌کند. این لنز دارای دیافراگم f/2.2 نیز است. در نهایت نیز لنز تله فوتو 32 مگاپیکسلی از نوع 48 میلی‌متری f/2.0 از فوکوس خودکار با تشخیص فاز بهره می‌برد.

البته که نباید انتظار عکس‌های شگفت‌انگیز تله فوتو یا قابلیت عکاسی ماکرو فوق نزدیک را داشته باشید؛ در مقایسه با سامسونگ گلکسی S23 که قابلیت زوم 3X را در این حالت دارد، در این مدل تنها امکان ثبت تصاویر تا 2X وجود دارد. اما نقطه قوت OnePlus 11 عکس‌هایی است که به صورت پرتره گرفته می‌شود. علاوه بر آن ثبت تصاویر از منظره‌های گوناگون نیز توسط دوربین‌های این گوشی بسیار رضایت‌بخش است. تصویرهایی که با لنزهای قدرتمند وان پلاس 11 گرفته می‌شوند، حس هنری خاصی را دارند و همچنین رنگ‌ها در آن کاملا طبیعی و جذاب به نظر می‌رسند.

پس برای چنین کاربردهایی قطعا می‌توانید روی خرید گوشی جدید وان پلاس حساب کنید. لازم به ذکر است که دوربین‌های این محصول امکان فیلم‌برداری با کیفیت 8K را دارند و در حین ضبط فیلم هم امکاناتی همچون Auto HDR، لرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی و… به چشم می‌خورد.

پیکسل 7 گوگل

در لیست بهترین موبایل ها برای عکاسی و فیلم برداری، باید نام یکی از محصولات گوگل را نیز قرار دهیم. اما چرا این موبایل یکی از بهترین موبایل ها برای عکاسی است؟ گوگل ثابت کرده است که سری پیکسل این برند همواره برای عکاسی بهینه شده و ویژگی‌های بسیار کاربردی در آن قرار داده می‌شود. پیکسل 7 که یکی از جدیدترین محصولات گوگل به شمار می‌رود نیز خیلی زود راه خود را به لیست بهترین گوشی‌ها با بهترین دوربین پیدا کرده است.

در پشت گوشی، دوربین‌های دوگانه به چشم می‌خورند که به ترتیب متعلق به لنز اصلی یا واید و اولتراواید با کیفیت 50 و 12 مگاپیکسل هستند. لنز واید 25 میلی‌متری f/1.9 از فوکوس خودکار چندمحوره با تشخیص فاز، فوکوس خودکار لیزری و لرزش‌گیر اپتیکال تصویر بهره می‌برد. همچنین لنز اولتراواید این گوشی نیز از ویژگی پوشش 114 درجه‌ای و دیافراگم f/2.2 بهره می‌برد.

چه چیزی در دوربین این محصول آن را به یکی از بهترین‌ها تبدیل کرده است؟ الگوریتم‌های فوق‌پیشرفته گوگل پردازش تصاویر را به حد فوق‌العاده‌ای بهبود داده‌اند. شاید گوگل هم راه و روش اپل را در پیش گرفته و به جای استفاده از عددهای گول‌زننده، به دنبال بهبود عملکرد واقعی دوربین است. در نسل جدید گوشی‌های گوگل حسگر دوربین تغییر پیدا کرده است و همچنین نرم افزار دوربین هم از هوش مصنوعی تراشه Tensor GEN2 بهره می‌برد و جزئیات فوق‌العاده را به تصویر می‌کشد.

اگر به دنبال ثبت تصویر در شب هستید هم باید به شما بگوییم به سراغ گزینه خوبی آمده‌اید! حالت شب دوربین‌های پیکسل 7 کاملا تحت تاثیرتان قرار خواهد داد و تصاویر با بالاترین کیفیت ثبت می‌شوند.

آیفون 13 پرومکس

مقایسه دوربین ایفون 13 پرومکس

بیشتر بخوانید: بهترین لوازم جانبی عرضه شده برای آیپد

امکان ندارد لیستی از بهترین موبایل ها برای عکاسی و فیلم برداری را آماده کنیم و اسمی از گوشی‌های آیفون در آن نبریم! اپل در بخش دوربین به موفقیت‌های بسیار خوبی دست پیدا کرده است و هر سال نیز این موفقیت به طرز چشم‌گیری بیشتر می‌شود. آیفون 13 پرومکس یکی از بهترین دوربین‌ها را در بین همه آیفون‌ها دارد؛ سه لنز واید، اولتراواید و تله فوتو به همراه سنسور تشخیص عمق، سیستم دوربین این گوشی را تشکیل می‌دهند. البته باید ذکر کردن دوربین های این نسخه با آیفون 13 پرو نیز یکی بوده و عملکرد یکسانی دارند.

لنز واید 12 مگاپیکسلی از نوع 26 میلی‌متری f/1.5 از فوکوس خودکار دوال پیکسل و لرزش‌گیر اپتیکال از نوع سنسور شیفت برخوردار است. لنز اولتراواید نیز از قدرت 12 مگاپیکسلی بهره می‌برد و از نوع 13 میلی‌متری f/1.8 است. این لنز از پوشش 120 درجه و فوکوس خودکار همراه تشخیص فاز هم بهره می‌برد و به کاربران اجازه تصاویر جذاب از فاصله 2 سانتی‌متری سوژه را می‌دهد. لنز تله فوتو آیفون 13 پرو مکس هم 12 مگاپیکسل و از نوع 77 میلی‌متری f/2.8 بوده و قابلیت بزرگ‌نمایی اپتیکال تا 3 برابر را دارد.

گفتنی است که قابلیت Night Mode نیز به لنز تله فوتو اضافه شده که بسیار کاربردی است. طبق ادعای اپل در این مدل با ترکیب حسگر بزرگ‌تر و دیافراگم بازتر، نور را تا 2.2 برابر بیشتر نسبت به گذشته دریافت می‌کند و همین باعث عملکرد بهتر گوشی در شرایط کم‌نور می‌شود.

مزیت بسیار خوب آیفون 13 پرومکس که در دیگر رقبایش مشاهده نمی‌شود، استفاده از تراشه‌ای قدرتمند است تاثیر کاملا مثبتی روی بهبود تجربه عکاسی با گوشی داشته است. ماژول LiDAR نیز قابلیت دیگری است که امکان استفاده همزمان از حالت شب و پرتره می‌دهد.

در نهایت نیز باید به وجود حالت سینماتیک که اپل از آن با عنوان هالیوود را در جیبتان داشته باشید یاد می‌کند، اشاره کنیم. حال حتی امکان فیلم‌برداری حرفه‌ای با کیفیت حداکثری 4K نیز وجود خواهد داشت! از دیگر مشخصات فیلم‌برداری این گوشی باید به قابلیت ProRes، ضبط صدای استریو، فیلم‌برداری 10 بیت HDR و فیلم‌برداری دالبی ویژن HDR تا 60 فریم بر ثانیه اشاره کنیم.

گلکسی S23 ULTRA سامسونگ

بررسی دوربین سامسونگ S23 اولترا

بیشتر بخوانید: ترفند های کاربردی MacOS

از بهترین موبایل ها برای عکاسی و فیلم برداری باید به مدل جدید غول‌های سامسونگ هم اشاره کنیم. گلکسی اس 23 اولترا در تمام ابعاد هیولایی ترسناک است! در بخش دوربین نیز سامسونگ قابلیت‌هایی را برای به چالش کشاندن رقبا در نظر گرفته است.

پیکربندی سیستم دوربین این گوشی فوق‌قوی شامل لنز واید، اولتراواید، تله فوتو و تله فوتی پریسکوپی است. لنز اصلی 200 مگاپیکسلی از نوع 23 میلی‌متری با دیافراگم f/1.7، ویژگی‌هایی همچون فوکوس خودکار با تشخیص فاز، فوکوس خودکار لیزری، لرزش‌گیر اپتیکال و… بهره می‌برد. برای دوربین اولتراواید لنز 12 مگاپیکسلی 13 میلی‌متری با دیافراگم f/2.2 در نظر گرفته شده که پوشش 120 درجه‌ای و فوکوس خودکار دوال پیکسل را ارائه می‌کند. دوربین‌های تله فوتو و تله فوتو پریسکوپی نیز به ترتیب 10 مگاپیکسل با دیافراگم f/2.4 و 10 مگاپیکسل با دیافراگم f/4.9 هستند. لنز تله فوتو معمولی بزرگ‌نمایی اپتیکال 3 برابری و لنز تله فوتو پریسکوپی بزرگ‌نمایی 10برابری را دارد که هر کسی را شگفت‌زده خواهد کرد.

تراشه جدید اسنپ دراگون 8 نسل دوم نیز به ثبت تصاویر حرفه‌ای و فوق‌العاده کمک زیادی کرده است و این سامسونگ را وارد جنگی با اپل می‌کند. دوربین گلکسی اس 23 اولترا توانایی فیلم‌برداری HDR را هم دارد و عملکرد آن در شب و روز نیز فوق‌العاده گزارش شده است. همچنین می‌توانید با حداکثر کیفیت 8K نیز با دوربین این گوشی به فیلم‌برداری حرفه‌ای بپردازید. با خرید سری جدید گوشی‌های سامسونگ، دیگر به هیچ دوربینی نیاز نخواهید داشت!

گلکسی S22 ULTRA سامسونگ

اگر عاشق عکاسی و ثبت تصاویر هستید، اما بودجه کافی برای خرید آخرین غول سامسونگ را در اختیار ندارید، گلکسی اس 22 اولترا نیز عملکرد فوق‌العاده‌ای را به شما هدیه می‌دهد. پیکربندی سیستم دوربین این گوشی جذاب شامل لنز واید، اولتراواید، تله فوتو و تله فوتو پریسکوپی است. لنز اصلی تصاویر را با کیفیت 108 مگاپیکسل ثبت می‌کند و از نوع 24 میلی‌متری f/1.8 است. فوکوس خودکار دوال پیکسل و فوکوس خودکار لیزری و لرزش‌گیر اپتیکال از ویژگی‌های این لنز هستند.

دوربین 12 مگاپیکسلی اولتراواید از نوع 13 میلی‌متری f/2.2 با پوشش 120 درجه، لنز 10 مگاپیکسلی و 70 میلی‌متری تله فوتو با دیافراگم f/2.4 و همچنین لنز تله فوتو پریسکوپی 10 مگاپیکسل از نوع 230 میلی‌متری f/4.9، دیگر بخش‌های سیستم دوربین مخصوص موجود را شکل می‌دهند. با کمک این گوشی امکان ضبط فیلم با کیفیت حداکیر 8K و همچنین فیلم‌برداری HDR10+ و ضبط صدای استریو وجود دارد.

لنز تله فوتو پیروسکوپی موجود روی گلکسی اس 22 اولترا توانایی بزرگ‌نمایی اپتیکال تا 10 برابر را دارد و با کمک آن می‌توانید تصاویر فوق‌العاده‌ای را ذخیره کنید. لازم به ذکر است که دوربین سلفی این مدل هم از لنز 40 مگاپیکسلی بهره می‌برد و در ثبت تصاویر و مکالمه‌های تصویری عملکرد بسیار رضایت‌بخشی را دارد.

آیفون 14 پرومکس

دوربین ایفون 14 پرومکس

بیشتر بخوانید: بهترین موزیک پلیر های سیستم عامل IOS

نسل دیگری از آیفون‌ها که در لیست بهترین موبایل ها برای عکاسی و فیلم برداری قرار می‌گیرد، مدلی است که سال گذشته به بازار معرفی شد. آیفون باز هم در دوربین‌ها بهبودهایی را اعمال کرده است و بر خلاف ظاهر، در باطن همه چیز دگرگون شده است!

سیستم دوربین آیفون 14 پرومکس از لنزهای واید، اولتراواید، تله فوتو و تشخیص عمق تشکیل شده است. سال گذشته اپل برای نخستین‌بار از لنز 48 مگاپیکسلی برای دوربین اصلی گوشی جدیدش رونمایی کرد. این لنز 24 میلی‌متری با دیافراگم f/1.8 از فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز و لرزش‌گیر اپتیکال بهره می‌برد.

البته لازم به ذکر است که تصاویر ثبت‌شده با آیفون سری 14 پرومکس به طور پیش فرض با کیفیت 12 مگاپیکسل ثبت می‌شوند. چرا که عکس‌های 48 مگاپیکسلی حجم بسیار بالایی را داشته و فضای زیادی از حافظه داخلی را اشغال می‌کنند. اما می‌توانید با فعال کردن قابلیت ProRaw از عکس‌های 48 مگاپیکسلی فوق‌العاده باکیفیت استفاده کنید.

دوربین اولتراواید 12 مگاپیکسلی آیفون 14 پرومکس نیز با گشودگی دیافراگم f/2.2 و پوشش 120 درجه‌ای، از سنسور 1.2 اینچی اینچی با پیکسل‌های بزرگ 1.4 میکرومتری بهره می‌برد. این پیکسل‌های بزرگ‌تر، تصاویر را با جزئیات بیشتر و شارپ‌تر به نمایش می‌گذارند.

دوربین تله فوتو موجود نیز نسبت به نسل قبلی تفاوت چندانی را تجربه نکرده است. این لنز به دوربین اصلی گوشی کمک می‌کند که زوم اپتیکال 3 برابری را ارائه کند. لازم به ذکر است که شما می‌توانید قیمت روز محصولات اپل را از طریق فروشگاه اپل فا پیگیری کنید.

هواوی P60 پرو

اولین گوشی از هواوی که آن را در بین بهترین موبایل ها برای عکاسی و فیلم برداری قرار می‌دهیم، مدل P60 نام دارد. در پشت این مدل از گوشی‌های هواوی سه دوربین قرار دارد؛ این مجموعه سه دوربینه شامل لنزهای واید، اولتراواید و تله فوتو است که به ترتیب از سنسورهای 48، 13 و 48 مگاپیکسلی بهره می‌برند.

دوربین اصلی هواوی P60 پرو از گشودگی دیافراگم متغیر بین f/1.4-f/4.0 برخوردار است و به طور خودکار در شرایط متفاوت تغییر حالت می‌دهد. فوکوس لیزری و لرزش‌گیر اپتیکال از مشخصات دیگر این لنز اصلی است.

لنز تله فوتو موجود روی این گوشی امکان بزرگ‌نمایی 3.5 برابری را فراهم می‌کند و لنز اولتراواید نیز با توجه امکان فوکوس خودکار امکان استفاده به عنوان ماکرو را هم دارد. شاید جالب باشد که بدانید این مدل از هواوی از نظر زوم و فیلمبرداری، بالاترین امتیازات را منتقدین و کارشناسان کسب کرده است.

هواوی میت 50 پرو

دوربین هوآوی میت 50 پرو

بیشتر بخوانید: فعال کردن ژست های حرکتی در اپل واچ

هواوی نماینده دیگری هم در بین بهترین موبایل ها برای عکاسی و فیلم برداری دارد. میت 50 پرو با توجه به سخت افزار فوق‌العاده قوی و پیشرفته و البته دوربین‌های سه‌گانه بسیار باکیفیت، نظر هر کسی را به خود جلب می‌کند. لنز اصلی، اولتراواید و تله فوتو پریسکوپی به ترتیب از سنسورهای 50، 13 و 64 مگاپیکسل بهره می‌برند.

دوربین اصلی میت 50 پرو از لنزهای شرکت سونی بوده و از نوع 24 میلی‌متری با دیافراگم f/1.4-f/4.0 است. همچنین این بخش از لرزش‌گیر اپتیکال تصویر، فوکوس لیزری و فوکوس خودکار با تشخیص فاز بهره می‌برد. در کنار این لنز، لنز اولتراواید 13 مگاپیکسلی قرار دارد که گشودگی دیافراگم آن f/2.2 است. در نهایت هم لنز تله فوتو پریسکوپی با سنسور 64 مگاپیکسلی که گشودگی دیافراگم f/3.5 را دارد، می‌تواند تصاویری با بزرگ‌نمایی اپتیکال 3.5 برابر ارائه دهد.

آنر مجیک 4 التیمیت

برای معرفی این سری از گوشی‌های آنر بهتر است بگوییم شما با خرید آن دوربین عکاسی در اختیار خواهید داشت که قابلیت‌های هوشمندی را ارائه می‌کند! از نظر زوم، این مدل عملکرد فوق‌العاده‌ای را دارد و اگر قصد گرفتن عکس از سوژه‌های دور را داشته باشید، بدون تردید دوربین آنر مجیک 4 شگفت‌زده‌تان می‌کند. همچنین تراشه فوق‌العاده اسنپدراگون 8 نسل 1 نیز به بهبود عملکرد دوربین و ثبت تصاویر با جزئیات بیشتر کمک زیادی می‌کند.

با نگاه کردن به قابل پشتی گوشی، شما 5 لنز مختلف می‌بینید! لنز اصلی 50 مگاپیکسلی در کنار دوربین اولتراواید و تله فوتو پریسکوپی 64 مگاپیکسلی در همان نگاه اول دلتان را خواهند برد! اما دو لنز دیگری که در قاب پشتی دیده می‌شوند، یکی TOF بوده که برای تشخیص عمق میدان کاربرد دارد و دیگری هم به منظور بهبود محدوده دینامیکی و جذب نور بهتر عمل می‌کند.

برای ساخت دوربین اصلی از سری لنزهای سامسونگ استفاده شده است. این دوربین 23 میلی‌متری با گشودگی دیافراگم f/1.6 از ویژگی‌هایی همچون فوکوس خودکار با تشخیص فاز و فوکوس لیزری بهره می‌برد. لنز اولتراواید نیز گشودگی دیافراگم f/2.2 داشته و قابلیت ثبت تصاویر با زاویه 126 درجه‌ای را دار است.

در نهایت هم دوربین تله فوتو پریسکوپی 90 میلی‌متری، با گشودگی دیافراگم f/3.5 امکان بزرگ‌نمایی 3.5 برابری سوژه‌ها را دارد. بدون تردید برای تجربه عکاسی حرفه‌ای و لذت‌بخش با دوربین موبایل، این مدل از گوشی‌های آنر انتخاب جذاب و هیجان‌انگیزی خواهد بود.

آیفون 15 پرومکس

مقایسه دوربین 15 پرومکس

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت اپل آیدی

اما جدیدترین نسل از پرچمداران کمپانی اپل، ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای در بخش دوربین دارد. با وجود آن که از نظر ظاهری تفاوتی میان این گوشی جدید با نسل‌های قبل از خود وجود ندارد، اما اپل قابلیت‌ها و پیشرفت‌های بسیاری را برای آن در نظر گرفته است. هم در لنز اصلی، هم در حالت زوم و شب، عملکرد دوربین آیفون 15 پرومکس، کاملا سرتر از مدل‌های گذشته است.

با نگاه به پشت قاب iphone 15 promax لنزهای واید، اولتراواید، تله فوتو پریسکوپی و حسگر تشخیص عمق مشاهده می‌شوند. لنز اصلی یا واید این گوشی جدید 48 مگاپیکسلی و 24 میلی‌متری است با گشودگی دیافراگم f/1.8 از قابلیت‌هایی همچون فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز، لرزش‌گیر اپتیکال از نوع سنسور شیفت و… بهره می‌برد.

لنز اولتراواید 13 میلی‌متری این گوشی نیز توانایی ثبت تصاویر 12 مگاپیکسلی را دارد و با پوشش 120 درجه‌ای و گشودگی دیافراگم f/2.2 به فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز مجهز است. همچنین لنز 120 میلی‌متری تله فوتو که از حسگر 12 مگاپیکسلی استفاده می‌کند، بزرگنمایی اپتیکال 5 برابری را ارائه می‌دهد که نسبت به نسل قبل پیشرفت بسیار خوبی به شمار می‌رود.

همچنین باید اضافه کرد که با دوربین آیفون 15 پرومکس می‌توان به فیلمبرداری با حداکثر کیفیت 4K پرداخت. از دیگر ویژگی‌های این بخش باید به فیلمبرداری 10 بیت HDR، فیلمبرداری دالبی ویژن HDR، قابلیت ProRes، حالت سینماتیک، فیلمبرداری سه بعدی و ضبط صدای استریو اشاره کرد. به طور خلاصه با داشتن محصول جدید اپل، نیازی به هیچ دوربین دیگری نخواهید داشت! در نهایت باید به این نکته توجه داشت که دوربین 15 پرومکس، با ایفون 15 پرو تفاوتی نداشته و عملکرد یکسانی دارند.

گوگل پیکسل 7 پرو

بررسی دوربین گوگل پیکسل 7 پرو

بیشتر بخوانید: خطرات استفاده از اپل آیدی کارتی

در بین بهترین موبایل ها برای عکاسی و فیلم برداری نام محصول دیگری از برند گوگل نیز قرار دارد. در کل گوگل اهمیت بسیار زیادی به دوربین گوشی‌های خود می‌دهد و با نگاهی جزئی با تولیدات آن‌ها در طی سالیان اخیر می‌توان به این مسئله پی برد. جالب است بدانید که پیکسل 7 پرو علاوه بر عکاسی بسیار حرفه‌ای، از قابلیت ضبط فیلم فوق‌العاده‌ای هم بهره می‌برد. طبق بررسی‌ها مشخص شده است که عملکرد این گوشی در بخش فیلم‌برداری نسبت به گوشی میت 50 پرو هواوی بسیار بهتر است.

وقتی به پشت گوشی نگاه کنید، 3 لنز به زیبایی خودنمایی می‌کنند. دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید 12 مگاپیکسلی و تله فوتو 48 مگاپیکسلی تشکیل‌دهنده سیستم سه‌گانه دوربین‌های این محصول دوست‌داشتنی هستند. اما مشخصات جزئی‌تر این 3 لنز تشکیل‌دهنده دوربین‌های پیکسل 7 پرو را در زیر با هم مرور می‌کنیم.

لنز دوربین اصلی از سری لنزهای سامسونگ بوده که از نوع 25 میلی‌متری و با دیافراگم f/1.9 است. از قابلیت‌های ویژه این لنز باید به قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز چندجهته، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر و فوکوس لیزری نام برد. عملکرد دوربین هم در شب و هم در روز بسیار راضی‌کننده است و مطمئن باشید گوگل در این بخش هیچ کم و کاستی را باقی نگذاشته است!

در کنار لنز اصلی، دوربین اولتراواید یا همان لنز فوق عریض دیده می‌شود. این لنز با گشودگی دیافراگم f/2.2 از فوکوس خودکار هم پشتیبانی می‌کند. با چنین ویژگی امکان ثبت عکس‌هایی از نمای بسیار نزدیک و با جزئیات بسیار بالا و حرفه‌ای وجود دارد. در نهایت هم باید به دوربین تله فوتوی 48 مگاپیکسلی اشاره کنیم. این دوربین از سری دوربین‌های شرکت سونی است که اندازه 120 میلی‌متری و گشودگی دیافراگم f/3.5 را دارا است.

از امکانات این لنز باید به تشخیص فاز چندجهته، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر و… اشاره کنیم. نکته جالب در مورد لنز تله فوتو امکان ثبت تصویر با زوم اپتیکال 5 برابری است که برای دوست‌داران عکاسی مزیت بسیار بزرگی به شمار می‌رود.

شیائومی 12s اولترا

دوربین شیائومی 12s اولترا

بیشتر بخوانید: زندگی نامه استیو جابز

لیست بهترین موبایل ها برای عکاسی و فیلم برداری را با یکی از بهترین گوشی‌های شیائومی کامل می‌کنیم. شیائومی که گوشی‌های متنوع و بسیاری را به بازار معرفی کرده، حال نشان می‌دهد که در بخش دوربین نیز حرف‌هایی برای گفتن دارد. در بخش پشتی، دوربین اصلی، اولتراواید، تله فوتو پریسکوپی و TOF دیده می‌شود که به بررسی هر کدام از آن‌ها می‌پردازیم.

دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی این مدل که از سری لنزهای سونی است، از اندازه 23 میلی‌متری و گشودگی دیافراگم F/1.9 بهره می‌برد. ویژگی‌های دیگر این لنز فوکوس خودکار با تشخیص فاز دو پیکسلی، فوکوس لیزری و لرزش‌گیر اپتیکال تصویر هستند.

لنز اولتراواید 48 مگاپیکسلی شیائومی 12 اس اولترا هم اندازه 13 میلی‌متری و دیافراگم f/2.2 دارد. علاوه بر این از قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز دو پیکسلی و قابلیت ثبت تصاویر 128 درجه‌ای بهره‌مند است. در نهایت هم دوربین تله فوتو آن با سنسور 48 مگاپیکسل و اندازه 120 میلی‌متری و گشودگی دیافراگم f/4.1 از فوکوس خودکار با تشخیص فاز و لرزش‌گیر اپتیکال تصویر برخوردار است. با این لنز می‌توان بزرگ‌نمایی اپتیکال 5 برابر را هم تجربه کرد.

Xperia 1 III سونی

دوربین Xperia 1 III سونی

بیشتر بخوانید: تاریخچه شرکت اپل

در انتهای بررسی بهترین موبایل ها برای عکاسی و فیلم برداری یکی از گوشی‌های شرکت سونی را نیز معرفی می‌کنیم . هر چند که تولیدات سونی در این بخش بسیار محدود شده و کاربران نیز تمایل چندانی به خرید آن‌ها نشان نمی‌دهند، اما این مدل خاص برای افرادی که به دنبال فیلم‌برداری حرفه‌ای با گوشی موبایلشان هستند بسیار جذاب و کاربردی است.

سه لنز 12 مگاپیکسلی در پشت قاب گوشی دیده می‌شوند که شاید در نگاه اول چندان قدرتمند و حرفه‌ای به نظر نرسند. اما باید بدانید از این گوشی می‌توان برای فیلم‌برداری به سبک سینما استفاده کرد. پس حتما در گوشه ذهنتان نام گوشی شرکت سونی را هم داشته باشید.

دوربین عکاسی بخریم یا موبایل پرچمدار؟

خرید دوربین عکاسی حرفه‌ای برای ثبت تصاویر و گوشی هوشمند قدرتمند برای کاربردهای روزانه نیاز به هزینه بالایی دارد. راهکار شرکت‌های موفق تولیدکننده گوشی‌های هوشمند، به‌کارگیری لنزهای فوق‌حرفه‌ای در گوشی‌ها و تبدیل کردن محصول خود به دستگاهی چندمنظوره است. بسیاری از مدل‌های تولیدی توسط این شرکت‌ها نیز به موفقی بسیار خوبی در این زمینه دست پیدا کرده‌اند و حتی عکاسان حرفه‌ای را هم تحت تاثیر خود قرار داده‌اند.

در این مطلب به بررسی و معرفی بهترین موبایل ها برای عکاسی و فیلم برداری پرداخته شد. از این رو اگر قصد تهیه موبایل با دوربین بسیار قوی و حرفه‌ای را دارید، مطالعه این مطلب شما را به هدفتان نزدیک‌تر می‌کند.

لازم به ذکر است که فروشگاه اپل فا، یکی از قدیمی‌ترین ارائه‌کنندگان محصولات شرکت اپل، تمامی تولیدات جدید این شرکت را با قیمتی مناسب در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. این فرصت را دارید که برای اطلاع از قیمت روز آیفون به صفحه اصلی وبسایت اپل فا مراجعه کرده و مدل مد نظرتان را هم با بهترین گارانتی گوشی ایفون خریداری کنید.