محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

محصولات جدید رویداد Unleashed اپل | مک‌بوک پرو ۲۰۲۱ و ایرپاد ۳

منتشر شده در ۲۷ مهر , ۱۴۰۰

رویداد Unleashed اپل

اپل دیشب در رویداد 18 اکتبر خود از طراحی MacBook Pro خبر داد که شامل طراحی با تراشه‌ی M1 Pro و M1 Max، صفحه نمایش مینی LED با ProMotion، درگاه HDMI و کارت خوان SDXC، شارژ با MagSafe 3، محفظه شکاف دار وب کم 1080p و موارد دیگر است. همچنین در رویداد دیروز، اپل نسل سوم ایرپادها را معرفی کرد که دارای طراحی به روز شده، کیفیت صدای بهبود یافته و غیره است. نسل سوم ایرپادها از ویژگی هایی مانند Spatial Audio در Apple Music iOS 15 ‘s Conversation Boost و موارد دیگر استفاده می کند. در این مقاله از سایت اپل فا به بررسی محصولات جدید رویداد Unleashed اپل خواهیم پرداخت. لطفا در ادامه با ما همراه باشید. آنچه در این مقاله خواهیم خواند: 

  • مک‌بوک پرو ۲۰۲۱
  • ایرپاد ۳

مک‌بوک پرو ۲۰۲۱

2021 MacBook Pro دارای طراحی جدیدی بوده و با اندازه‌ی صفحه نمایش 14.2 اینچ و 16.2 اینچ در دسترس است. مدل 14.2 اینچی ضخامت 15.5 میلی متر و وزن 3.5 پوند (حدوداً 187 گرم) دارد. در حالی که مدل 16.2 اینچی دارای ضخامت 16.8 میلی متر و وزن 4.7 پوند (حدوداً 2131 گرم) است. همچنین مک بوک پرو جدید در رنگ های نقره ای و خاکستری موجود است و پورت های بیشتری دارد که در سمت راست دستگاه، پورت HDMI، پورت Thunderbolt 4 و کارت خوان SDXC وجود دارد. سمت چپ دستگاه دارای پورت MagSafe 3، دو پورت Thunderbolt 4 و جای هدفون است. در حال حاضر صفحه کلید دارای یک ردیف کلید عملکرد تمام قد به جای نوار لمسی بوده و کل ناحیه صفحه کلید، سیاه می باشد.

ضخامت در 2021 MacBook Pro به طور قابل توجهی از حاشیه نمایشگر 3.5 میلی متر کاهش یافته و دارای یک بریدگی از بالای صفحه نمایش برای وب کم است. وب کم در حال حاضر وضوح 1080p با دیافراگم گسترده تر، سنسور تصویر بزرگتر را ارائه می دهد و پردازنده سیگنال تصویر، بهبود یافته است. صفحه نمایش مک بوک پرو جدید یک صفحه نمایش mini-LED Liquid Retina XDR است که از ProMotion با قابلیت پردازش تا 120 هرتز نیز برخوردار است. صفحه نمایش Liquid Retina XDR دارای 1000 نیت روشنایی پایدار، 1600 نیت حداکثر روشنایی و نسبت کنتراست یک میلیون به یک را ارائه می دهد و این موارد در قیمت macbook pro تاثیرگذارند.

محصولات جدید رویداد Unleashed اپل | مک‌بوک پرو ۲۰۲۱ و ایرپاد ۳

مک بوک پرو جدید همچنین دارای میکروفون و اسپیکرهای با کیفیت استودیویی بهبود یافته است که از Spatial Audio پشتیبانی می کند و مدل 16 اینچی آن دارای یک سیستم شش بلندگویی می باشد. 2021 MacBook Pro در حال حاضر دارای شارژر مغناطیسی با MagSafe 3 است، که به شما امکان می دهد تا مک بوک خود را با شارژ سریع در عرض 30 دقیقه به 50 درصد باتری برسانید. امکان شارژ با استفاده از پورت های Thunderbolt وجود دارد. هنگام پخش ویدئو، مدل 14.2 اینچی تا 17 ساعت شارژ نگه می دارد، در حالی که مدل 16.2 اینچی می تواند تا 21 ساعت امکان پخش ویدئو داشته باشد.

تراشه ی M1 Pro اپل یک نوع بزرگتر و قوی تر از تراشه‌ی M1 است. 2021 MacBook Pro باز طراحی شده و دارای پیکربندی با دو تراشه سیلیکونی جدید می باشد. تراشه‌ی M1 Pro دارای پردازنده 8 هسته ای یا 10 هسته ای، GPU 16 هسته ای، موتور رسانه‌ ای (Media Engine) قوی تر، کنترلرهای Thunderbolt بیشتر، پشتیبانی تا 32 گیگابایت حافظه و … است. تراشه‌ی M1 Max دارای پردازنده 10 هسته ای مشابه M1 Pro بوده، اما شامل پردازنده‌ی گرافیکی 24 هسته ای یا 32 هسته ای با حداکثر 64 گیگابایت حافظه می باشد.

ایرپاد ۳

محصولات جدید رویداد Unleashed اپل | مک‌بوک پرو ۲۰۲۱ و ایرپاد ۳

همانطور که گفته می شود، ایرپاد جدید دارای طراحی مشابه AirPods Pro است اما بدون لبه ها. همچنین این ایرپاد جدید شامل EQ Adaptive است که فرکانس ها را در زمان واقعی بر اساس آنچه کاربر گوش می دهد تنظیم می کند تا کیفیت صدا را بهبود بخشد. بر خلاف نسل دوم ایرپادها، نسل سوم ایرپادها در برابر تعریق و نفوذ آب مقاوم است و دارای یک طرح کانتور جدید بوده که متناسب با انواع اندازه های گوش می باشد. اپل وعده داده است که نسل سوم در مقایسه با مدل نسل دوم، حداکثر یک ساعت بیشتر شارژ نگه خواهد داشت اما در قیمت ایرپاد ۳ تاثیرگذار خواهد بود. AirPods Pro و AirPods جدید هم اکنون از MagSafe پشتیبانی می کنند. اپل ادعا می کند که تنها پنج دقیقه شارژ کردن باتری برای یک ساعت استفاده را تأمین می کند.

سخن پایانی

اپل دیشب رویداد سخت افزاری خود را در جایی که پردازنده ها، لپ تاپ ها و ایرپادهای جدید خود را معرفی کرد و به پایان رساند. این دومین رویداد اپل در پاییز است و به این معنی می باشد که اپل آخرین محصولات جدید خود در سال میلادی جاری را ارائه داد. در این مقاله از سایت اپل فا به بررسی محصولات جدید رویداد Unleashed اپل پرداختیم. امیدواریم برای شما مفید واقع شده باشد.در صورتی که قصد خرید ایرپاد را دارید می توانید جهت اطلاع از قیمت ایرپاد اپل روی لینک کلیک کنید. و همچنین برای خرید ipad ، خرید ایفون ، خرید اپل آیدی به سایت مجموعه اپل فا مراجعه نمایید.

منبع : macrumors.com

مقالات پیشنهادی اپل فا :