محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

فارسی سازی آیفون بدون جیلبریک | اضافه کردن کیبورد فارسی بدون کاهش امنیت این تلفن همراه

منتشر شده در ۱۲ خرداد , ۱۴۰۱
دسته‌بندی : آموزش , آموزش آیفون
فارسی سازی آیفون

اپل جزو برندهایی است که در میان ایرانیان محبوبیت خاصی دارد. به عنوان مثال آیفون، سری گوشی‌های هوشمند این شرکت به دلیل ارائه قابلیت‌های متعدد در میان کاربران ایرانی طرفدار زیادی دارد. با این حال این شرکت به دلیل تحریم‌های موجود بر علیه ایران، زبان شیرین فارسی را به کیبورد و منوی خود اضافه نکرده است. به همین دلیل بسیاری از کاربران قصد دارند تا با روش‌های دیگر، این زبان را به زبان های دیگر تلفن همراه خود اضافه کنند. جیلبریک کردن یکی از این روش‌هاست که امنیت آیفون را کاهش می‌دهد. برای این که این زبان را به تلفن همراه خود اضافه کنید، می‌توانید از روش‌های فارسی سازی آیفون بدون جیلبریک که در ادامه آورده شده‌اند، استفاده کنید.

چرا جیلبریک امنیت آیفون را کاهش می‌دهد؟

خیلی از کاربران به سراغ جیلبریک کردن تلفن همراه خود می‌روند تا بتوانند زبان فارسی را به گوشی هوشمند خود اضافه کنند. در نظر داشته باشید که اگر امکان استفاده از روش‌های فارسی سازی آیفون بدون جیلبریک را ندارید و آگاهی‌تان نسبت به زبان انگلیسی ضعیف است، به هیچ وجه نسبت به جیلبریک کردن اقدام نکنید. در ادامه به این که چرا با جیلبریک کردن امنیت تلفن همراه شما کاهش پیدا می‌کند، می‌پردازیم.
یکی از اثرات مخربی که جیلبریک کردن بر روی تلفن همراه شما دارد، تفاوتی ندارد که آیفون 13 پرو یا آیفون 13 پرو مکس یا هر مدلی از این تلفن همراه را داشته باشید، مصرف شارژ باطری شما دو برابر می‌شود. در کنار این عارضه، گارانتی آیفون شما از بین می‌رود و دیگر نمی‌توانید از خدمات شرکت گارانتی‌دهنده استفاده کنید.
در نظر داشته باشید که استفاده از جیلبریک یک راه حل همیشگی نیست. زمانی که اپل نسبت به انتشار نسخه جدیدتر سیستم عامل خود اقدام کند، جیلبریک آیفون شما نیز از بین می‌رود. بنابراین استفاده از جیلبریک برای اضافه کردن زبان فارسی به هیچ وجه پیشنهاد نمی‌شود.

معرفی روش‌های فارسی سازی آیفون بدون جیلبریک

با وجود تحریم‌هایی که علیه کشورمان وجود دارد، کاربران آیفون نمی‌توانند به صورت پیش‌فرض به زبان فارسی تایپ کنند. به همین دلیل در این بخش قصد داریم روش‌های فارسی سازی آیفون بدون جیلبریک را معرفی کنیم تا تجربه کاربری شما با تلفن‌های همراه اپل بهتر شود.
با وجود این که اپل در تلفن‌های همراه خود از زبان فارسی استفاده نکرده است، باز هم کاربران زیادی را مشاهده می‌کنید که از زبان‌مان در تلفن همراه خود استفاده می‌کنند. در صورتی که قصد دارید جزو این کاربران باشید، ادامه این بخش از مطلب را از دست ندهید.

زبان کیبوردتان را عربی کنید؛ راه حل ساده اما کاربردی

در صورتی که جزو آن دسته کاربرانی هستید که قصد دارید به ساده‎‌ترین روش مشکل نبود زبان فارسی در آیفون را حل کنید، می‌توانید از زبان عربی استفاده کنید. با وجود انتشار نسخه‌های جدید آی او اس، امروزه تقریبا تمامی آیفون‌ها به صورت پیش‌فرض از زبان عربی پشتیبانی می‌کنند.
در نظر داشته باشید که با اضافه کردن زبان عربی و استفاده از آن به جای زبان فارسی، نمی‌توانید از چهار حروف گ – چ – پ – ژ بهره‌مند شوید. برای این که بتوانید با استفاده از این روش از زبان عربی به جای زبان فارسی بهره مند شوید، مراحل زیر را طی کنید:
• در منوی آیفون باید وارد بخش تنظیمات شوید
• با باز کردن تنظیمات بر روی گزینه General کلیک کنید
• با ورود به منوی General، به دنبال گزینه Keyboard باشید
• با ورود به این گزینه می‌توانید بر روی گزینه Add New Keyboard کلیک کنید
• با کلیک بر روی این گزینه، یک لیست از تمامی زبان‌های موجود مشاهده می‌کنید
• در این لیست به دنبال Arabic باشید و آن را انتخاب کنید
• حال شما می‌توانید در کنار زبان انگلیسی از زبان عربی نیز استفاده کنید

فارسی سازی آیفون با استفاده از iBackupBot

یکی از نکات جالبی که باید درباره آیفون‌ها بدانید این است که شرکت اپل از زبان فارسی در تلفن‌های همراه خود استفاده می‌کند. اما به محض انتشار جدیدترین نسخه از سیستم عامل آی او اس، این زبان از روی آیفون حذف می‌شود. بسیاری از کاربران در نسخه‌های آزمایشی آی او اس، توانسته‌اند تا خیلی ساده زبان فارسی را به لیست زبان‌های کیبورد خود اضافه کنند.
شما می‌توانید با استفاده از نرم‌افزار iBackupBot بدون جیلبریک کردن زبان فارسی را به آیفون خود اضافه کنید. جهت آشنایی با این روش و فارسی سازی آیفون بدون جیلبریک، باید مراحل زیر را طی کنید:
• در ابتدا نسبت به دانلود iBackupBot و نصب آن اقدام نمایید
• پس از نصب این نرم‌افزار، مانند روش اول زبان فارسی را به لیست کیبورد خود اضافه کنید
• پس از این که آیفون خود را به کامپیوتر متصل کردید از آی‌تونز بک آپ بگیرید
• وارد برنامه iBackupBot شوید و در منوی سمت چپ نام دستگاه خود را پیدا کنید
• وارد پوشه System Files شوید و سپس به HomeDomain بروید
• وارد بخش Library و Preferences شوید سپس به پایین حرکت کنید تا گزینه GlobalPreferences را مشاهده کنید
• در میان کدهای نوشته شده به دنبال عبارات ar و Arabic در یک سطر بگردید و آن‌ها را با fa و Persian عوض کنید

فارسی کردن آیفون تنها در چند مرحله

برای تایپ کردن به زبان فارسی در تلفن‌های همراه شرکت اپل باید در ابتدا روش‌های فارسی سازی بدون جیلبریک را پیاده‌سازی کنید. به عنوان مثال می‌توانید از زبان عربی استفاده کنید، حتی یک راه حل ساده‌تر نیز وجود دارد و آن استفاده از کیبوردهای متفرقه است. به عنوان مثال می‌توانید Gboard را نصب کنید و از زبان فارسی به راحتی استفاده کنید.

 

مقالات پیشنهادی اپل فا: