توجه : ارسال کلیه سفارشات ثبت شده از مورخ 1403/01/05 پردازش و ارسال خواهد شد و سفارشات شهر تبریز همان روز در تبریز تحویل داده خواهد شد.

محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

تنظیمات کیبورد آیفون | آشنایی با کلیدهای میانبر، ست کردن این کلیدها و تمامی نکات لازم

منتشر شده در ۱۱ خرداد , ۱۴۰۱
دسته‌بندی : آموزش , آموزش آیفون
تنظیمات کیبورد آیفون

بیشتر کاربران زمانی که اینترنت ندارند یا بخواهند با تلفن همراه خود و قابلیت‌های متعدد آن بیشتر آشنا شوند، به سراغ تنظیمات آن می‌روند. گشت و گذار در تنظیمات و کسب آگاهی نسبت به قابلیت‌های مختلف تلفن همراه، به ما این امکان را می‌دهد که بتوانیم حداکثر استفاده را از آیفون خود داشته باشیم. کیبورد آیفون یکی از بخش‌های این تلفن همراه است که به صورت روزانه از آن استفاده می‌کنیم. اما آیا می‌دانید که چه تغییراتی می‌توانید در صفحه کلید خود ایجاد کنید؟ برای این که بیشتر با کیبورد تلفن همراه خود آشنا شوید، ادامه این مطلب را برای یاد گرفتن تنظیمات کیبورد آیفون از دست ندهید.

بررسی تنظیمات کیبورد آیفون

تنظیمات کیبورد می‌تواند قابلیت‌های متعددی را در اختیار کاربران قرار دهد، به عنوان مثال شما می‌توانید اندازه صفحه کلید را تغییر دهید. به طور کلی آگاهی داشتن نسبت به تنظیمات کیبورد آیفون، این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که بتوانند از کیبورد خود نهایت استفاده را ببرند.
برای این که بتوانید در تنظیمات کیبورد بچرخید و با گزینه‌های مختلف آن آشنا شوید، باید از قسمت تنظیمات وارد منو General شوید. در این قسمت به دنبال گزینه Keyboard باشید و با کلیک بر روی آن وارد تنظیمات کیبورد آیفون خود می‌شوید. در ادامه این بخش‌ گزینه‌هایی را که مشاهده می‌کنید، بررسی خواهیم کرد.

بخش اول: کیبوردها – Keyboards

در بخش اول تنظیمات کیبورد آیفون یک گزینه به نام Keyboards مشاهده می‌کنید. شما با استفاده از این بخش می‌توانید از کیبورد مورد نظر خود استفاده کنید. به عنوان مثال یک دسته از کاربران، کیبورد انگلیسی – فارسی به همراه ایموجی می‌خواهد. برای این کار می‎توانید در اولین بخش به سراغ گزینه Add new Keyboard بروید.

بخش دوم: جایگزین متن – Text Replacement

یکی از بخش‌‌های کاربردی که در تنظیمات کیبورد آیفون وجود دارد گزینه جایگزین متن است. شما با استفاده از این بخش می‌توانید شورت‌کات‌هایی را ایجاد کنید که در مواقع مختلف از آن استفاده می‌کنید. جالب است بدانید که بیشتر کاربران از این قابلیت تنظیمات کیبورد آیفون باخبر نیستند.
برای این که بتوانید شورت‌کات مورد نظر خود را ست کنید، با ورود به منو Text Replacement باید بر روی گزینه مثبت بالای صفحه کلیک کنید. پس از کلیک بر روی این علامت با یک پنجره جدید روبرو می‌شوید که دارای دو قسمت Phrase و Shortcut است.
در قسمت Phrase باید عبارتی که در طول روز و هفته زیاد از آن استفاده می‌کنید را تایپ کنید. به عنوان مثال این عبارت می‌تواند ایمیل یا شماره تلفن همراه شما باشد. همه ما می‌دانیم تایپ کردن شماره با استفاده از اعداد بالای کیبورد چقدر آزاردهنده است.
در قسمت Shortcut، می‌توانید یک یا ترکیب چندین حروف را برای شورت‌کات خود استفاده کنید تا به محض وارد کردن آن، عبارتی که در Phrase ظاهر شود. پس از این که کادرهای مورد نظر را پر کردید، بر روی گزینه ذخیره یا همان Save کلیک کنید تا در استفاد‌ه‌های بعدی بتوانید از شورت‌کات استفاده کنید.
برای این که بتوانید از شورت‌کاتی که ساختید استفاده کنید، باید عبارتی که در شورت‌کات تایپ کردید را بنویسید. به عنوان مثال شما عبارت “T1” را به عنوان شرت‌کات انتخاب کردید؛ پس از این که این عبارت را تایپ کنید و بر روی کلید space یا همان فاصله کلیک کنید، عبارتی که در قسمت Phrase نوشته بودید، ظاهر می‌شود.

بخش سوم: کیبورد یک دستی – One Handed Keyboard

داشتن تلفن همراه بزرگ علاوه بر این که مزایای مختلفی دارد، معایبی نیز دارد که از آن‌ها می‌توان به عدم امکان تایپ کردن با استفاده از یک دست اشاره کرد. با این حال شرکت اپل در تنظیمات کیبورد آیفون یک گزینه برای شما تعبیه کرده است که با آن می‌توانید تنها با یک دست تایپ کنید. این گزینه که One Handed Keyboard نام دارد، از شما می‌پرسد که قصد دارید با دست راست یا چپ خود تایپ کنید. پس از این که دست مورد نظرتان را انتخاب کردید، می‌توانید به قسمت نوت آیفون مراجعه کنید و به راحتی با یک دست تایپ کنید!

بررسی تنظیمات دیگر کیبورد برای تمامی زبان‌ها

در قسمت تنظیمات کیبورد آیفون، شما با چندین بخش روبرو هستید که قابلیت‌های مختلفی را در اختیارتان قرار می‌دهد. به عنوان مثال گزینه اول Auto correction نام دارد. برای بیشتر کاربرانی ایرانی که فینگلیش تایپ می‌کنند، روشن بودن این گزینه درست مانند عذاب است. زیرا تمامی کلماتی که شما با حروف انگلیسی تایپ می‌کنید، به وسیله قابلیت Auto correction به نزدیک‌ترین کلمه انگلیسی تبدیل می‌شوند.
در قسمت دوم تنظیمات کیبورد، می‌توانید گزینه Smart Punctuation را مشاهده کنید. این قابلیت بیشتر در زبان انگلیسی کاربرد دارد و ایرانیان به ندرت آن را روشن می‌کنند. یک مثالی که از روشن بودن این قابلیت به وجود می‌آید این است که هنگام تایپ کردن چهار آندرلاین، این قابلیت تمامی خط‌ها را به هم متصل می‌کند.
Character Preview یکی از کاربردی‌ترین بخش‌های تنظیمات کیبورد آیفون است که هنگام تایپ کردن بر روی هر حرف، یک پیش‌نمایش در بالای حرف نشان می‌دهد. روشن گذاشتن و خاموش کردن این قابلیت کاملا به سلیقه شخصی کاربر بستگی دارد. بنابراین پیشنهاد می‌شود که یک بار قابلیت Character Preview را روشن و یک بار خاموش کنید و تایپ کنید.
این قابلیت تنظیمات کیبورد، در سری گوشی های جدید آیفون مانند آیفون 13، آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرومکس نیز وجود دارد.

کیبورد آیفون خود را در تنظیمات شخصی‌سازی کنید

شخصی‌سازی کردن تنظیمات کیبورد آیفون به شما این امکان را می‌دهد که سرعت تایپ خود را بالا ببرید و دستگاه خود را تا حد امکان مطابق میل خود کنید. به عنوان مثال در این تنظیمات می‌توانید شورت‌‌‎کاتی تعیین کنید که با فشردن تنها چند کلیک، یک عبارت طولانی ظاهر شود.

با وجود این که محصولات اپل با هدف راحت‌تر کردن فعالیت‌های کاربران تولید می‌شوند، پرداخت قیمت ایرپاد به ویژه قیمت ایرپاد 3، قیمت MacBook pro، قیمت آیپد پرو 2021 و قیمت اپل واچ به تمامی کاربران پیشنهاد می‌شود. لازم به ذکر است که کاربران تازه وارد می‌توانند همین حالا نسبت به خرید اپل آیدی مطمئن اقدام کنند.

 

مقالات پیشنهادی اپل فا: